PDA

View Full Version : Sticky's: jullie mening



hendrix2
14 maart 2008, 11:50
Even iets uittesten.

Ik ben wat uitgekeken op de vele sticky's bovenaan dit subforum. Ze worden maar héél matig gebruikt en bekeken en ik weet dan ook niet of ze nog veel nut hebben. Verder denk ik dat door die vele sticky's mensen er ook geen aandacht meer op vestigen, waardoor bijvoorbeeld een topic als dat van Harald een beetje in de vergeetput raakt, terwijl het toch belangrijk is.

Nu zou ik graag weten van jullie wat jullie ervan vinden. We gaan dit geheel democratisch aanpakken, dus de uiteindelijke beslissing wordt genomen door jullie.

Het gaat hier vooral over de gitaarreview topics.

Geef eventueel een andere suggestie om het anders aan te pakken.

mogelijkheden:

Ik vind dat er teveel sticky's zijn
Ik zou ze laten staan, want ze zijn nuttig
Ik heb een andere mening/oplossing (en ik formuleer die!!!)

Ik vind dus dat er teveel sticky's zijn, maar ik heb geen concreet idee van hoe het opgelost kan worden...

sanderz
14 maart 2008, 12:01
Mijn mening is:

er zijn niet te veel sticky's, maar ik zou een andere formulering wel 'rustiger' vinden.

Het 'belangrijk' voor REVIEW zou ik weghalen, want een review is niet belangrijker dan een ander bericht. Strikt genomen vind ik reviews helemaal niet 'belangrijk', wel interessant. Zijn reviews niet onderaan te plaatsen als sticky?

Andere sticky's kunnen dan bovenaan en vallen meer op.

Het lijkt me ook avontuurlijker om reviews van alle prijscategorieën bij elkaar te zetten in één review-topic. Bovendien zijn sommige gitaren €850,00 bij de ene handelaar en €1100,00 bij de andere, dus het loopt toch al door elkaar. En, tot slot, we hebben ook geen verdeling 'staalsnarig' en 'nylonsnarig', 'jazz-gitaar' of 'flamenco gitaar' die ook weer ondervereeld kunnen worden in... etc, enz, en ga zo maar door.

hendrix2
14 maart 2008, 12:04
tja, die belangrijk wordt er bijgevoegd door het forum. Daar kan ik niets aan veranderen.
De volgorde wordt bepaald door de laatste post. Helemaal onderaan zetten gaat naar mijn weten ook niet.

De echt belangrijke dingen kunnen ook in een aankondiging gezet worden (da's dan helemaal bovenaan, nog boven alle topics) maar daar kan niemand in posten, dus da's ook niet zo handig.

bass blom
14 maart 2008, 12:14
niet veel gebruikt zeg je.
zou ik denken dat ze best gelezen worden, als iemand er iets plakt is het dan pas gebruiken?

Don Capo
14 maart 2008, 12:17
@ hendrix2: Je moet even kijken naar hoe vaak de stickies gelezen worden. Ik zat, in mijn tijd als mod, vrij vaak te kijken wat de gebruikers van het forum aan het lezen waren. Daar kwamen de review topics vaak voorbij. er wordt weinig gepost maar het wordt vaak gelezen. Het helpt ook om nieuwe topics met dezelfde vragen te voorkomen. Ik zou het dus gewoon laten staan.

artnaz
14 maart 2008, 12:17
Zou je niet een map kunnen maken voor de reviews? Een soort subforum?

Dan neem je maar één plaats in, en staan de verschillende reviews mooi bij elkaar.

En eventueel: andere reviews die niet in de categorie van de "sticky-reviews" passen (bijv. bij vergelijkingen met verschillende soorten/prijzen gitaren), kunnen daar dan ook geplaatst worden als niet-sticky.

--=HANS=--
14 maart 2008, 13:27
Gewoon lekker laten staan zou ik zeggen. Ze dienen een nut en worden goed bekeken. De vaste bezoekers van dit deel van het forum kijken er denk ik automatisch langs, ik wel in ieder geval.

Groet, Hans

Pais
14 maart 2008, 13:51
Ik vind al die verschillende revieuwtopics wel wat overdadig. Dat zou naar mijn smaak best 1 kunnen worden. Maar verder stoort het me allerminst.

hendrix2
14 maart 2008, 14:22
De sticky's zullen in ieder geval blijven! Ik ben blijkbaar een van de weinigen die me er wat aan stoort, maar als het voor jullie geen probleem is, wil ik er zeker niet moeilijk over doen!

