PDA

View Full Version : Brug vervangen door eendelig exemplaar



Rinze
16 maart 2008, 13:21
Ik wil de brug van mijn Framus vervangen door een eendelige om zo van het gezeik met het staartstuk en de daaruit voortkomende problemen af te zijn (resonantie bij afdempen, met name).

Zo ziet het er nu uit:
http://img182.imageshack.us/img182/4137/brugframused3.jpg

Wat je onder de brug ziet wijst er toch op dat de studs direct in de body zijn geschroefd? Wat dan weer inhoudt dat voor een eendelige brug-staartstukcombi er geboord moet worden om ruimte te maken voor de busjes en dikkere studs van zo'n brug?

bass blom
16 maart 2008, 13:29
goed kans dat je boren moet ja, kan rotklusje zijn als gaten meer of minder uit elkaar moeten komen.
tailpiece stud welicht dikker, heb je deze brug er al eens uitgehaald?
loer ff bij tonefactory of bel met ze.
zag een heel coole daar van duisenburg..

Chris Winsemius
16 maart 2008, 13:35
De stud to stud spacing bij wrap-overs is groter dan bij tune-o-matics, vaak moet het ook in 'n iets andere hoek geplaatst worden.

De studs v/e tune-o-matic zijn niet in staat de kracht daar op v/e wrap-over te overleven...

Zagen, hakken, boren, plamuren en verven dus..... :)

Rinze
16 maart 2008, 16:54
Hmm, ik hoor het alweer, erg bemoedigend allemaal. Was er al bang voor, nou ja, dan moet het eerst maar zoals het nu is. Is ook ok, maar ik was op zoek naar iets om mijn modificatiedrift op bot te vieren. Dan ga ik de rest van mijn gear maar weer eens bij langs (ik voel de angst al bij het spul :cooler: )...

bass blom
16 maart 2008, 17:02
Hmm, ik hoor het alweer, erg bemoedigend allemaal. Was er al bang voor, nou ja, dan moet het eerst maar zoals het nu is. Is ook ok, maar ik was op zoek naar iets om mijn modificatiedrift op bot te vieren. Dan ga ik de rest van mijn gear maar weer eens bij langs (ik voel de angst al bij het spul :cooler: )...

hoest met de P90 strat dan? :D

Mr.Fingers
16 maart 2008, 17:07
Die resonantie, dat kan je oplossen door een stukje schuimrubber onder de snaren te klemmen. Ik vrees dat de gitaar niet echt berekent gaat zijn om die kracht dat je gaat aanbrengen met een TOM-systeem (ongeveer TOM, maar dan zo wrap-around achtig).

Rinze
16 maart 2008, 17:59
De P90-Strat moet even wachten op een nieuwe hals, degene die erover gaat bij The String (nee, geen onderbroek) is op vakantie, de lul. Ben bovendien bezig om te inventariseren hoe het uitboren van tunergaten het best gedaan kan worden. Vervelend daarbij is dat de experts het helemaal niet met elkaar eens zijn.


De gitaar is er wel op berekend, er zit een sustainblok onder de brug. Of ik het risico wil nemen om in het bovenblad te gaan boren is een andere vraag. Ik heb al pianovilt onder de snaren, maar je dempt toch een stuk trilling waardoor je toch toon kwijtraakt. Tooooone, wie was dat ook alweer?

Mr.Fingers
16 maart 2008, 18:23
De gitaar is er wel op berekend, er zit een sustainblok onder de brug. Of ik het risico wil nemen om in het bovenblad te gaan boren is een andere vraag. Ik heb al pianovilt onder de snaren, maar je dempt toch een stuk trilling waardoor je toch toon kwijtraakt. Tooooone, wie was dat ook alweer?

Een stuk schuim met tone-chambers dan? :D

Rinze
16 maart 2008, 18:33
In die richting was het wel ja, nooit gedacht dat ik met weemoed aan die jongen terug zou denken. Zo'n kwaliteit gelul kom je niet vaak tegen.

Bart_Blueprint
16 maart 2008, 18:36
Een stuk schuim met tone-chambers dan? :D

:seriousf:

bass blom
16 maart 2008, 18:37
wel tettenschuim dan he? :cheerup:

Rinze
16 maart 2008, 18:39
Zeg Timmu, hou je dr buiten :satisfie:


Heb je je zaakje al goed schoon gepoetst, Bass? Begrijp dat er vanavond misschien werk aan de winkel is voor de kleine man :D ...

Mr.Fingers
16 maart 2008, 18:46
Zeg Timmu, hou je dr buiten :satisfie:


Heb je je zaakje al goed schoon gepoetst, Bass? Begrijp dat er vanavond misschien werk aan de winkel is voor de kleine man :D ...

Wel jasje rond het dasje he... :D Met al die vieze ziektes weet je nooit tegenwoordig!

bass blom
16 maart 2008, 18:55
resort het gele gevaar is voorzien van een bubbelbad heren :satisfie:

t baasje gaat bijna op stap met gierende hartkleppen :seriousf:

Rinze
16 maart 2008, 19:07
Kalm aan ouwe man! Denk aan je gezondheid!

Lexvandoef
16 maart 2008, 19:18
resort het gele gevaar is voorzien van een bubbelbad heren :satisfie:

t baasje gaat bijna op stap met gierende hartkleppen :seriousf:

Date bassie? :hippie: