PDA

View Full Version : Dean Pickups



Orpheo
17 maart 2008, 13:10
Sinds kort heeft Dean zijn eigen lijn pickups. Degene die mij het meest aanspreekt is de Schenker pickup trouwens. Leek me wel interessant om te vermelden. als nieuwe optie naast de bekende, reeds bewandelde wegen van seymour duncan, dimarzio, rio grande bareknuckle etc etc.

http://deanguitars.com/dean_pickups.php

Orpheo
17 maart 2008, 13:11
oh, en ze zijn ongeveer even duur als dimarzio en seymour duncan. oh boy ik ga een setje schenkers kopen!!!

rocker_71
17 maart 2008, 14:04
Mooie lijn.
Ik had trouwens niet verwacht dat die Schenkers keramisch zouden zijn. Ik dacht meer aan Alnico.

pol
17 maart 2008, 14:07
Schenker gebruikt toch al lang een duncan custom in de brug, die is ook keramisch.

Orpheo
17 maart 2008, 14:16
zover ik t weet had schenker niet de SD custom, en gebruikte hij vooral die deans, (ze zaten al langer in zijn Vee's), en pafjes, en seymour duncan jb's met een alnico magneet (om ze wat warmer te maken) of customwound superdistortions, zodat die iets 'feller' waren. precies deze elementen.

die schenkers MOET ik gewoon hebben, die gaan absoluut in mijn vee. wellicht koop ik de schenker custom Vee wel (de koreaanse versie, de usa vind ik te duur, en op een Vee heb ik liever rosewood toets vanwege de sound, hoewel ebben gewoon geil staat).

pol
17 maart 2008, 14:34
mja, ben zo geen enorme fan van Dean, ik heb ooit eens een Time Capsule Z gehad en kon maar niet wennen aan dat rare V profiel van die hals.

Was wel heel mooi afgewerkt enzol, maar klank en bespeelbaarheid vond ik minder als die van mijn huidige Gibson Explorer, die ik dan nog minder als de helft van die Dean betaald heb.

was ook wel ebony fretboard + maple cap op die dean, klonk me wat te helder.

kirk19
17 maart 2008, 15:05
je moet er vooral van houden van die dean klank, is iets speciaals. Pol dat was zeker mijn dean toen joris die nog had? Ik heb persoonlijk mijn gibson lp standard bijna niet meer aangeraakt sinds ik die dean heb. Ieder diertje zijn pleziertje zeker...

pol
17 maart 2008, 15:17
nee, het was die blauwe van Baco.

En als je die lp standard wegdoet, ik zoek er nog 1.

kirk19
17 maart 2008, 17:12
wegdoen doe ik hem niet, toch niet direct. clean is die eigenlijk niet te kloppen, vergeleken met de andere gitaren die ik heb.

Vonk
17 maart 2008, 19:03
Verdomd, Dean brengt nieuwe producten uit en wat zit er tussen? Een Dimebag pickup... Dat lulverhaal erbij: ja, we hebben uitvoerig zijn pickup geanalyseerd.

Hier lees je wat die gast gebruikte:
http://www.zakkwylde.com/forums/viewtopic.php?p=177018&sid=808746c7837d48448d91821a8f594d58

Maar goed, die Dean-discussie is al eens gevoerd volgens mij.

Vonk
17 maart 2008, 19:08
Ik wil wel een eerlijke review van horen Orpheo, of je nou echt het geluid van Schenker hebt kunnen benaderen wat je niet met andere pickups zou lukken.

Orpheo
17 maart 2008, 20:27
ik krijg het sowieso wel te pakken, met of zonder zijn gear en gitaar. ik wil gewoon die pup vanwege de naam schenker, en omdat ik denk dat ik daarmee mijn tone nog beter kan shapen. maar, goed, de naam schenker doet 't m vooral voor mij :D