We bekijken wel even wat we met de andere ideetjes kunnen doen.

Megadeth_
14 maart 2008, 15:38
De review-topics vind ik ook overbodig. Iedereen die een gitaar koopt, plaatst die meteen in een aparte topic. Als je echt info wilt over een gitaar, kun je ze makkelijk met de zoekfunctie vinden.

Flipkoos
14 maart 2008, 18:38
Ik zou wel iedereen willen aanbevelen om zoveel mogelijk in die sticky's te posten!!!! Want dat gebeurt veel te weinig!

Zo krijgen we dus weer honderd nieuwe onderwerpen in de trant van:

"ik ben een beginnend gitarist en zoek een gitaar tot 200 euro"

Dat vind ik vervelender dan die sticky's eerlijk gezegd!

Dus als je een nieuwe gitaar hebt: tuurlijk ff een leuk topic van maken maar zet je bevindingen gewoon ff in de reviews, dat scheelt nieuwelingen een hoop zoeken en domme vragen stellen....

Harald
15 maart 2008, 21:25
Ik zou wel iedereen willen aanbevelen om zoveel mogelijk in die sticky's te posten!!!! Want dat gebeurt veel te weinig!

Zo krijgen we dus weer honderd nieuwe onderwerpen in de trant van:

"ik ben een beginnend gitarist en zoek een gitaar tot 200 euro"

Dat vind ik vervelender dan die sticky's eerlijk gezegd!

Dus als je een nieuwe gitaar hebt: tuurlijk ff een leuk topic van maken maar zet je bevindingen gewoon ff in de reviews, dat scheelt nieuwelingen een hoop zoeken en domme vragen stellen....

Helpt niet als ze die vraag in de sticky posten. Ze zouden de betreffende sticky door moeten lezen ;) En de zoekfunctie gebruiken scheelt ook een hoop. Helaas zijn er een aantal zaken die niet meegenomen worden omdat ze te kort worden. Zoek je op line 6 pod, dan klaagt de zoekfunctie dat de zoektermen te kort zijn, en doet niets. En dat soort korte merknamen heb je al snel. Je zou daar eigenlijk een lijst korte termen moeten hebben die wel toegestaan is.

Flipkoos
15 maart 2008, 22:31
Helpt niet als ze die vraag in de sticky posten.

Dat bedoel ik dus...niet die vraag in "reviews" posten, maar gewoon meer reviews posten zodat dergelijke vragen niet zo vaak meer gesteld hoeven worden en nieuwelingen niet het hele forum hoeven door te zoeken!

hendrix2
15 maart 2008, 23:00
Het is heel duidelijk dat de sticky's blijven!

Ik hoop wel dat er wat meer mensen eens een review in posten (daarom niet van een nieuwe gitaar, maar van een gitaar die ze hebben, gewoon hun mening).

Laser
17 maart 2008, 12:08
Ik vind dat ze wel mogen blijven staan.
Mensen op zoek naar een advies in een prijsklasse kunnen er al eens rondneuzen.
En als ze een aparte post met vraag om advies plaatsen zouden de meer ervaren leden hen naar de reviews kunnen verwijzen, wat gelukkig al eens gebeurt, maar nog niet systematisch wordt gedaan.

Ik ben het er ook mee eens dat er meer reviews mogen geplaatst worden. Zo kan de databank van reviews een goede bibliotheek/verzameling van beschrijvingen worden.

Zoals in de reviews wordt aangegeven: wel erover waken dat er geen commentaren bij reviews worden ingevoegd, want dan wordt het te overladen. Die kunnen in een nieuw topic plaats krijgen, met vermelding in de hoofding van mùerk en type waarover het gaat; dat vind je makkelijker terug.

Mitch
17 maart 2008, 12:14
Welk ander topic hier haalt de 5000+ posts? :soul:
Lekker laten staan dus... meer dan vier vind ik wel overkill overigens. Zoals het op een gegeven moment bij Elektrische gitaren en Off Topic was dat je eerst naar beneden moest scrollen om de topics te vinden, dat was echt té.