PDA

View Full Version : GUITAR rig. GELUID GITAAR???



robertw
14 maart 2008, 15:50
He wie kan me helpen.
Heb vandaag na veel tips Guitar Rig geinstalleerd.
ziet er strak en goed uit..
Krijg waarempel geluid uit de boxen van de pc..
lineout werk dus.
maar krijg geen geluid via line-in.
heb de gitaar op de mic aanlsuiting van de pc geplugd... wie kan me helpen.

alvast bedankt

Nitefly7
14 maart 2008, 16:14
He wie kan me helpen.
Heb vandaag na veel tips Guitar Rig geinstalleerd.
ziet er strak en goed uit..
Krijg waarempel geluid uit de boxen van de pc..
lineout werk dus.
maar krijg geen geluid via line-in.
heb de gitaar op de mic aanlsuiting van de pc geplugd... wie kan me helpen.

alvast bedankt

'settings' en dan de goede input-bron selecteren

het beste werkt Guitar Rig overigens met een USB/Firewire audiointerface,
die zijn al vanaf 20 euro te koop (M-Audio Jamlab o.i.d).., anders krijg je teveel vertraging (latency) tussen 't aanslaan van je gitaar en het geluid uit je speakers..

mic-in is niet altijd line-in op je pc, als je 'n losse geluidskaart heb, moet je een aparte line-in hebben..
en nogmaals, een audio interface is eigenlijk the way to go, hoewel er bij Guitar Rig 'EIGENLIJK' een hardware Rig Kontrol, usb-audiointerface + pedalboard in-1 zit... hoewel er ook een 'software only'-versie is (ja, ook legaal ;) )

robertw
14 maart 2008, 18:38
met andere woorden.
het zal dus niet lukken op de mic aansluiting?

Zou het werken met Guitarport? deze heb ik wel..

JER00N
14 maart 2008, 19:11
Gewoon je gitaar in de line-in (dus niet de mic-in) en ASIO gebruiken! www.asio4all.com

Das een speciale driver voor je geluidskaart (die je gewoon los kan gebruiken) waarmee je erg goeie (lage) latency kan krijgen. Ik heb het ook wel eens gebruikt en ik had geen last van (hoorbare) lag.

robertw
14 maart 2008, 19:42
He thks.
Heb hem geinstalleerd.
krijg ook geluid er uit..
maar vraag me niet naar de kwaliteit... bagger!!!!!
of ligt dit aan de pc of instellingen?

HELP lijkt me namelijk z' perect programma.. beter dan guitaport.

AutoStatic
14 maart 2008, 23:31
Met je Guitarport moet het ook lukken: http://line6.com/support/thread.jspa?threadID=25965&tstart=0

Het is gewoon ook een low-latency geluidskaart met preamp als ik het goed heb. Ken die dingen verder niet.

robertw
15 maart 2008, 09:09
Gewoon je gitaar in de line-in (dus niet de mic-in) en ASIO gebruiken! www.asio4all.com

Das een speciale driver voor je geluidskaart (die je gewoon los kan gebruiken) waarmee je erg goeie (lage) latency kan krijgen. Ik heb het ook wel eens gebruikt en ik had geen last van (hoorbare) lag.


Driver gedownload..
bij settings weer gegeven dat hij de ASIO moet hebben.. perfect.. heb geluid uit de boxen.. mooi clean. echter bij desettings van ASIO geeft hij geen lini in aan..
ga ik dan weer naar de settings en dan de gluidkaart. komt er een verschrikkel kloten geluid uit. (instelling????)

Luke-wannabe
15 maart 2008, 10:35
Tsjah Guitar Rig werkt best lekker, maar je moet gewoon tweaken tot je erbij neer valt. Let op het maakt ook heel veel uit welke cab/mic/micplaatsing etc. je erbij gebruikt.

robertw
15 maart 2008, 10:51
Tsjah Guitar Rig werkt best lekker, maar je moet gewoon tweaken tot je erbij neer valt. Let op het maakt ook heel veel uit welke cab/mic/micplaatsing etc. je erbij gebruikt.

dan toch maar mijn oude vertrouwde guitar port...

AutoStatic
15 maart 2008, 11:31
Je kunt de Guitar Port ook samen met Guitar Rig gebruiken. Heb je dat al geprobeerd? En asio4all is leuk, maar je moet het wel goed weten in te stellen. Wat voor onboard kaart heb je?

robertw
15 maart 2008, 14:07
Je kunt de Guitar Port ook samen met Guitar Rig gebruiken. Heb je dat al geprobeerd? En asio4all is leuk, maar je moet het wel goed weten in te stellen. Wat voor onboard kaart heb je?

ik zal het vanavond eens uit proberen.
kaart is volgens mij een creative SB live.2.1 of zo iets.

AutoStatic
15 maart 2008, 14:13
Hmmm, zo'n Creative Live kaart zou je aan de gang moeten kunnen krijgen met asio4all.

robertw
15 maart 2008, 15:01
krijg er een heel stoterig geluid uit.
net of de gitaar van mars komt.. (hahha wie weet komt mars hier naar toe)

heb e misschien tips hoe ik het e.e.a. kan instellen?

robertw
15 maart 2008, 15:07
als ik bij de settings kijk van ASIO. dan zie ik dat de line in unavailable is!.
Het rare is dat hij dan wel te horen is.. alleen clean.
en op het moment dat ik bij de settings van Guitar rig kijk dan interface en deze verander in directsound dan krijg ik het kloten geluid.

AutoStatic
15 maart 2008, 17:37
Géén Directsound gebruiken! Je moet asio4all hebben. Maar vergeet die onboard kaart, probeer het met je Guitar Port.