PDA

View Full Version : blues/jazz/swing amp marble?



a.c.
16 maart 2008, 09:52
Ik zoek een club amp als grotere broer voor mijn 57 deluxe, liefst met reverb en een beetje crunch op beheersbaar volume.

Heeft iemand van jullie ervaring met de marble bluebird in een bandsituatie?
Als alternatief denk ik aan een fender vibrolux, maar ik vrees dat die wat te aggressief klinkt?

Eko
16 maart 2008, 10:56
Ik heb een Marble Clubreverb ( met de 15 inch Eminence) en een Fender Vibroverb ( de `63 reissue met 2 x 10 Oxfords).
Beiden hebben een heel ander karakter. De Marble is als een warme douche met een reverb om in te verdrinken als het moet. Van zeer laag tot sprankelend hoog. Ik gebruik hem hoofdzakelijk met een goede strat en mijn Gretsch.
Daarbij vergeleken zal een Vibrolux ( mijn bandmaat heeft er een) kouder klinken. Die heeft wel eerder een crunch net als de Vibroverb maar blijft bijteriger. Heel mooi i.c.m. een tele b.v.
Beiden leveren natuurlijk geen enorme vermogens maar pas op! De Marble levert in de Class A stand 28 watt en dat is hard zat. Hij kan nog naar een Class A/B met 45 watt. Een kleine kroeg is snel gevuld en dat kan dan op de Class A stand met het volume over de helft met een heel mooie crunch.
De Fender snijdt er meer door heen ook al omdat de 10 inch speakers punchier zijn dan de 15 inch. De speiding van de 2 x 10 is ook anders. De Tiltbacklegs zijn mooi om jezelf beter te horen , maar ik vind dat de amp dan nog meer laag moet inleveren. Liever vlak op de grond.