PDA

View Full Version : Mac Recanati, Italy.



polysix
16 maart 2008, 17:16
Ik heb hier in huis een gigantische macsound leslie versterker staan. Hij is een kleine anderhalve meter hoog en er staat met koeienletters op vermeld dat het er een uit Recanati is. De volgende modelnaam staat op de bovenste kast: macsound sc 500 tw en op de onderste kast staat: macsound sc 500 reverb. Ik geloof dat hij uit de vroege seventies komt maar heb nog niet aan de binnenkant gekeken naar serienummers/potmeter leeftijden.

De controls zijn volume, treble, bass en reverb maar toch kan ik er aardig wat verschillende geluiden uithalen.

Prachtige clean en verengalm. Op de brug van mijn tele klinkt het heel jangly, denk aan de anthology versie van and your bird can sing van the beatles. Ook haal ik er precies die Bacharach slagjes uit als op walk on by met Dionne Warwick. Maar pas je je techniek aan dan krijg je er een lekkere dikke blues sound uit en ook een aardige jazz sound kan je er uit krijgen. Erg merkwaardig vind ik dat hij tegelijk zo warm en rond klinkt maar ook heel veel (aangenaam, geen ijspriemen-.) hoog heeft. Dat zal wel komen door dat er hoornspeakertjes (hoe noemen ze die krengen?) in de bovenste kast zitten en er een hele grote in de onderste kast. Wat gebeurt er dan ook als ik de bovenste kast eraf haal? juist heel mijn hoog weg! Ohja, en hij gaat hard!

Kan iemand mij meer over dit merk vertellen?