PDA

View Full Version : The Cure in Ahoy - 18 maart 2008



DTmaster
14 maart 2008, 13:33
Di, 18/03/08
19.30 uur THE CURE & SUPPORT ACT Ahoy
Nederland Tickets kopen



Gaat iemand nog, weet iemand al een mogelijke setlist ect :)

Joey Handsome
14 maart 2008, 13:41
Heb ze een keer gezien. Set van drie uur lang... Die gasten stonden helemaal stil op het podium, ik werd er moe van. Wel gave nummers gespeeld. Veel van Disintegration, Seventeen Seconds. Ik denk alleen niet dat ik het nogmaals trek.

DTmaster
14 maart 2008, 13:47
ja ik heb ze een keer gezien in Werchter was ook eeeeeeeeeruug lang dus we zullen wel zien.

Joey Handsome
14 maart 2008, 13:58
ja ik heb ze een keer gezien in Werchter was ook eeeeeeeeeruug lang dus we zullen wel zien.

Precies, die show bedoel ik! Toch, het was mooi om die oude nummers eens live te zien.

DTmaster
18 maart 2008, 15:09
Gaat iemand nog vandaag

Mike McCready
18 maart 2008, 21:51
Afgelopen vrijdag in Antwerpen geweest. Meesterlijk goed was het! Drie uur lang, heerlijk geluid. Ik houd niet van grote concerten als deze maar deze had ik niet willen missen!
Geluid tijdens 65daysofstatic vond ik slecht. Heb ze 3 keer eerder gezien en me toen erg goed vermaakt, wat hier door het geluid niet mogelijk was. Beetje vreemde keus trouwens ook in het voorprogramma van The Cure.

DTmaster
19 maart 2008, 02:09
wat een Kut band dat voorprogramma en the Cure is toch niet echt meer mijn ding een beetje simpel allemaal.

Joey Handsome
19 maart 2008, 10:48
wat een Kut band dat voorprogramma en the Cure is toch niet echt meer mijn ding een beetje simpel allemaal.

Beetje rare reactie. Dat had je van tevoren kunnen weten niet?

65daysofstatic was toch voorprogramma? Vond ik live altijd wel gaaf, maar moet wel je ding zijn.

DTmaster
19 maart 2008, 11:34
ja ik wist het ook al maar een vriend wou mee en ik dacht dat ik het nog wel leuk zo vinden maar het nadeel als je gitaar speelt is dat je snel bent uitgekeken op makkelijke dingen, niet alles ik bedoel bij Status Quo kan ik makkelijk 3 uur staan maar hier had ik wel moeite mee.

R.J
19 maart 2008, 13:27
De trap naar de wc's lag half onder de kots, en daar beneden waren mensen volgens mij constant over hun nek aan het gaan.

Het concert zelf vond ik wél leuk.
Boffen dat we zitplaatsen hadden want dit is voor mij geen "staan" muziek.

#Chris#
19 maart 2008, 13:51
Prachtige avond gehad:

http://85.17.151.60/208700001-208750000/208708401-208708500/208708422_6_Z2vk.jpeg

rickert
19 maart 2008, 15:54
ja ik wist het ook al maar een vriend wou mee en ik dacht dat ik het nog wel leuk zo vinden maar het nadeel als je gitaar speelt is dat je snel bent uitgekeken op makkelijke dingen, niet alles ik bedoel bij Status Quo kan ik makkelijk 3 uur staan maar hier had ik wel moeite mee.
wat een onzin. Ik kan simpele dingen echt wel waarderen.

Joey Handsome
19 maart 2008, 16:07
wat een onzin. Ik kan simpele dingen echt wel waarderen.

Ik vind het ook raar. Hou je nou van muziek of van techniek? Daarnaast, dat weet je dan toch van tevoren. Ik neem aan dat als je naar een concert gaat sowieso die week nog wel wat albums luistert van de desbetreffende band.

telecastermaster
19 maart 2008, 16:09
http://www.ad.nl/cultuur/2149800/Bijna_overdosis_aan_overijverige_The_Cure.html



Bijna overdosis aan ijverige The Cure

Door ANTON SLOTBOOM

ROTTERDAM - De gemiddelde opvoering van de Matthäus Passion duurt pakweg drieënhalf uur, met pauze. Dat vergt al veel van de toeschouwer, maar het optreden van de beroemde Britse rockband The Cure in Ahoy duurde zonder pauze bijna net zo lang: drie uur en een kwartier.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00147/Cure_147213h.jpg (http://javascript<b></b>:launchPopup('http://www.ad.nl/cultuur/2149800/Bijna_overdosis_aan_ijverige_The_Cure.html?service =fotoPopup','fotoPopup',505,380,'yes','no','no','n o');)Zanger Robert Smith van The Cure in Ahoy'. FOTO PAUL BERGEN

Zelfs voor de grootste fans was die overdosis bijna te veel van het goede.

