PDA

View Full Version : Tablatuur vanConcerto d'aranjuez door Francis Goya



pangeaman
15 maart 2008, 19:29
wie kan mij helpen aan tablatuur fingerstyle van concerto d'aranjuez gespeeld door Francis Goya?
als iemand tablatuur heeft van een andere gitarist met hetzelfde nummer, dan is het ook oke.
groeten Pangeaman. :hippie:

Bernstien
15 maart 2008, 19:37
wie kan mij helpen aan tablatuur fingerstyle van concerto d'aranjuez gespeeld door Francis Goya?
als iemand tablatuur heeft van een andere gitarist met hetzelfde nummer, dan is het ook oke.
groeten Pangeaman. :hippie:


Wow, als je dit soort stukken wilt gaan spelen, zou je je dan niet een keer willen verdiepen in notenschrift? Zou ik aanbevelen, is uiteindelijk een stuk makkelijker.
Ik weet niet wat je bedoeld met 'fingerstyle' maar hiermee zou je vooruit moeten kunnen:

http://www.fretplay.com/tabs/r/rodrigo_joaquin/concierto_de_aranjuez-tab.shtml

Succes!

artnaz
15 maart 2008, 19:41
Waarom makkelijker? Tabs lees ik veel sneller dan noten...

Noten zijn natuurlijk wel "beter" omdat je dan beter snapt wat en waarom je de betreffende tonen speelt, maar tabs gaan wel sneller bij mij...

Bernstien
15 maart 2008, 19:49
Waarom makkelijker? Tabs lees ik veel sneller dan noten...

Noten zijn natuurlijk wel "beter" omdat je dan beter snapt wat en waarom je de betreffende tonen speelt, maar tabs gaan wel sneller bij mij...


Well, zal wel het bekende generatiekloofje zijn denk ik...

Of het 'beter' is of niet heb ik geen mening over. Het nadeel van Tabs is dat de timing slecht (niet) aan te geven is en dat je moeilijker inzicht krijgt in de harmonische structuur van het stuk. Als je het betreffende stuk al goed in je oren hebt zitten moet ik toegeven dat het af en toe wel een efficiënte manier van leren is.

Dit geldt overigens vooral voor klassiek, vind ik. Popmuziek is veel efficienter met tabs, ook natuurlijk doordat je het nummer vaak als kent (je gaat het niet voor niets spelen).

artnaz
15 maart 2008, 19:58
Dat bedoel ik ook, dat je de harmonische structuur met noten beter kan zien. Maar als tabs zoals in het programma Guitar Pro wordt weergegeven, krijg je ook ritme's mee hoor!

Bernstien
15 maart 2008, 20:05
Dat bedoel ik ook, dat je de harmonische structuur met noten beter kan zien. Maar als tabs zoals in het programma Guitar Pro wordt weergegeven, krijg je ook ritme's mee hoor!

Really? Daar wordt toch boven de Tab-balk het stukje in gewoon notenschrift weergegeven? Moet je nog steeds wel weten wat een kwartnoot is enz om de timing te kunnen lezen toch? Of zie ik ergens een knopje over het hoofd?

pangeaman
19 maart 2008, 22:20
Wow, als je dit soort stukken wilt gaan spelen, zou je je dan niet een keer willen verdiepen in notenschrift? Zou ik aanbevelen, is uiteindelijk een stuk makkelijker.
Ik weet niet wat je bedoeld met 'fingerstyle' maar hiermee zou je vooruit moeten kunnen:

http://www.fretplay.com/tabs/r/rodrigo_joaquin/concierto_de_aranjuez-tab.shtml

Succes!
bedankt voor jullie reacties, ik kon niet eerder reageren dus doe ik het nu maar.
ik vind tabs makkelijker lezen, en ja ik verdiep me stap voor stap ook in gewoon notenschrift. maar tabs lezen gewoon makkelijker ( ik krijg er tenminste geen Kopspijkers van).
maar kan al wel een goed stukje tokkelen en we gaan voor de moeilijkere stukken , das gewoon kicken als het lukt. classical gas ook op deze manier onder de knie gekregen ( althans 3/4 voorlopig) en das gewoon leuk als het lukt.
maar als iemand nog een tab van Francis Goya heeft voor me ook met Concerto d'aranjuez, dan ben ik daar zeer toppie mee. :dance:
gr Pangeaman.

freekick
20 maart 2008, 10:55
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/joaquin_rodrigo_tabs.htm

Ik weet niet of het compleet is en ook niet of het de goedkeuring
van Maestro Rodrigo zou krijgen. Misschien heb je er wat aan!
Het gaat om het adagio?