PDA

View Full Version : Vintage small stone doet het niet goed



Echoes
15 maart 2008, 15:47
Ik heb een vintage small stone (met oranje letters) gekocht, maar hij doet het niet goed. Hij "phased" amper en er komt meer een dof en soort tikkend geluid uit. Hoe meer je de rate knop open draait hoe harder hij tikt.
Degene van wie ik hem kocht heeft hem thuis geprobeerd met een nieuwe batterij en werkte prima. Maar bij mij doet hij het dus niet. er zat een goedkope batterij in die 8,5volt gaf en heb er nu en duracell in gedaan die 9,4 geeft maar het mag helaas niet baten.
Alles ziet er nog prima uit van binnen en ik meet overal 9,4 volt. Ik zie zo snel geen losse of verroeste draadjes oid. Alleen de adapter aansluiting ziet er van binnen een beetje zwart (verbrand?) uit.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Dirk_Hendrik
15 maart 2008, 16:07
Dat verbrandde is oxidatie. Mag de pret niet drukken.

Je probleem, in combinatie met de leeftijd van het apparaat, suggereert verdroogde elko's.

Echoes
16 maart 2008, 14:20
maar kan dat van de 1 op de andere dag gebeuren? Ik bedoel hij heeft hem getest en alles werkte en hij komt bij mij aan en het werkt niet?
Is er wat aan te doen? Kan ik de condensatoren doormeten om te kijken of ze nog goed zijn?

hugo123
16 maart 2008, 14:39
Volgens mij gebeurt dat op de paar jaar, misschien korter, maar zeker niet op een dag!

Echoes
16 maart 2008, 16:35
Volgens mij gebeurt dat op de paar jaar, misschien korter, maar zeker niet op een dag!
maar wat zou het dan wel kunnen zijn? ;)

hugo123
16 maart 2008, 17:06
Was jjij erbij toen die man waarvan je hem kocht he testte, anders ben je misschien wel opgelicht!

Echoes
16 maart 2008, 20:01
dat zou kunnen, maar ik wil eerst weten of hij te maken is voor ik hem terug stuur.
Aangezien hij er verder goed uit ziet van binnen ga ik er vanuit dat het iets kleins is. Maar wat..?

hugo123
16 maart 2008, 20:23
post eens een foto, daar hebben veel mensen hier iets aan!

Echoes
18 maart 2008, 21:38
ja ga ik doen.
Maar ik dacht misschien is het een standaard probleempje als je dat geluid hoort wat ik eruit krijg. Zoals bijv. een kapotte elco.

hugo123
18 maart 2008, 21:40
zou kunnen, maar misschi3en deed hij het bij de verkoper ook al niet.

Echoes
20 maart 2008, 21:45
daar ga ik liever niet van uit :) En dat veranderd nog niets aan het geluid. Ik wil eerst even kijken of hij te repareren is voor ik hem weer terug stuur. Dat kost alleen maar veel geld.
hier wat plaatjes. Mochten er op verzoek wat details gefotografeerd moeten worden dan doe ik dat vooral als dat het verhelpen van het probleem zou kunnen oplossen.

http://www.wietforum.nl/uploads/1206046298/gallery_14898_4894_214280.jpg
http://www.wietforum.nl/uploads/1206046298/gallery_14898_4894_66253.jpghttp://www.wietforum.nl/uploads/1206046298/gallery_14898_4894_251308.jpg

AutoStatic
21 maart 2008, 13:05
Zie niks vreemds. Ja, dat de schroeven van het schakelaartje niet origineel zijn. Ik heb recentelijk dezelfde gekocht, een v2. Zit er bij jou een batterijhouder in?

Echoes
22 maart 2008, 01:02
ja die zit erin.
Ga je optreden in De Bliksem, daar kom ik heel soms wel eens ;)

AutoStatic
22 maart 2008, 10:21
Jup, 11 april. De Bliksem heerst, Hans is gewoon de coolste kroegbaas van NL. Als je kan moet je komen!
Oh die batterijhouder, zit die vast met een popnagel of met een plakkertje oid? En doet je Color knopje het wel nog? En de Rate draaiknop, enig verschil als je daar aan draait?

Echoes
22 maart 2008, 10:40
batterijhouder zit met een popnagel idd.
Eh de colourknop doet het wel, en de de draaiknop ook, maar alleen het "getik" gaat sneller. Hij phased heeeel lichtjes en dof. Misschien eens proberen ergens een mp3'tje up te loaden. Ik heb wel een sampletje namelijk.

AutoStatic
23 maart 2008, 16:24
Hmmm, en met een 9v adapter? Wel even de polariteit omdraaien. Dit apparaat vreet namelijk batterijen. Als je een paar dagen de batterij er aangesloten in laat zitten zonder pluggen in de in- en outputs is ie leeg.

Echoes
23 maart 2008, 20:06
ohw maar er gaat zeker een speciale 9v adapter in?
Hier heb ik een mp3
De eerste 10 en laatste 10 seconden is zonder het effect zodat je kunt horen hoe het clean klinkt. Ik hoop dat iemand uit het geluid kan halen wat er mis is.
http://www.flissinger.com/leech/phaseshifter.mp3

AutoStatic
24 maart 2008, 11:15
Nee, geen aparte 9v adapter, alleen het is een minijack aansluiting en de polariteit is omgekeerd.

