PDA

View Full Version : Versterker problemen, weinig tot geen geluid(london city buizen amp) :(



rhcp_schipper
15 maart 2008, 20:10
Hallo Beste Mensen,

Na vandaag een lekker dagje gewerkt te hebben, zouden we aan het eind van de middag gaan repeteren met de band.

In de oefenruimte aangekomen mijn versterker op standby, even lekker voorverwarmen. Na een half uur gelult te hebben, wou ik de versterker aangooien, maar ik kreeg er geen(haast geen) geluid uit. Alleen als ik de versterker op het aller hoogste volume zet, komt er een heel klein beetje geluid uit. Echt net hoorbaar. Als ik hem op het scheur kanaal zet, word het iets beter hoorbaar, maar nog zeker niet op normaal volume.

Het gaat dus om een london city Protube Ft-100. Alle buizen gloeien wel gewoon allemaal, maar volgens mij gloeien de el-34 buizen nu een beetje blauw van binnen.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Ik vind dit echt wel klote, want ik heb de vorige repetitie de versterker gewoon netjes uit gezet, en dan nu dit.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen., want ik baal hier echt van. Van repeteren is btw weinig gekomen!

Groeten Tim

pannekoek
15 maart 2008, 20:16
kapotte zekering?

rhcp_schipper
15 maart 2008, 20:26
kapotte zekering?


Heb ik verder nog niet naar gekeken, maar ik heb er 3 zekeringen inzitten, 2 waar een indicatie ledje bijzitten, en 1 onder de eurostekker ingang! 1 voor de V1/V3 en 1 voor de V2/V4.

Geen van de beide ledjes brand, en de led onder de eurostekker kan volgens mij niet, anders had ik geen power.

rhcp_schipper
15 maart 2008, 20:31
Zojuist alle zekeringen nagekeken en doorgemeten, gewoon allemaal goed.

Danieldg
15 maart 2008, 21:14
Dat blauw in de buizen is toch altijd? Is niet iets waar je het probleem moet gaan zoeken denk ik. Zijn al je kabels in orde? Nergens slecht contact ofzo?

wiegersma
15 maart 2008, 21:23
probeer eens een effectenkabeltje in je effectloop. dus de send en de return met elkaar verbinden. Soms helpt het.

pannekoek
15 maart 2008, 21:31
probeer eens een effectenkabeltje in je effectloop. dus de send en de return met elkaar verbinden. Soms helpt het.

dan reset je de midi toch?

wiegersma
15 maart 2008, 21:52
reset je de midi? ik ken de versterker verder niet, maar anders zet je er nog een pedaal tussen (in de loop dus)

rhcp_schipper
15 maart 2008, 23:08
Dat blauw in de buizen is toch altijd? Is niet iets waar je het probleem moet gaan zoeken denk ik. Zijn al je kabels in orde? Nergens slecht contact ofzo?

Heb het geprobeerd met alleen 1 goede kabel en dan mijn versterker en mijn gitaar. Dus kabels zijn het probleem niet.

Heb verder nog geen tijd gehad om de versterker na te kijken op slechte contacten.

rhcp_schipper
15 maart 2008, 23:09
probeer eens een effectenkabeltje in je effectloop. dus de send en de return met elkaar verbinden. Soms helpt het.


Maar zonder zou hij het toch ook gewoon moeten doen, dat heeft hij ook gewoon altijd gedaan. Heb hem gebruikt met en zonder effecten in de fx loop.

ropp
16 maart 2008, 00:02
Volgens mij kan dit aan veel verschillende dingen liggen.

Zelf had ik bij een mesa studio pre dat het signaal aansluiting maakte op het chassis bij een kapotte plug. Ook weinig tot geen volume op het clean, wel iets meer op het lead kanaal.

wiegersma
16 maart 2008, 08:52
Maar zonder zou hij het toch ook gewoon moeten doen, dat heeft hij ook gewoon altijd gedaan. Heb hem gebruikt met en zonder effecten in de fx loop.

zonder hoort ie het idd te doen. Ik heb twee versterkers die volumedalingen kennen, maar wanneer ik de effectlus met elkaar verbindt door een kabeltje, dan krijg ik weer het gewone volume.

Bernstien
16 maart 2008, 10:15
Misschien een lang schot, ik heb hetzelfde probleem regelmatig met een oude peavey (transistor). Erg weinig (dus niet 0) volume op clean en lead. Wat bij mij altijd helpt is de volumepot van het clean kanaal een paar keer tussen min en max heen en weer draaien (even oppassen voor lawaai natuurlijk) en tot nu toe doet-ie het dan weer.

