PDA

View Full Version : A/B/Y box



J-sus Rulez
16 maart 2008, 21:50
ik zou graag met mijn kameraad 2 gitaren op 1 versterker aansluiten zodat hij niet telkens zijn versterker moet meenemen om gewoon eventjes te spelen...
Gaat dit met een A/B/Y box en zijn er goedkope alternatieven?

J-sus

Il_Falco
16 maart 2008, 21:56
kdenk niet dat dit met een a/b/y bakje zal lukken. ik vrees ervoor dat jullie niet samen zullen kunnen spelen.

Lexvandoef
16 maart 2008, 21:57
Kan best hoor, met een A/B/Y box.

Wij hebben het zelf weleens gedaan door een volumepedaal te gebruiken.

Mitch
16 maart 2008, 22:02
Ja, dat kan met een ABY.
Ja, het kan goedkoper: gewoon allebei unplugged spelen.

J-sus Rulez
16 maart 2008, 22:08
Door je volumepedaal? dat moet je mij toch eens uitleggen...

R.J
16 maart 2008, 22:13
Roland Microcube erbij? :hippie: da's heel wat makkelijker dan een hele amp mee zeulen.


ps. persoonlijk ben ik geen fan van dit soort "speelgoed"versterkertjes, maar dat ben ik.

Dastard
17 maart 2008, 00:40
Er is bij mij in de winkel (ja toch weer reclame) een jack "male" plug, naar 2 "female" pluggen.

Dus om het simpel te zeggen, je kan er 2 gitaren in steken, en er komt 1 jack uit, die je in je versterker stopt...kosten 2,50 euro.

R.J
17 maart 2008, 00:42
Er is bij mij in de winkel (ja toch weer reclame) een jack "male" plug, naar 2 "female" pluggen.

Dus om het simpel te zeggen, je kan er 2 gitaren in steken, en er komt 1 jack uit, die je in je versterker stopt...kosten 2,50 euro.

VRAAG: geeft dat geen gigantische vervorming van je signaal?

Dastard
17 maart 2008, 00:47
Je signaal blijft hetzelfde, de gitaar die die humbuckers heeft wint het qua volume, heb je alle 2 dezelfde elementen dan wint degene van wie het element het dichtst bij de snaren staat.
Als je op 1 gitaar de tone aanpast, veranderd die bij de andere gitaar ook.
Ik heb geen idee hoe dit alles kan maar het werkt wel goed.

Lexvandoef
17 maart 2008, 01:36
Door je volumepedaal? dat moet je mij toch eens uitleggen...

pff, moet je mijn andere gitarist vragen, zit hier ook, tis Nielsje.

Het was in elk geval zo'n groot Ernie Ball volume ding.