PDA

View Full Version : Deep Sea Dance



HvV
16 maart 2008, 17:28
Nummer gemaakt met Massive, Guitarrig en Ezdrummer. Meer een beat eigenlijk. Moet het nog een beetje verder afmixen maar voorlopig is dit het wel. Iemand wat tips over de mix? Commentaar wordt zowiezo op prijs gesteld.

Deep Sea Dance: http://soundclick.com/share?songid=6367419

HvV
19 maart 2008, 07:57
Helemaal niemand? Is het te slecht om er wat over te zeggen? Ik stel jullie meningen zeer op prijs maar als dit een graadmeter moet zijn dan valt mijn eigen werk gewoon niet in de smaak of het is gewoon zo kut en ik kan niet spelen. Ik hou het maar op het laatste en zal er niemand meer mee vervelen. Heeft iemand een wilg voor me? :(

Rinze
19 maart 2008, 09:56
Nou zeg :seriousf:

Het is helemaal niet zo slecht, ik zou zelf de drums harder en agressiever in de mix zetten. Ze klinken nu te braaf en ingehouden. Je noemt het zelf een beat, dan willen we die ook horen!

Ik ken je software niet, maar ik zou eerst eens in EZDrummer gaan experimenteren om een heavier, knallender geluid te krijgen. Misschien zit er ook vervorming als optie in? Zowel de bassdrum, de snare als de hihat moeten knallen IMHO. Ook de bas is erg op de achtergrond qua geluid. Speel met de balans tussen de instrumenten, de gitaar ligt er wel heel erg bovenop, maar het kan zijn dat wanneer je de rest wat oppept qua geluid (dus niet qua volume) dat het al veel beter wordt. Een geluidsbeeld maken is niet alleen een kwestie van volumes maar ook van frequenties.

Qua compositie zou ik zo nu en dan de gitaar even weglaten, en dan iets anders doen. Of iets heel anders met de gitaar, zou misschien ook kunnen?

Riky
19 maart 2008, 10:45
Vind het erg lekker klinken hoor! Orgineel!
Wat Rinze zegt over de mix ben ik het wel mee eens... en dan met name dat de gitaar er best veel boven op ligt, maar niet erg storend...

gewoon een tip ter verbetering.

Leuk om naar te luisteren hoor!

HvV
19 maart 2008, 19:36
Nou zeg :seriousf:

Het is helemaal niet zo slecht, ik zou zelf de drums harder en agressiever in de mix zetten. Ze klinken nu te braaf en ingehouden. Je noemt het zelf een beat, dan willen we die ook horen!

Ik ken je software niet, maar ik zou eerst eens in EZDrummer gaan experimenteren om een heavier, knallender geluid te krijgen. Misschien zit er ook vervorming als optie in? Zowel de bassdrum, de snare als de hihat moeten knallen IMHO. Ook de bas is erg op de achtergrond qua geluid. Speel met de balans tussen de instrumenten, de gitaar ligt er wel heel erg bovenop, maar het kan zijn dat wanneer je de rest wat oppept qua geluid (dus niet qua volume) dat het al veel beter wordt. Een geluidsbeeld maken is niet alleen een kwestie van volumes maar ook van frequenties.

Qua compositie zou ik zo nu en dan de gitaar even weglaten, en dan iets anders doen. Of iets heel anders met de gitaar, zou misschien ook kunnen?

Bedankt voor je (uitgebreide) reaktie. Feit is dat ik een beetje onzeker ben. Dat ik na 3 dagen nog geen enkele respons zie op mijn stukkie gaf me wel te denken. Ben nu weer een half jaartje fanatiek bezig maar het blijft moeilijk zonder band (en feedback, want thuis is de rest nauwelijks geinteresseerd in muziek, laat staan het maken er van). Ik hoop hier wat op te steken maar als er geen reaktie is dan heeft het niet zo heel zin hier wat te posten. Het hier gehanteerde motto van mening geven is mening krijgen gaat hier nog niet zo op. Niemand is iets verplicht natuurlijk maar het blijft wel een beetje lullig.

Wat ezdrummer betreft, dat heb je goed gehoord. Dit is mijn eerste track met ezdrummer en ik moet er nog veel ermee oefenen/uitvogelen. Tijdens het inspelen stonden de drums nog harder. Misschien DFH proberen, misschien dat daar wat steviger werk in zit. En ik moet hier en daar nog wat strakker inspelen maar dat valt waarachtig niet mee met latency (wordt aan gewerkt). De bas is trouwens geen echte bas, maar meer een basdreun gekoppeld aan een sample. Helaas zit er een volume-patch in waardoor die zachter begint dan die eindigt (swell). Omdat het sample op de tel begint zal het nooit knallen met die bas. Waarschijnlijk ga ik even een basgitaar lenen van een vriend van me en speel dan een echte bas er in. Maar ik zie dat je de moeite genomen hebt om goed te luisteren want ook dit zeker waar en voor verbetering vatbaar.

Wat het anders doen met de gitaar betreft, dacht dat het aardig gevarieerd was. De eerste solo is gitaar met een octaver, de solo op het laatst speel ik met een ebow, dat is geen synth, mocht iemand dat denken. ;) Ben alleen niet zo blij met die riff in het begin (komt ergens middenin weer terug) die gaat vervelen. Denk dat ik tweede weglaat en daar wat anders ga doen.

In ieder geval ben ik blij dat je de moeite genomen hebt naar mijn stukkie te lusiteren en nog meer met je input, ik ga er zeker wat mee doen.

@Riky: bedankt voor je reaktie!