PDA

View Full Version : juiste distortion bij BASSMAN 59 re-issue



no code
14 maart 2008, 11:09
Hallo,

Ik heb even geleden een Fender BASSMAN re-issue aangeschaft. Ik ben hier zeeer tevreden mee. Wat een te gekke amp. Nu heb ik flink wat pedalen en speel nu met mijn BOSS BD2 over de Bassman. Nu klinkt deze wel goed, maar ik zoek wat advies van andere BASSMAN gebruikers.

Ik speel voornamelijk rock in trand van Queens of the stone age, Kyuss, Pearl Jam, A perfect circle etc. Ik zoek daarom dus een fijn, romig pedaal die een heerlijk "heftig randje" kan produceren, zonder dat het te "Gainy/ metal" wordt.

Mijn gitaren zijn: Gibson Les paul studio, Epiphone Firebird en Fender strat.

Wie heeft er advies? Iedere hulp is welkom!

Kim Wilson
14 maart 2008, 11:10
Onze sologitarist heeft ook zo'n Bassman, en die haalt er met een Tubescreamer een heerlijk romige sound uit.

Joey Handsome
14 maart 2008, 11:16
Ik heb wel een Bassman, niet die jij hebt, maar ik zou een Proco RAT II eens proberen. Klinkt ook goed met niet al te veel gain.

no code
14 maart 2008, 11:27
Is dat zo een re-issue tubescreamer?

Als dat zo is, die heb ik idd nog niet geprobeerd. Goed idee, bedankt!

almarvk
14 maart 2008, 11:33
T-Rex Mudhoney

almarvk
14 maart 2008, 11:35
Owhjah; en ff verplaatst naar effectpedalen.

dekeyzer
14 maart 2008, 12:03
iemand in mijn band speelt ook op zo'n monsterlijk apparaat. Wat een geweldige bak! Hij gebruikt een maxon OD-808, en en proco Rat 2. Die twee bakkies geven al een heel mooie vervorming. Vrijwel standaard staat die maxon aan. Een big muff gebruikt hij ook wel eens, maar daar van vind ik dat die de sound nogal gruizig/korrelig/ongedefinieerd maakt. Een echte romig, volle fuzz scheur heb ik daar nog niet in gehoord.

Joey Handsome
14 maart 2008, 12:07
Een echte romig, volle fuzz scheur heb ik daar nog niet in gehoord.

Zal wel of afstelling zijn of combinatie met amp (misschien niet zo lekker) want een romige volle fuzz is het zeker wel.

Swan
14 maart 2008, 12:30
ik heb alleen maar romige ervaringen met n muff over n bassman

Einzeln
14 maart 2008, 12:52
Ik zou dan de Hyperpak dirty channel proberen van catalbread.

Joey Handsome
14 maart 2008, 13:04
ik heb alleen maar romige ervaringen met n muff over n bassman

Ik ook, maar zo'n RI is toch anders dan een silverface Bassman.

Aimé
14 maart 2008, 13:14
effe offtopic:
kan iemand hier misschien wat uitleg geven over die 4 inputs? Je kan het geluid ermee vervormen ofzo?

Kim Wilson
14 maart 2008, 13:19
Je hebt twee kanalen (Bright en Normal) en per kanaal twee inputs. 1 en 2 staat voor HI en LO input. Nu kun je bij sommige amps de kanalen doorlussen met een patchkabeltje (gitaar in Normal 1, kabeltje tussen Normal 1 en Bright 1), maar ik weet niet precies wat het doet, en ik weet ook niet of dat bij deze amp kan.

Joey Handsome
14 maart 2008, 13:25
Kan inderdaad zijn dat kanalen met elkaar uit fase staan, dan werkt het niet echt zo lekker.

tubeonly
14 maart 2008, 13:27
Bassman? Als je dan pearl jam dingen wilt doen en de bassman wilt laten klinken als een marshall dan moet je eens een ibanez SD9 (75 euro op marktplaats) proberen. Krijg je het exacte geluid van Alive! Logisch, want dat is wat Pearl jam ook doet ;-) Ah ja, verder natuurlijk de (bijna) verplichte TS9.

Waanzinnige bak die Bassman... Heb een blondje, maar wil de 4*10/'59 ook nog een keer...