Echoes
24 maart 2008, 13:27
ok, heb je de mp3 gehoord? wordt je daar wijs uit? Een vriend van me zei ook dat eht waarschijnlijk de condensatoren zijn die na een tjidje slijten.

Dirk_Hendrik
24 maart 2008, 15:07
In dat geval,
What's keeping ye?

Da's 2 of 3 euro aan elko's en een half uurtje solderen. Go!

Echoes
24 maart 2008, 17:32
ja ik wil het het liefst wel zeker weten natuurlijk, ga liever niet kloten aan dingen als het niet hoeft.
Maar kunnen elco's van de ene op de andere dag "uitgedroogd" zijn? Of gaat dat geleidelijk?

Dirk_Hendrik
24 maart 2008, 18:32
Dat gaat idd geleidelijk. Intussen heb ik ook nog steeds niet helder of het diing het bij je verkoper nou echt wel deed of dat dat subjectief is. De sample die je postte laat me weldegelijk phasing horen. Dat kun je opvatten als "hij doet het". Zeker als je weinig ervaring met effecten of phasers in het algemeen hebt. Je wilt niet weten hoeveel "defecte" effecten ik heb gekocht die het gewoon deden maar waarvan de verkoper niet wist hoe hij/zij dat moest checken. Op diezelfde manier heb ik heel wat "kutapparaat" gehoord waar het ding stuk bleek te zijn maar de eigenaar veronderstelde dat dat het normale geluid was. Stokouwe Muff's met stip op nummer 1.

Echoes
24 maart 2008, 19:23
ik heb de sample naar hem gemaild en hij zei dat het inderdaad niet klonk zoals het hoorde.
Als de condensatoren geleidelijk minder worden zou het dus toch een ander probleem moeten zijn lijkt me?
Ik heb'm vandaag ook getest met een adapter, dan phased hij zelfs nog minder? Erg weird allemaal. Wat zou er stuk kunnen zijn?

Echoes
26 maart 2008, 14:16
niemand een idee?

Echoes
6 april 2008, 09:42
weet iemand een winkel die gitaarpedaaltjes repareert id buurt van Alkmaar anders?
Op pagina 2 staat een sample, misschien kan iemand hier al horen wat er mis zou kunnen zijn, dan kan ik het zelf repareren.

AutoStatic
6 april 2008, 12:14
In Alkmaar heb je Spanjaard, Dijkman en Peter Johanzen. Maar Johanzen zou ik niet naar toe gaan. Die hebben wel een reparateur maar die maakt het waarschijnlijk alleen maar erger dan het is. Misschien Spanjaard? Wel duur waarschijnlijk. Je zou 'm op kunnen sturen naar Dirk_Hendrik, die moet het zeker kunnen fiksen. Ik kan je niet helpen, een los draadje lukt me nog wel, een elcootje misschien ook, maar uitvogelen waarom een pedaal het niet meer doet, ah ah.

Echoes
6 april 2008, 13:04
ik heb bij peter johanzen een keer een topkam laten repareren voor weinig, prima service. Terwijl spanjaard een vermogen vroeg daarvoor en maar zei dat ik beter een nieuwe gitaar kon kopen. Ik ben niet zo'n fan van spanjaard.
Maar goed repareren kan ik op zich zelf wel maar dan moet ik wel weten wat ik moet repareren. Dat is meer mijn vraag: wat zou er stuk kunnen zijn? hij doet het wel een beetje namelijk, misschien als iemand die sample hoort dat ie kan horen wat er mis zou kunnen zijn?
Zoveel elektronica zit er niet in dat ding dus het moet wel te maken zijn lijkt me

Echoes
13 juni 2009, 19:22
het is even een tijdje terug, maar ik heb onderwijl alle ELCO's vervangen en ook alle 4 de transistoren. Echter werkt het pedaal nog steeds niet, hij doet nu zelfs nog minder.

een optie zou zijn dat 1 vd IC's stuk is, maar dat is ontzettend veel werk om ze te vervangen, tevens zijn het 5 best dure IC's dus ik hoop eigenlijk dat het toch wat anders is.

Wat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn? De andere (foliecondensatoren?)?

de bedrading oogt redelijk ok, maar is vrij oud. Wat zou ik nog kunnen meten?

als iemand plaatjes wilt of geluidsbestanden dan zou ik dat eventueel kunnen maken.

Antoon
16 juni 2009, 14:26
Op de gok allemaal componenten te gaan vervangen mag schiet meestal niet op. Veelvoorkomende storing bij die pedalen (in mijn bescheiden ervaring) zijn losse of bijna losse draadjes (door het soort draad dat gebruikt is). Die zou ik allemaal even controleren (kijken of je ze niet zomaar los kan trekken). Als je verder geen idee hebt hoe hij werkt en wat ieder componentje doet kun je hem beter door iemand laten maken die weet waar hij het over heeft, zoals ze hier op het forum zitten.

Echoes
16 juni 2009, 16:19
ja die draadjes zijn wel wat minder inderdaad, maar op het oog lijken ze goed. Ik ga ze vervangen, goed idee.
Ik heb niet zomaar componentjes vervangen, en oude condensatoren waren een redelijke kans van het probleem. Tevens kan het geen kwaad om ze sowieso te vervangen.