PDA

View Full Version : London City aanschaffen



r0cker666
14 maart 2008, 18:55
:hippie: Hallo,
Ik hoor en zie veel over the London city comet/spitfire...
Ik zit er over te denken om er een aan te schaffen.
zijn er mensen die aanraders hebben of meer weten van dit soort gitaren hoor ik het graag.
Ik speel meestal rock punk bleus funk. als je nog andere sugesties hebt dan hoor ik het natuurlijk ook graag maar het moet wel rond de 300 350 euro zijn ( ik heb dus een niet zo hoog budget ) boxje heb ik wel :) vox da15 :hippie:

mzzl :chicken:

tabmaniac
14 maart 2008, 19:02
Fender LC?:seriousf:

almarvk
14 maart 2008, 19:03
Topictitel aangepast.

r0cker666
14 maart 2008, 19:03
Nee niet zo bedoeld :sneaky: nee ik ben geen beginner.
Maar ik bn nieuw op dit forum ik bedoelde londen city of een goedkope fender ??

Rormo
14 maart 2008, 20:18
London City is zeker een goede keus! Kun je niet fout mee gaan. Hou je nog geld over ook, want LC's gaan voor 250.

happynjitram
14 maart 2008, 20:31
Het zijn echt geweldige gitaartjes! Heb zelf een apple red met maple neck en hij speelt en klinkt geweldig. Mijn exemplaar staat in ieder geval dichter bij een fender USA dan bij een mexicaanse fender. Daarbij is het ook een mooi gitaartje om te pimpen :cooler: .

Als je concrete vragen hebt stel je ze maar.

Sjel
14 maart 2008, 21:25
inderdaad fijne gitaartjes. Alleen vind ik die hals veel te dun. Maar ja, da's een kwestie van smaak. Als je graag een dunne neck hebt is dit een droomgitaar voor je budget!
Ikzelf ben momenteel aan het uitkijken naar een dikkere hals... Die dunne hals is eigenlijk de enige reden waarom ik mijn Comet niet vaker gebruik.

E-J
14 maart 2008, 21:44
inderdaad fijne gitaartjes. Alleen vind ik die hals veel te dun. Maar ja, da's een kwestie van smaak. Als je graag een dunne neck hebt is dit een droomgitaar voor je budget!
Ikzelf ben momenteel aan het uitkijken naar een dikkere hals... Die dunne hals is eigenlijk de enige reden waarom ik mijn Comet niet vaker gebruik.

Ik heb nog nooit een Comet bespeeld, maar de hals van een Spitfire zal wat dikker zijn. Hij is in ieder geval niet dunner dan de halzen van menig Fender USA of Fender Mexico die ik in mijn handen heb gehad.

De stock pickups van de Spitfire zijn vrij goed, enig minpuntje vond ik dat de brug pickup wat zwakjes is. Inmiddels heb ik de pickups (en tevens de potmeters en switch) vervangen door betere en ja, mijn Spitfire doet in mijn ogen echt niet onder voor een Amerikaanse. Twee vrienden van mij hebben ieder een Mexicaanse en die klinken toch heel wat platter en doodser...

robthg1
15 maart 2008, 09:27
sorry maar LC even goed als een Amerikaanse Fender? Ik heb toevallig beiden (geen spitfire maar comet). En de hals van de LC comet was echt te dun. Ik kon er niet aan wennen. Andere hals erop gezet en speelt heerlijk, maar lang niet als mijn Amerikaanse fender. De spitfire heb ik uitgetest en haalt niet bij fender.

Of ik heb een aantal slechte LC`s getest, of jij hebt een slechte Fender... wie kan het zeggen?"Misschien kwestie van smaak.

KeesA
15 maart 2008, 10:37
London City Comet 1 zijn geweldige gitaren, komen in de buurt van veel duurdere gitaren in afwerkings kwaliteit.

Waar het in zit weet ik nog steeds niet precies maar hij speelt beter dan dan een Fender Nocaster van 2400 euro.

Dunne nek, tja, maar hij is breed en vlak, super mooie frets.

episua
15 maart 2008, 11:27
sorry maar LC even goed als een Amerikaanse Fender? Ik heb toevallig beiden (geen spitfire maar comet). En de hals van de LC comet was echt te dun. Ik kon er niet aan wennen. Andere hals erop gezet en speelt heerlijk, maar lang niet als mijn Amerikaanse fender. De spitfire heb ik uitgetest en haalt niet bij fender.

Of ik heb een aantal slechte LC`s getest, of jij hebt een slechte Fender... wie kan het zeggen?"Misschien kwestie van smaak.
+1 (en nog wat tekens)

Kim Wilson
15 maart 2008, 11:29
London City Comet 1 zijn geweldige gitaren, komen in de buurt van veel duurdere gitaren in afwerkings kwaliteit.

Waar het in zit weet ik nog steeds niet precies maar hij speelt beter dan dan een Fender Nocaster van 2400 euro.

Dunne nek, tja, maar hij is breed en vlak, super mooie frets.
Als jij die LC toevallig fijner vindt spelen, wil nog niet gelijk zeggen dat ie ook beter is.

r0cker666
15 maart 2008, 12:54
Ik Heb niet zo veel verstand van gitaren ( speel al wel lang)
Maar wat zijn al die onderdelen die jullie opnoemen pod meters etc...
Bedankt voor de informatie Ik denk dat ik er uit ben :cooler:

nevyn292
15 maart 2008, 13:06
potmeter (potentiometer) is een regelbare weerstand. vaak hebben gitaren twee of meer potmeters, soms maar een enkele of geen. met een potmeter valt het volume van de gitaar te regelen, of de tone. een tone potmeter 'rolt' het hoog van je geluid weg.

r0cker666
15 maart 2008, 13:09
Okeej bedankt =)
Ik zat net eens te kijken en zag daar een LC hurricane staan
prachtige gitaar, Heeft iemand er ervaring mee of op gespeeld hoor ik het graag :satisfie:

:hippie:

happynjitram
15 maart 2008, 13:23
Okeej bedankt =)
Ik zat net eens te kijken en zag daar een LC hurricane staan
prachtige gitaar, Heeft iemand er ervaring mee of op gespeeld hoor ik het graag :satisfie:

:hippie:

Welke versie heb je zien staan?

r0cker666
15 maart 2008, 18:23
De lc Hurricane 2 in het mosgroe"n :D
Echt een prachtgitaar Maar speelt en klinkt hij ook goed ??