PDA

View Full Version : Robert Cray Band live in Holland - one night only



rockandrolling
14 maart 2008, 12:11
The Robert Cray Band geeft één concert in Nederland

Robert Cray zal tijdens zijn Europese tournee Nederland aandoen, zo maakte zijn management vrijdag bekend. De Robert Cray Band zal op zaterdag 5 juli te zien zijn op het podium van Concertgebouw de Vereeniging te Nijmegen. Het zal het enige concert in Nederland zijn. Robert Cray stond in Nederland eerder als publiekstrekker op de grote podia van o.a. het North Sea Jazz Festival. Ook stond hij als support-act voor Eric Clapton en de Rolling Stones in Ahoy en voetbalstadions.
Het is uniek dat deze wereldtopper en viervoudig Grammy Award winnaar nu éénmalig te zien zal zijn op het intieme podium van concertgebouw de Vereeniging.

Robert Cray was een van de artiesten, naast Stevie Ray Vaughan en George Thorogood, die in de jaren 80 een breder publiek bereikten met vernieuwende gitaarblues en schrijven van eigen songs. Robert Cray onderscheidt zich echter door de bijzondere soul in zijn zang en zijn kenmerkende subtiele gitaarspel.
Robert Cray groeide in korte tijd uit tot een sleutelfiguur in de blues- en soulwereld. Hij speelde en tourde veelvuldig met legendes als Albert Collins, BB King, Stevie Ray Vaughan, Buddy Guy en zijn goede vriend Eric Clapton met wie hij samenwerkte aan cd’s en met wie hij de Eric Clapton-
klassieker “Old Love” schreef.
Robert Cray scoorde diverse wereldwijde hits waaronder “Right Next Door” en “Don’t Be Afraid Of The Dark”.
Kaartverkoop gaat aanstaande zaterdag van start om 10.00 uur via Ticketservice en de bekende nationale voorverkoopadressen.
Entree: euro 29,- (excl. servicekosten)

Aanvang: 20.30 uur

(Ticket Service: via de grotere postkantoren, de grotere Free Record Shops, VVV’s en GWK’s, 0900-3001250(45 ct.p.m), www.ticketservice.nl en de bekende voorverkoopadressen)

Gitaargek
21 maart 2008, 17:53
Ik ga.

Robert Cray is toch wel 1 van mijn helden. Compleet eigen style heeft ie.
Ik heb Robert in het voorprogramma van Eric Clapton gezien en als ik eerlijk moet zijn... dan vond ik Robert Cray toch wel iets beter dan Eric Clapton.

Anyway, Ik heb er zin.

drap
21 maart 2008, 18:59
Nou, qua gitaarspel is Clapton wel ff wat beter hoor, laten we gewoon eerlijk zijn. Qua muziek kan ik Robert Cray beter waarderen. Ik zou ook best graag heen willen, maar ja, ik krijg toch niemand mee naar een dergelijke artiest.

rockandrolling
3 april 2008, 15:46
Ik vond vandaag een flyer van dit concert in m'n platenzaak, het leeft dus wel... En terecht! :hippie:

rockandrolling
30 mei 2008, 13:20
aftellen is begonnen ;)

hezz
1 juni 2008, 00:39
Oe, misschien wel leuk om met een vriend van me te bezoeken! Die houdt wel van dit soort jaren 80-90 muziek, maar ik kan bluesy-soul-pop zoals dit ook wel goed waarderen. 30 euro is ook helemaal niet zoveel voor een legende.

rockandrolling
24 juni 2008, 17:46
Oe, misschien wel leuk om met een vriend van me te bezoeken! Die houdt wel van dit soort jaren 80-90 muziek, maar ik kan bluesy-soul-pop zoals dit ook wel goed waarderen. 30 euro is ook helemaal niet zoveel voor een legende.


Zo denk ik er ook over..! Dat scherpe fendergeluid wil ik wel ff horen :)

Gitaargek
7 juli 2008, 08:50
En wat was ie goed!!!!

Naast het uitstekende gitaarwerk is het ook een hele goede live zanger.

Ik heb me vermaakt en ga zeker weer als ie er is.

Wat erg leuk was, was het laatste nummer. Cover van Howlin' Wolf - Sittin' on top of the World. Heerlijk.

Eko
8 juli 2008, 23:06
Het concert was inderdaad de moeite waard. Zijn stem is nog hetzelfde al 20+ jaren geleden. Zijn spel is verzorgd en z`n geluid is kenmerkend genoeg om op te vallen.
De begeleidingsband bestaat gek genoeg uit alleen blanke muzikanten. Deze band geeft echter een unieke gelegenheid tot gitaarspel. Ze hebben het gevonden om te begeleiden zonder dat het geluid vol zit. De hammondspeler ragt niet alles vol met geluid maar speelt subtiel en laat alle ruimte om het cleane geluid van Robert er uit te laten springen. De beste muzikant vond ik trouwens de bassist. Die sprak met z`n ogen tegen de de rest. Hij , zoals mijn maat het uitdrukte , hing in zijn geluid. Jammer dat hij maar 1 nummer deed met de staande bass.
De gitaar van Robert bestond uit 2 signaturestrats. Deze werden na ieder nummer door de tech. opnieuw gestemd en afgesteld.
Als je alles op de keper beschouwd is Robert Cray een zanger die er bij speelt, toevallig kan hij dit zeer goed op de gitaar maar dat had even goed een piano kunnen zijn volgens mij. Zijn stem is zo goed dat hij daarop alleen al zou kunnen draaien.

savecracker85
9 juli 2008, 18:29
klinkt goed! jammer dat ik er niet bij was.

Die "begeleidings"band van hem is volgens mij al vanaf het begin van z'n carrière dezelfde. Over goed op elkaar ingespeeld zijn gesproken :)