PDA

View Full Version : metal muff op line6 II HD



doctor liejp
15 maart 2008, 21:43
hallo allen, lang geleden....

Onlangs kon ik een metal muff, en daar ik vele fraaie reviews las van dit effect-pedaaltje, was ik verrast, dat, wanneer aangesloten op mn Les Paul en mn Line 6 flextone II HD, ik amper volume uit deze combinatie kreeg. Pedaal aangesloten op adapter, dus dat kan het probleem niet zijn...
Als ik switch van het cleane kanaal naar de metal muff, is dit verschil in volume ondoenbaar....

Iemand raad?

Liejp

Swan
15 maart 2008, 22:29
de volumeknop opendraaien?

doctor liejp
15 maart 2008, 22:49
saturday-night-humor?

Swan
15 maart 2008, 23:40
kabeltjes goed om aansluiten?

Fuhgawz
16 maart 2008, 00:31
Heb je hem toevallig in de FX loop van je amp gezet? Gain effecten horen voor de versterker! Zo niet is het mogelijk een defect en moet je er mee terug naar de winkel. Heb je trouwens een andere versterker waar je hem op kunt proberen?

R.J
16 maart 2008, 00:33
Nog een protip is hem in een geaard contact proppen.

Ik had m eerst op een gewoon contactje onder het mom van "het is maar een effect" (samen met mijn buizenod, die hier nog meer last van had)

Nu ik m in een geaard heb is het een wereld van verschil.

Jimwoud
17 maart 2008, 10:40
Nog een protip is hem in een geaard contact proppen.

Ik had m eerst op een gewoon contactje onder het mom van "het is maar een effect" (samen met mijn buizenod, die hier nog meer last van had)

Nu ik m in een geaard heb is het een wereld van verschil.
Meeste adapters hebben niet eens aarding.

doctor liejp
25 mei 2008, 11:17
OK, ik had uit frustratie het effectpedaaltje een eindje links laten liggen, maar onlangs kreeg ik een VOX valvetronix versterker ter mijner beschikking, dus wou ik nog eens testen wat er met dat effectpedaaltje scheelde...

Speelde perfect op de VOX-amp!!!!

Laat mn flextone II nou geen effectpedalen toe van een ander merk, of wat zou het probleem nu kunnen zijn?

TimmU
25 mei 2008, 13:15
Laat mn flextone II nou geen effectpedalen toe van een ander merk, of wat zou het probleem nu kunnen zijn?

Dat kan niet, want een amp kan niet 'weten ' welk merk het is , dat pedaal .

Pedaal wel goed ingeregeld?
stond 't volume van je line6 wel open ( even wat simpele vragen, maar je kunt je vergissen) .

Stond het zo aangesloteN :

Gitaar -> Metal muff -> input amp ?

doctor liejp
30 mei 2008, 16:03
ja klopt, mn les paul => EH metal muff => ingang line 6