The Cure keerde na een afwezigheid van acht jaar in Rotterdam terug op Nederlandse bodem, met hun donkere rock, make-up en songs vol zelftwijfel. De generatie die er in de jaren tachtig mee opgroeide liep er ouderwets warm voor: het concert verkocht binnen een dag uit.


Voorman Robert Smith bleek in Rotterdam flink dikker te zijn geworden, maar het kapsel, de zwartomrande ogen en de gestifte lippen waren hetzelfde.

De weinig spraakzame zonderling had in Rotterdam de eerste twee uren vooral nodig om los te komen. De nadruk in dat eerste deel lag op de meest grimmige nummers uit hun omvangrijke oeuvre, dat tweeëndertig jaar en twaalf albums behelst.

Na ruim twee uur volgden eindelijk ook popklassiekers als Lovecats en Friday I’m In Love. Die werden door het hongerige publiek als ware het de verlosser zelve binnengehaald.


Het grootste deel van het publiek had op dat moment al uren naar een uitstekend spelende, maar nauwelijks communicerende band op een onderbelicht podium in de verte gekeken. Het ontbreken van videoschermen was ongetwijfeld een keuze van de band, die zich niet van dichtbij wilde laten bekijken.
Het paste prima bij hun eigenwijze imago, maar het was ook een ergerlijke hindernis. Alsof het een voetbalwedstrijd in de Amsterdam Arena betrof, zoveel mensen vertrokken voortijdig naar huis.


CONCERT *** The Cure. Gezien: 18-3, Ahoy Rotterdam

DTmaster
19 maart 2008, 16:34
wat een onzin. Ik kan simpele dingen echt wel waarderen.


KIJKEN>>>>>>>>>>>>>>>>> ik zeg net dat ik status quo goed vind afijn ik ga binnekort naar een punk band die E A F D voor 3 uur lang spelen als voorbeeld, het is gewoon smaak en ik vind het op cd best leuke muziek maar voor 3 uur hoe ik het niet vol kan toch?

en daar komt bij dat ik ze alleens had gezien in Werchter en dat was 90 minuten en die show had ook een toetsenist en dat miste ik nu ook of was die er want ik had hem niet gezien.

wel mooie foto trouwens.

rickert
19 maart 2008, 16:52
Ik kijk, maar je zegt dat dat komt omdat je gitarist bent. Dat vind ik onzin.

DTmaster
19 maart 2008, 17:08
Ik kijk, maar je zegt dat dat komt omdat je gitarist bent. Dat vind ik onzin.


zo echt wel muziekanten en muziekliefhebbers kijken of 2 verschillende manieren dat is over algemeen (tuurlijk heb je er mensen bij die het allebei doen) gewoon zo.

Toen ik nog geen gitaar speelde vond de simpelste bands leuk maar sinds ik gitaar speel ken ik veel schema's en zoek je weer een nieuwe uitdaging, het hoeft geen snelheid te zijn maar wel iets wat mijn motiveert, van Status Quo bijvoorbeeld krijg ik nog steeds een kick en is dat moeilijk?? no argogance maar menig forum lid kan toch wel Whatever you want of In the army now spelen.

Dus simpelde muziek kan ook alleen geen expressie en geen interactie op het podium dan ben ik snel weg.

Mike McCready
19 maart 2008, 18:01
wat een onzin. Ik kan simpele dingen echt wel waarderen.
+100000

Helemaal waar, heb eerder juist een hekel aan gitaarvirtuozen dan gitaristen die met minimale middelen en techniek een goed nummer neer kunnen zetten.

En 65daysofstatic is een erg getalenteerde band en is live als headliner of op festivals erg boeiend. Je kunt het niet mooi vinden, maar noem het aub geen kutband

R.J
19 maart 2008, 18:46
Ik vond de keys van 65days erdoorheen erg leuk.

Was alleen in de overtuiging dat ze wel wat beter geluid verdiende dan de Ahoy ze gisteravond gaf.

DTmaster
19 maart 2008, 19:02
+100000

Helemaal waar, heb eerder juist een hekel aan gitaarvirtuozen dan gitaristen die met minimale middelen en techniek een goed nummer neer kunnen zetten.

En 65daysofstatic is een erg getalenteerde band en is live als headliner of op festivals erg boeiend. Je kunt het niet mooi vinden, maar noem het aub geen kutband

mischien in hun genre is goed maar dan kan je alles wel goed gaan praten ik vond het niks en was blij dat die takkeherrie afgelopen was.