PDA

View Full Version : Epiphone LP Prophecy GX met Dirty Finger pickups.



BramSchouten
16 maart 2008, 20:10
Het is natuurlijk een vreselijk mooie gitaar.
Maar wat houden de gibson dirty finger pickups nou precies in?
Heeft iemand inmiddels er al een?
Informatie gevraagd alstublieft! :P

Squier4ever
16 maart 2008, 20:12
als je ze aanraakt krijg je instant vieze vingers.

Lexvandoef
16 maart 2008, 20:17
Dirty Fingers zijn humbuckers van Gibson met een hele hoge output. Je zal dus sneller overstuurde geluiden krijgen met die pickups.

Wat je andere vraag betreft, ik heb er geen, wil der ook geen, vind ze foeilelijk, en ik heb al een retegoeie lp.

Squier4ever
16 maart 2008, 20:20
denk niet dat er al iemand eentje heeft. en die output vond ik wel meevallen, ietsje hotter dan een gemiddelde PAF, maar heeft echt nog geen X2N vormen hoor...

BramSchouten
16 maart 2008, 22:16
Maar in wat voor genre kan deze gitaar het best gebruikt worden? Metal? (dat vind ik dus helemaal niks)

Rinze
16 maart 2008, 22:23
Hardrock, lijkt me. De originele Dirty Fingers zaten onder andere in de The Paul en The SG, zo eind jaren 70/begin 80.

Coolguy
16 maart 2008, 22:39
Nog geen reviews over deze nieuwe Epiphone Prophecy gitaren?

Orpheo
17 maart 2008, 01:11
ik heb ze uitvoerig getest. de les pauls en sg's.Ik vind ze heel heel erg goed (voor het geld!!). ze kosten 550E, en dat is voor een gitaar met deze hardware en specs echt niet overdreven. je kan er echt heel erg leuke exemplaren tussenvinden. ik raad ze dus ook zeker wel aan :)

noud18
21 mei 2008, 12:52
Orpheo zijn deze al te testen in Nederland?
En wanneer komen ze denk je hier uit?
Noud

Orpheo
21 mei 2008, 13:00
Orpheo zijn deze al te testen in Nederland?
En wanneer komen ze denk je hier uit?
Noud

als je leest, zie je dat ik ze ALLANG getest heb, in nederland.

rockpalace had ze. uitverkocht binnen een maand.

max guitars heeft ze nu, en een flinke voorraad ook.

Ik vind ze echt heel, heel lekker spelen en klinken. jammer van 't epi headstock, anders had ik ze zo gekocht. Frets wel even polijsten, want ik vind epi-frets echt klote over 't algemeen, maar al met al, leuke gitaren, zeker de moeite waard. kosten maar iets meer dan n normale epi LP (100E ofzo), maar stukken beter. locking strapbuttons, betere hardware, betere pups, coiltaps, etc etc.

Luke-wannabe
21 mei 2008, 13:43
In principe kun je elke stijl spelen met die pickups. Ligt aan je amp.

kunk
21 mei 2008, 22:54
In de Tonika magazine van vandaag staan ze voor 579 Euries.
Ga er dan maar vanuit dat ze ook wel op voorraad zijn.

Kunk