PDA

View Full Version : Ibanez TS9 toneregeling defect, ineens...help!



shredneck
16 maart 2008, 11:37
Mogguh,

Ik wilde net weer even een partijtje gaan shredden en sloot mijn ts9 aan op mijn geliefde amp. Doet de tonecontrol van mijn ts9 het ineens niet meer....erg vreemd. Ik heb reeds batterij en one spot geprobeerd, alles werkt, behalve de toneknop. Gisteren deed ie het nog! Ik dacht altijd dat deze dingen bulletproof waren, maar goed.

Weet iemand hoe dit kan, of wellicht, hoe ik het kan oplossen?

Dirk_Hendrik
16 maart 2008, 12:03
Als het ding het verder nog doet klikt dat als een losse draad.

shredneck
16 maart 2008, 13:04
Dank voor je reactie.

Ik heb er even in gekeken, alles zit vast aan zowel de pot als de print.

Geen losse draden voor zover ik kan zien. Het ding is niet eens bewogen, en ik ben erg voorzichtig met mijn spullen. Raar.

Straks nog maar eens loshalen en goed kijken met een pincet, even aan de draden morrelen.

Raar...

shredneck
16 maart 2008, 15:46
hij doet nog niks, alles zit vast.

pfffff........

Hoe kan dit nou weer? iemand wel zoiets gehad met een ts9?

shredneck
16 maart 2008, 16:00
Ok dan!

Ik heb wat gevonden. Het weerstandje (rood rood bruin bruin) naast de condensator die onder de JRC4558D zit was 1 pootje niet van gesoldeerd. Was bijna niet te zien!

Nu rockt ie weer als een mother^%*^r.

Dirk_Hendrik
16 maart 2008, 20:12
hihi .

lameraaie. Die zat verbonden met een 220n condensatortje..... en aan de andere kant aan de wiper van de tone pot :) Dan gaat dat verhaal wel kloppen ja.

gefeliciteerd in elk geval.

Robbert
16 maart 2008, 23:34
Rest alleen de vraag hoe dat die weerstand plotseling kan loskomen..? ;)

shredneck
17 maart 2008, 13:09
Nou,

Deze was reeds gemodificeerd naar 808 specs, ik denk dat met het wegzuigen van de soldeer van de oude chip er wellicht dit dingetje ook fijn verhit is en ontdaan van soldeer. Iets anders kan ik er niet van maken.

Hij doet het nog steeds! ;-)

Bedankt voor jullie reacties.