PDA

View Full Version : fretzaag



rinaldo
14 maart 2008, 17:20
hallo daar allemaal, even een tip voor de low budged zelfbouwers onder ons, heb gisteren bij de aldi een zagenset gekocht waar ook een trekzaag inzit.

ideaal voor het zagen van fretsleuven, er zitten ook nog en kapzaag en een gewone handzaag in, maar ik moest toch een nieuwe zaag hebben dus ik dacht neem mee die handel.

heb meteen even de trekzaag geprobeerd op een stukje pallisander. en ik moet zeggen hij zaagt perfect. iig beter dan die klote fretzaag die ik ooit bij voxhumana heb gekocht.

dus voor degene die mischien een of twee keer per jaar een fretboardje zaagt, is het een prima dingetje dacht ik zo, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten, want voor 9 euro nogwat kun je je er geen buil aan vallen.

pueblo
14 maart 2008, 17:31
was dat in Ned of in Bel?

rinaldo
14 maart 2008, 17:36
da was in nederland, maar mischien hebben ze 'm ook wel in belgie

Enra
14 maart 2008, 17:51
Ik gok op noord Nederland; Friesland ofzo?! Want daar werken ze nog met groene zeep, denk ik.

jan jansen
14 maart 2008, 17:53
Ik gok op noord Nederland; Friesland ofzo?! Want daar werken ze nog met groene zeep, denk ik.


hoezo?heb niks in huis van dat spul...

rinaldo
14 maart 2008, 18:15
Ik gok op noord Nederland; Friesland ofzo?! Want daar werken ze nog met groene zeep, denk ik.

sjippe, enra, sjippe....... en wie dat niet zeggen kan.... die heeft een?????????? :D :D

Gitaarbouwer
14 maart 2008, 18:25
Heb je ook de breedte van de zaagsnede getest met een stukkie fretdraad? Want het zou erg mooi (en toevallig) zijn als die precies goed is.

rinaldo
14 maart 2008, 18:27
wat ik gemeten heb is ong 0,6 mm dus dat is wel te doen denk ik.

Enra
14 maart 2008, 18:30
sjippe, enra, sjippe....... en wie dat niet zeggen kan.... die heeft een?????????? :D :D

Een konijnenlip??? :B

Gitaarbouwer
14 maart 2008, 18:37
wat ik gemeten heb is ong 0,6 mm dus dat is wel te doen denk ik.

Da's ongeveer precies goed!

rinaldo
14 maart 2008, 21:31
Een konijnenlip??? :B

nee joh, een spraakgebrek. :)

grizzly
14 maart 2008, 21:38
Waarschijnlijk al te laat, maar ik ga morgen toch maar even langs de Aldi :)