PDA

View Full Version : house of the rising sun



son
14 maart 2008, 13:48
Hoi hoi!!
Misschien ben ik niet goed in deze rubriek maar ik stel m'n vraagje toch maar even:

Bovenstaand nummer van de Animals is een 6/8 maat, moet ik de drie laatste tellen
(op de drie hoogste snaren ) met een neerslag doen of één voor één in de opslag (zo heet dat geloof ik i hé?) Mijn leraar heeft het verteld maar ik ben het vergeten...
Bedankt alvast!!
Son

JohnLord
18 maart 2008, 11:11
Ik zou zeggen, doe het zoals op de plaat. Dat is namelijk erg belangrijk.
Maar serieus, het gaat niet om de techniek, maar om het reultaat.

artnaz
18 maart 2008, 11:20
Ik zou eigenlijk alles wisselslag doen, is meteen een goede oefening. En anders alles neerslag, en die laatste twee noten opslag.

humbucker
19 maart 2008, 02:50
ik speel dat nr meestal gewoon met de vingers, geen slagen nodig dus.

artnaz
19 maart 2008, 11:59
ik speel dat nr meestal gewoon met de vingers, geen slagen nodig dus.Ik stiekem ook! :sssh:

Riste
19 maart 2008, 13:18
Het nummer aardig kunnen spelen is niets, maar het ook nog een beetje deftig kunnen zingen is heel wat anders.

artnaz
19 maart 2008, 13:42
Het nummer aardig kunnen spelen is niets, maar het ook nog een beetje deftig kunnen zingen is heel wat anders.Ah, bedankt. Daar heeft Son tenminste wat aan!

Bram+
19 maart 2008, 15:16
Het nummer aardig kunnen spelen is niets, maar het ook nog een beetje deftig kunnen zingen is heel wat anders.
Als Bob Dylan het kan, kan iedereen het zou je denken.

keessie
20 maart 2008, 22:23
als je in Amin begint dan (doe ik hem)sla eerst de A snaar dan van de D snaar naar naar beneden en dan van af de hoge E 3 naar boven (een voor een)