PDA

View Full Version : Joy division sound



josszee
15 maart 2008, 15:46
Ik zou dus graag een joy division sound bekomen. Ik heb een vox ac 50, een big muff, een wah(niet van belang denk ik maarja) en een epiphone les paul en een gibson melody maker. (Heb ook nog een fender fm 212 r)


Hoe moet ik mijn controls zetten,.... :hippie:

Nielsje
15 maart 2008, 16:34
Ik zou dus graag een joy division sound bekomen. Ik heb een vox ac 50, een big muff, een wah(niet van belang denk ik maarja) en een epiphone les paul en een gibson melody maker. (Heb ook nog een fender fm 212 r)


Hoe moet ik mijn controls zetten,.... :hippie:

Met een dergelijke vraag impliceer je eigenlijk je dat het verschil niet goed hoort. Je kan het geluid immers niet zelf 'vinden'. Maar als je het zelf niet goed kan horen, dan maakt het ook geen fuck uit hoe je je settings zet. Als ik zeg: "mid 7, treble 4, bass 5", dan heb ik geen idee wat voor geluid eruit komt, maar je hoort het verschil toch niet..

josszee
15 maart 2008, 16:53
Met een dergelijke vraag impliceer je eigenlijk je dat het verschil niet goed hoort. Je kan het geluid immers niet zelf 'vinden'. Maar als je het zelf niet goed kan horen, dan maakt het ook geen fuck uit hoe je je settings zet. Als ik zeg: "mid 7, treble 4, bass 5", dan heb ik geen idee wat voor geluid eruit komt, maar je hoort het verschil toch niet..


Kerel ik heb wel een geluid dat er iets op gelijkt maar ik vind het nog niet goed genoeg klinken... hij gebruikt een delay ofzo of weet ik veel welk pedaaltje... dus zal ik mijn vraag anders stellen welke pedalen gebruikt hij of welke amps,....

The Mess
15 maart 2008, 17:02
Google is je vriend! (Er zal vast wel wat tussen staan...) (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=gear+joy+division&meta=)

nielsduursma
15 maart 2008, 17:25
http://www.joydiv.org/eqpt.htm

Fuhgawz
15 maart 2008, 17:26
Voor zover ik weet is de Joy Division sound eigenlijk een gitaar rechtstreeks in een redelijk clean (met randje) afgestelde transistor Vox die ze toen maakten en heeft het verder weinig met effecten te maken. Of kun je een specifiek voorbeeld geven?
EDIT: Check anders dit: http://guitargeek.com/rigview/297/

nielsduursma
15 maart 2008, 17:37
Voor zover ik weet is de Joy Division sound eigenlijk een gitaar rechtstreeks in een redelijk clean (met randje) afgestelde transistor Vox die ze toen maakten en heeft het verder weinig met effecten te maken. Of kun je een specifiek voorbeeld geven?

Enige wat ik me kan bedenken qua effecten is een reverb en/of delay. En heeel af en toe nog iets van een phaser ofzo

M.COM
15 maart 2008, 17:54
Enige wat ik me kan bedenken qua effecten is een reverb en/of delay. En heeel af en toe nog iets van een phaser ofzo

Dat + gewoon clean met een randje. Preamp wat laten primeren op Mastervolume (als dat bij vox'en zo werkt tenminste). Mids wat naar boven halen voor dat bijtende en de bass niet te hoog. Daarmee kom je er wel ...

Vanwaar de plotse ommekeer in de sound?

josszee
15 maart 2008, 18:05
Ee ik heb geen ommekeer in sound!! gewoon 2 bands en ze zijn verschillen dusja.

Maar mijn voxje heeft ui enkel bass treble en volume als control's en ik heb 2 kanalen welke steek ik hem de normal of de brithe ?

Fuhgawz
15 maart 2008, 18:23
De keuze qua normal of bright hangt af van wat voor elementen in je gitaar zitten. Humbucker kunnen misschien iets te donker zijn, waardoor je die eerder in bright zou stoppen, terwijl je een single coil gitaar misschien eerder in de normal input zou doen.