Het wazige is dat het niet (alleen) met een gare volumepot te maken kan hebben omdat lead (gescheiden volume regeling) zoals gezegd hetzelfde zeer lage volume geeft en lead na de truc dan ook gewoon weer werkt. Omdat het niet mijn hoofd-amp is en omdat-ie het dus uiteindelijk altijd weer doet, ben ik eraan gewend geraakt en heb hem nooit laten nakijken.

Je weet maar nooit...

rhcp_schipper
16 maart 2008, 12:56
Volgens mij kan dit aan veel verschillende dingen liggen.

Zelf had ik bij een mesa studio pre dat het signaal aansluiting maakte op het chassis bij een kapotte plug. Ook weinig tot geen volume op het clean, wel iets meer op het lead kanaal.


Wat bedoel je precies met een kapotte plug? binnen in het chassis?

rhcp_schipper
16 maart 2008, 12:56
zonder hoort ie het idd te doen. Ik heb twee versterkers die volumedalingen kennen, maar wanneer ik de effectlus met elkaar verbindt door een kabeltje, dan krijg ik weer het gewone volume.


Maar ik heb dit probleem nooit ondervonden, zoals ik al zei, soms gebruik ik hem met of zonder effecten in de fxloop, en dan heb ik nooit een volume drop.

rhcp_schipper
16 maart 2008, 12:57
Misschien een lang schot, ik heb hetzelfde probleem regelmatig met een oude peavey (transistor). Erg weinig (dus niet 0) volume op clean en lead. Wat bij mij altijd helpt is de volumepot van het clean kanaal een paar keer tussen min en max heen en weer draaien (even oppassen voor lawaai natuurlijk) en tot nu toe doet-ie het dan weer.

Het wazige is dat het niet (alleen) met een gare volumepot te maken kan hebben omdat lead (gescheiden volume regeling) zoals gezegd hetzelfde zeer lage volume geeft en lead na de truc dan ook gewoon weer werkt. Omdat het niet mijn hoofd-amp is en omdat-ie het dus uiteindelijk altijd weer doet, ben ik eraan gewend geraakt en heb hem nooit laten nakijken.

Je weet maar nooit...

Heb ook al alle potmeters op de versterker geprobeerd, hielp ook niets....

rhcp_schipper
16 maart 2008, 21:04
Iemand verder nog iedeen, die dit probleem kunnen oplossen? Ik ben een beetje ten einde raad.

VanBiLL.com
16 maart 2008, 21:12
Morgen bij de reparateur neerzetten? Als je alle truukjes geprobeerd hebt en je komt er niet aan uit is imo naar de vakman de beste optie om snel uit de problemen te zijn. Succes anyhow met je probleem...

rhcp_schipper
16 maart 2008, 21:19
Morgen bij de reparateur neerzetten? Als je alle truukjes geprobeerd hebt en je komt er niet aan uit is imo naar de vakman de beste optie om snel uit de problemen te zijn. Succes anyhow met je probleem...

Had ik ook in de planning, maar ik baal er gewoon ongelofelijk van, en daarom hoop ik eigenlijk op een simpele oplossing, maar dat is denk ik hellaas niet mogelijk.

VanBiLL.com
16 maart 2008, 21:32
Nou hopelijk kan het snel voor je gefikst worden...en anders heb je een 'goed' x-cuus om eens een prachtige nieuwe amp te kopen...mag je toegeven aan wat GAS...

rhcp_schipper
16 maart 2008, 22:29
Nou hopelijk kan het snel voor je gefikst worden...en anders heb je een 'goed' x-cuus om eens een prachtige nieuwe amp te kopen...mag je toegeven aan wat GAS...


Ik ben nog veel te blij met deze amp, en heb echt geen geld voor een andere, en daarom baal ik er ook zo van.

ropp
17 maart 2008, 01:22
Met plug bedoelde ik een output.

Heb hem bij een amptech gebracht en die had dat probleem gevonden.

Succes ermee, echt klote!

rhcp_schipper
17 maart 2008, 09:58
Met plug bedoelde ik een output.

Heb hem bij een amptech gebracht en die had dat probleem gevonden.

Succes ermee, echt klote!

Ik hoorde net dat de inputs van fx loop ook een probleem kunnen veroorzaken. Dat die raar gaan doen als er niets in de fxloop in zit. Dus dat ga ik ook ff testen vanmiddag.

wiegersma
17 maart 2008, 19:21
dat is toch wat ik je eerder al voorstelde?

rhcp_schipper
17 maart 2008, 23:20
dat is toch wat ik je eerder al voorstelde?


Sorry, snapte ik niet helemaal. Maar het belangrijkste, het probleem is uit de wereld. Het lag dus toch aan de fx loop, omdat ik de kabels uit de loop heb getrokken, hebben de de inputs niet goed contact gemaakt, en daardoor is het probleem ontstaan. Gelukkig is dit nu opgelost!

Bedankt voor al jullie hulp!