PDA

View Full Version : Welke speaker



Ben jtm
15 maart 2008, 19:28
hallo daar,

Ik speel over een laney gh100l en een line6 spider2 4x12" cabinet.
In dit cabinet zitten g12t - 80d speakers van celestion.
Mijn probleem is dat het geheel erg schel klingt, en de bas tonen zijn niet mooi vol en rond maar klinken erg synthesizerachtig daar wil ik eigenlijk van af, dus ik wil er 2 of 4 andere celestions bij zetten.

Welke kan ik dan het beste aan schaffen, dus welke geven een vol en warm geluid ?

Realeigo
15 maart 2008, 19:37
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104883

crapton
16 maart 2008, 08:54
hallo daar,

Ik speel over een laney gh100l en een line6 spider2 4x12" cabinet.
In dit cabinet zitten g12t - 80d speakers van celestion.
Mijn probleem is dat het geheel erg schel klingt, en de bas tonen zijn niet mooi vol en rond maar klinken erg synthesizerachtig daar wil ik eigenlijk van af, dus ik wil er 2 of 4 andere celestions bij zetten.

Welke kan ik dan het beste aan schaffen, dus welke geven een vol en warm geluid ?

Iedereen denkt alleen maar aan Celestion, maar je kan bv ook Eminence speakers nemen, of Jensen.

Eminence zijn vaak iets goedkoper, er zitten ook hele goede tussen. Ik heb in mijn H&K Statesman bv een Eminence Rockdriver Cream Custom zitten, klinkt uit de kunst. Redelijk wat hoog maar goed in balans.

Mijn andere amp heeft Jensen Neodymium speakers, ook prima, zeker NIET schel.

Een vd beste speakers die ik tot nu toe gehoord heb zijn Celestion Alnico Blue's. Dit in een Vox AC30. Heeeeeel mooi.

jerome
16 maart 2008, 09:39
warm, vol en dynamisch geluid... idd de Celestion Blue, Silver of Gold alnico's
Kost wel een paar centen...

http://cgi.ebay.de/BNIB-PAIR-CELESTION-GOLD-ALNICO-GUITAR-SPEAKERS-15ohm_W0QQitemZ350036106072QQihZ022QQcategoryZ2379 4QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p16 38.m122

Ben jtm
16 maart 2008, 10:51
Ja die alnico's zijn wel redelijk duur, ik twijfel daarom eigenlijk tussen V30 of G12M of de G12-65
Weet iemand welke van deze speakers het beste zou passen, en het dichts in de buurt van de blue alnico komt.

Wat ik me wel af vraag, of het problemen geeft als ik verschillende wattage's in het cab zet. Er zit nu 4 x 80 watt in, kan ik bv greenbags van 25 watt er zonder problemen bij zetten, of word dat helemaal niets?