PDA

View Full Version : Pickups, Hoe belangrijk? Veel verschil?



VorteX[NL]
14 maart 2008, 14:56
Ik heb een vraag over pickups. Is er nou verschil tussen geluid enzo?
Ik snap alleen dat ze het geluid oppikken 8-)

Dark_Tranquillity
14 maart 2008, 15:00
Magneten, wikkelingen, actief, etc etc. hier kunnen anderen je meer bij helpen.

pupanus1
14 maart 2008, 15:05
gebruik de zoek functie en gij zult vinden.

Maar goed omdat ik zo aardig ben (ahum) even een kort en bondig antwoord:

Ja er zit heel veel verschil in, en als je ziet hoeveel verschillende merken/soorten/types er zijn zou je dat natuurlijk ook kunnen verwachten.

Het grootste verschil in type heb je in de twee major uitvoeringen, single coil en humbucker. Deze twee types verschillen erg veel in geluid. Ik ga er verder niet dieper op in, je kan op dit forum genoeg vinden over verschillende elementen het verschil tussen single coil en humbucker, het verschil tussen passieve en actieve elementen.

Want, en dit zal je vast niet verbazen, je bent niet de eerste die deze vraag hier stelt :)

Nocki
14 maart 2008, 15:14
Hoi,

JA. Er zit verschil in. probleem is dat de handel erin erg klein is en je slecht weet wat te verwachten... Je moet maar 10 pu's cevrwisselen. ook speelstijl, smaak en gitaar + amp combinatie is natuurlijk van toepassing dus je weet nooit waar je aan toe bent.

Ik heb een gibson waar burstbuckers in zaten waarvan ik de toon erg losvond. die heb ik vervangen met evolution pu's (vai) en die ga ik nu vervangen voor een airr norton en een norton... het geluid gaat weer veranderen dus... zo blij je bezig.

je maakt in ieder geval van je gitaar sound een compleet andere en kleine dingen die je in je sound zou willen veranderen kan je met je pu veranderen. zeker om dat het een beter reageert op je speelstijl dan het andere...

succes!