PDA

View Full Version : Synesthesia online



Tupelo
15 maart 2008, 19:21
Jawel ook mijn band heeft een website nu.
Heb 'm maar meteen in mijn sig gepleurt.

Makor1966
15 maart 2008, 19:32
Had de site al gevonden via het YouTube-filmpje en vanmiddag MP3's gedownload.
Succes met de studiotime :satisfie:

Kan ik al bestellen?

drap
16 maart 2008, 11:27
Hé Tuup, dat YouTube clipje he, dat zijn precies de accoorden van Maggot Brain van Funkadelic. Zelfs het tempo is hetzelfde. Vast niet met opzet, maar er is wel erg veel gelijkenis :satisfie: Verder prima nummers, niks mis mee. M'n complimenten!

Tupelo
16 maart 2008, 13:31
Haha, zou best kunnen, alleen datgene dat ik zelf inbreng (te weinig tot nu toe en dat gaat veranderen) weet ik zeker van dat het niet gerefereerd is aan of gebaseerd is op ....

Wil echt wat meer sfeer in gaan brengen; dat mis ik zelf namelijk en ik geloof dat de rest van de band het ook wel zo ervaart.
Moet gewoon wat leuker worden voor me om te doen.

Maar goed; het kan wat je zegt.
Ik hoor van meer mensen dat ze referenties hebben bij bepaalde nummers.
Punt is dat ik zelf niet veel van de muziek ken of luister waarop we onszelf dan kennelijk baseren.

Enige dat ik er wel aan kan doen is dat een klein beetje proberen te veranderen door mijn plekje te claimen. :)

bass blom
16 maart 2008, 13:44
nederland, hokjesland, doe gewoon lekker je ding. :hippie:

Tupelo
16 maart 2008, 13:50
Is ook.
Niet naar Drap toe, want ik geloof hem wel, maar sommige mensen zijn i.d.d. aan een stuk door bezig met te zoeken naar een opmerking/invulling voor, lijkt op _ _ _ _ , en luisteren dan eigenlijk al nieteens meer.
Laat je je nieuwe nummer horen en na nog geen 30 seconden wordt er niet meer geluisterd maar heb je een conversatie over hoe het stukje zou lijken op of gejat zou zijn van.

Stomste is dan wanneer je het zelf in de verste verte niet vind ljiken op.
Dat gebeurd ook weleens.
Overigens niet alleen met eigen muziek, maar ook met plaatjes die je draait.

bass blom
16 maart 2008, 14:37
ik doe soms sessies met deels wisselende bezetting, zit er 1 bij die altijd zegt, hee, dat lijkt daar of daar op.
dan kap ik meteen en ga iets heel anders doen :sneaky:

Makor1966
16 maart 2008, 14:45
Volgens mij is het helemaal niet slecht om af en toe als een ander te klinken,
als je het zelf maar weet, en het kunt ombuigen naar believen.
Er wordt constant van elkaar geleend in de muziekbizz.

Tupelo
16 maart 2008, 14:50
Beter goed gejat dan slecht verzonnen hè. :)

Ik zou het idd. zelfs weleens willen proberen.
Songwriten met de intentie te lijken op.
Echt jatwerk, jammen op andermans riffjes.

Maar niet met deze band.
Begin het steeds leuker te vinden.
Als ze nu nog wat ruimte voor me maken; openstaan voor mijn invloeden, dan komt het goed.
Tot nu toe eigenlijk vooral gevolgd.
Zo goed & kwaad als het ging geprobeerd een eigen invulling te geven aan de stukken, maar nog nooit geclaimd een stuk van mij juist als leidraad te gebruiken.

Zelf ook weinig huiswerk gedaan tot nu toe.
Pas recent thuis op onze eigen nummers gaan jammen.
Tot die tijd thuis uitsluitend acoustisch zitten pielen; meer jazzy/singer songwriter achtig.

Onlangs iets geklapt.
10 jaar terug in de tijd geworpen en weer helemaal into stonerrocken! :rockon:

hendrix2
16 maart 2008, 16:49
Als ik een nummer geschreven heb, komt Sophie (zangeres voor wie het niet weet) ook steeds af met: 'dit lijkt daar op', 'dat lijkt daar op',... terwijl echt niemand anders dat hoort. Ik heb het leren negeren :D
Als ik dan zelf zeg dat ik vind dat een eigen nummer van mij nogal sterk op iets anders lijkt, dan hoort ze het weer niet... Vrouwen... vreemde wezens hoor!

Wel coole muziek Tuup (het zou met niet verbazen als nu die kerel met als nickname TUUP gaat posten, zodat het weer verwarrend word, heeft ie me nog eens gelapt) heb er even zitten naar luisteren en kan het echt goed smaken. Jammer dat ik er niet bij was in Ridderkerk, maar er komt vast wel een gelegenheid waar ik je groep eens aan het werk kan zien!

Tupelo
17 maart 2008, 12:43
Zou Tuup mijn schizofrene alterego zijn? Het is weleens verwarrend ja. :confused:

I.i.g. blij dat jullie het leuk vinden! :)