PDA

View Full Version : Engl 670 of Koch Multitone II



raymyr
16 maart 2008, 21:07
Kan iemand mij vertellen wat de voors en tegens zijn van beide amps? Welke is de meest veelzijdige?

the sure thing
16 maart 2008, 21:13
De vraag is: hoe wil je klinken en wat voor stijlen speel je?

raymyr
16 maart 2008, 22:11
Ik wil een overtuigend geluid hebben als ik een willekeurige cover wil spelen: van Wishbone Ash via Bryan Adams via Led Zeppelin tot Ilse de Lange (ik noem maar wat: breed dus...)

raymyr
16 maart 2008, 22:12
Oh ja,... voornamelijk met verschillende Gibson Les Pauls maar ook met een Fender strat.

the sure thing
16 maart 2008, 22:33
Tsja, dan denk ik dat de veelzijdigheid van de amp er niet zo toe doet, en de klankkleur van de amp destemeer.... Beide amps klinken zeer verschillend. Clean en crunch zou ik mijn geld inzetten op de Koch, voor zware oversturing de ENGL?

Izegrim
16 maart 2008, 23:51
De SE kan ALLES heel goed. Of het alleen je smaak is dat moet je zelf uitzoeken. Wel een flink gat kwa prijzen trouwens.

Damster
17 maart 2008, 00:19
Ik heb zelf geen ervaring met de Engl
maar vindt de Multitone II een zeer goed klinkende en veelzijdige amp
die je zeker moet testen.

PeteRS
17 maart 2008, 12:17
Marshall JVM ook niet vergeten...

Bernstien
17 maart 2008, 12:44
De Engl is zonder twijfel de meest veelzijdige van de twee (mag ook wel voor dat geld). Eigenlijk 5 kanalen. Dat tube kanaal waarmee je direct naar de eindtrap gaat is te gek. Denk eraan dat je de SE met 6L6 en EL34 kan kopen. Scheelt nogal in geluid.
Ik heb zelf destijds de E670 vergeleken met de Mesa Roadking II en de JVM. Ik ben uiteindelijk voor de JVM gegaan maar de E670 is werkelijk geen verkeerde amp. Het was gewoon niet mijn sound. Van Koch vind ik vooral de High gain niet overtuigend, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.

In ieder geval zou ik als veelzijdigheid een belangrijk punt is voor de Engl gaan, en misschien inderdaad de JVM eens bekijken.

raymyr
21 maart 2008, 23:23
Hier de vergelijking van de JVM met de 6100. Nou weet ik niet wat de 6100 kost, maar er zit niet zo veel verschil tussen...

http://www.youtube.com/watch?v=9M0MF_ROQUY&NR=1

raymyr
22 maart 2008, 12:29
Maar goed....Keuze kan worden uitgebreid: Marshall JVM410 of Engl 670 of Koch Multitone II ? Het moet dus een top worden en daarbij staan veelzijdigheid voor allerlei stijlen en geluidskwaliteit voorop.

artnaz
22 maart 2008, 12:44
Als je nu je keuze beperk hebt tot 3 amps, dan kun je het toch mooi zelf testen? Of ga je blind de Koch halen als 70% hier "KOCH!!!" gaat schreeuwen?

Daemon
22 maart 2008, 13:09
Ik speel zelf over een hughes & kettner triamp (mk1, niet 2) en die is ook zeer veelzijdig en kan het geluid van alle bands die je opnoemde makkelijk aan. Scheelt ook veel geld ten opzichte van de 670.

Baker
22 maart 2008, 15:07
had een multitone, heb een JVM.

Het zijn beide top amps,
maar wel héél verschillend...

Testen dus!

caliban
22 maart 2008, 21:48
Als je het geld hebt lijkt de SE me een supervette versterker, maar dat is vanuit de voorkeur van eerder metallievend persoon, hoewel een SE zeker ook heel overtuigende lowgain dingen kan.
JVM is heel mooi, pak goedkoper maar waarschijnlijk lang niet wat de SE kan.

Baker
22 maart 2008, 22:27
JVM is heel mooi, pak goedkoper maar waarschijnlijk lang niet wat de SE kan.

Puur op basis van dat ie goedkoper is?

gerrekat
23 maart 2008, 09:57
Nee hoor, de SE is gewoon een van de meest uitgebreide amps ever, het mooiste is dat ie nog waanzinnig klinkt ook voor zowel low and ultra high gain.

Baker
23 maart 2008, 10:01
gerrekat, jij spreekt uit ervaring.
Caliban oordeelt alleen op basis van de prijs van een amp. Althans, dat vermoed ik. Vandaar mijn vraag.

caliban
23 maart 2008, 14:22
Ik oordeel gedeeltelijk op basis daarvan, maar ook op basis van het bespelen en horen bespelen van enkele ENGL amps, het bespelen van een Marshall JVM.
En voor de SE enkel van het horen van soundclips, maar dat is meer dan niks.