PDA

View Full Version : Je gitaar relicen



Negative K3 fan
13 februari 2003, 09:52
Het geheim is voor een deel schoenpoets spul middel.

http://www.nymphusa.com/tele/usersrepe.asp

alstu. Ziet er wel koel uit, misschien wat voor mn slagplaat ofzo.

Sicky61
13 februari 2003, 15:22
coooooooool man...hebben ze ook verroeste stemmechanieken e.d.??????????NET DOEN ALSOF!Wat een stieren stront.

Ic3gl0vE
13 februari 2003, 16:29
whoei

gaat dat er niet af na een tijdje?
de schoenpoets is nu ook wel van m'n schoenen af en dan worden ze ook lelijk

Negative K3 fan
13 februari 2003, 16:51
Het gaat volgens mij vooral om de restjes die lbijven zitten en/of dat het er een beetje intrtekt.

Swan
13 februari 2003, 17:20
waaaauw net echt vintage

skabouter
13 februari 2003, 17:41
oftewel: misschien zijn alle echte mooie vintages, zoals wij die kennen wel gewoon genept, met schoenpoetss........:sad:

vulvasonic
13 februari 2003, 22:54
Ik weet, uit betrouwbare bronnen, dat er 'dealers' zijn die veel geliefde modellen nabootsen en kunstmatig oud maken (en dat gaat veel verder dan dat relic spul) om ze vervolgens als ECHTE VINTAGE GITAREN te verkopen voor belachelijk hoge bedragen.

Zelfs de zogenaamde echte kenners trappen hier in. ALLES is namelijk te faken. Ook 'oud' soldeersel of potmeternummertjes en dat soort dingen. Tot in de kleinste details.



Aan de andere kant....., als het er PRECIES zo uitziet en als het PRECIES zo klinkt als het origineel, waarom zou het dan niet PRECIES zoveel waard mogen zijn?
Voor alle duidelijkheid; met deze stelling ben ik het zelf niet eens....
;]

Lacrymosa
14 februari 2003, 10:04
Omdat een vintage gitaar een stukje geschiedenis met zich mee moet dragen

CheerS!!

michielv
14 februari 2003, 10:23
Ik blijf het raar vinden om net te doen of je gitaar stokoud is.

De slagplaat van mijn strat is natuurlijk verkleurd en niet gelijkmatig omdat de draagband er een tijdje overheen heeft gehangen. Da's echt vintage, dat krijg je niet voor elkaar met schoenpoets, koffie of wat dan ook.

Misschien een ideetje voor mensen die een nieuwe gitaar willen relicen: koop nu alvast een slagplaat en leg die in de vensterbank. Tegen de tijd dat je geld hebt voor een spiksplinternieuwe gitaar verwissel je de slagplaten, presto! :wink:

Chiel
14 februari 2003, 13:07
Sorry, maar ik vind hem nieuw mooier....

rePUNKtative
14 februari 2003, 13:43
Op 2003-02-14 10:04, schreef Lacrymosa:
Omdat een vintage gitaar een stukje geschiedenis met zich mee moet dragen

CheerS!!


Ik snap niet wat er zo leuk is aan een gitaar met geschiedenis. Natuurlijk, tis misschien een extra gevoel, maar geef mij dan maar een nieuwe. Ik weet wel dat sommige Les Pauls uit de jaren 50 / 60 errug goed zijn (goed hout, speelt super), maar om daar nou de prijs van een nieuwe auto of een huis (ja zulke gitaren bestaan) voor neer te legge, lijkt me een beetje onzinnig

michielv
14 februari 2003, 13:50
De gitaren die jij schetst zijn geen relic gitaren maar echte oude gitaren.

Relic gitaren zijn gewoon nieuwe gitaren die vorige week van de band zijn gerold (bij wijze van spreken) maar eruit zien alsof iemand er 30 jaar op gespeeld heeft. Zo'n oud uiterlijk voegt natuurlijk nix toe aan de kwaliteit van de gitaar.

Anders Destium
14 februari 2003, 14:05
En is niet goed te praten, ik heb al moeite mijn GAS uit te leggen (zie ander topic)... Hoe beantwoord je vragen als: Wie haalt het nou in zijn domme kop om een nieuwe gitaar te kopen die er uitziet alsof er een olifant op heeft gestaan en gepoept? Wat biedt een gitaar die expres lelijk is gemaakt voor extra's als hij NIEUW is....

rePUNKtative
14 februari 2003, 14:11
Op 2003-02-14 13:50, schreef michielv:
De gitaren die jij schetst zijn geen relic gitaren maar echte oude gitaren.

Relic gitaren zijn gewoon nieuwe gitaren die vorige week van de band zijn gerold (bij wijze van spreken) maar eruit zien alsof iemand er 30 jaar op gespeeld heeft. Zo'n oud uiterlijk voegt natuurlijk nix toe aan de kwaliteit van de gitaar.



Ik reageerde op wat Lacrymosa zei :smile: Ok, ik heb misschien de tekst dan verkeerd begrepen :grin:

Dat hele Relic gedoe is trouwens overdreven. Echt zon gevoel krijg je dan van "ik kan geen echte vintage betalen, dus ik doe maar alsof ik een oude gitaar heb".

Anders Destium
14 februari 2003, 14:42
Vergeten nog een vraagje er bij te zetten: Dus je betaalt ook nog meer voor zo'n gitaar dan voor een standaard zonder krassen?1?!?!?

Chiel
14 februari 2003, 15:32
Tja, als het ding eindelijk klaar is moet iemand hem nog speciaal gaan toetakelen. Dat kost tijd, en dat kost weer uurloon. Get the point??

ginne
14 februari 2003, 16:09
Ik neem het relic-en van jullie gitaren wel onder handen voor de helft van het bedrag dat de custom-shops rekenen. De koffie staat klaar!