PDA

View Full Version : EHX Small Stone v2



AutoStatic
16 maart 2008, 00:09
Ik heb recentelijk een ouwe Small Stone gekocht maar er zit welgeteld nog één origineel schroefje in. De ijzerwarenhandel kon daar niks mee want het zijn geen metrische schroefjes die er in gaan. Iemand enig idee wat voor soort schroefjes in dit soort behuizingen gaan en waar ik die kan krijgen? Ik mis alle schroefjes waarmee de behuizing aan elkaar vastzit en één schroefje van het schakelaartje. Het gaat om een dergelijke Small Stone:
http://files.muziq.be/pics/eh_smallstone2_001.jpg

Fuhgawz
16 maart 2008, 00:38
Misschien proberen met Ehx zelf of een importeur ervan contact op te nemen? Dergelijke behuizingen maken ze nog steeds voor de huidige Small Stone / Small Clone.

AutoStatic
16 maart 2008, 11:09
Ok, ga ik proberen, bedankt!

drap
16 maart 2008, 11:17
Newtone heeft ze misschien ook wel. Zou ik zeker ff kijken of desnoods mailen als ik jou was.

AutoStatic
16 maart 2008, 12:32
Niet eens aan gedacht drap, dank je.

Hallie
17 maart 2008, 15:44
anders boor je er toch een heeel ietsiepietsie groter gaatje in?, zodat er een gangbare maat in past?

Nielsje
17 maart 2008, 15:45
anders boor je er toch een heeel ietsiepietsie groter gaatje in?, zodat er een gangbare maat in past?

Boren? Dan moeten die schroeven wel zelftappers zijn.
Maar euh, je hecht blijkbaar niet zo aan de originaliteit van iets of wel?

Hallie
17 maart 2008, 18:57
Boren? Dan moeten die schroeven wel zelftappers zijn.
Maar euh, je hecht blijkbaar niet zo aan de originaliteit van iets of wel?

je kan inderdaad ook niet passende schroefjes tappen.

maar ik bedoel.. een schroefje passend maken die wel een gangbare maat heeft.
is niet totaal barbarisch hoor.
- je ziet het niet
- na enige tijd weet je niet eens meer dat je een nieuw gaatje hebt geboord
- als de vorige vorige eigenaar het zou hebben gedaan, zou helemaal niemand het zien.

dus het lijkt me geen raar voorstel 8-)

Nielsje
17 maart 2008, 19:15
Nou moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens doe. Ik geef dan ook niet bijzonder veel om de 'orginaliteit' van een pedaal (zeker neit met schroeven), maar sommige mensen doen dat wel, en zeker dergelijke oude small stone is het geen gek idee om orginele schroeven d'r in te drukken.. je weet maar nooit..

AutoStatic
18 maart 2008, 22:32
Tja, origineel houden... Als ik had geweten dat één van de vorige eigenaren er een 9v batterijhouder in heeft gefröt had ik 'm niet gekocht.
Heb m'n spullen het liefst zo origineel mogelijk, zie het maar als een tik. Het is gewoon best moeilijk om oud spul in geheel originele staat te vinden. Maar Newtone heeft de schroefjes niet, ik ga het bij de importeur proberen. Als ik er geen moer om had gegeven had ik er allang al zelftappende schoefjes van de Praxma in gedraaid.

AutoStatic
19 maart 2008, 16:22
Ah, handig... http://www.hollandcentre.nl/
Is er al een nieuwe importeur?

Joey Handsome
8 juli 2008, 14:31
Dit heeft niet zoveel met dit topic in het bijzonder te maken, maar om er nou een nieuw topic voor aan te maken...

Ik heb zojuist een tweede Small Stone aangeschaft. Dit is een groene Rus, die mooi bij mijn groene Russische Muff past.

Nu heb ik een zwarte Rus over. Ik vroeg me af. Is het mogelijk een mod uit te voeren die ervoor zorgt dat de speed twee tot drie keer zo langzaam gaat?

Joey Handsome
9 juli 2008, 16:34
Iemand? Is dit mogelijk?

guitargeek3
9 juli 2008, 17:59
Iemand? Is dit mogelijk?

Je hebt pm.