PDA

View Full Version : Daisy Chain



jappiej
13 maart 2008, 22:27
Ik heb even een vraagje i.v.m een Daisy Chain, die dingen zijn er dus om 5 pedalen te voeden. Nu is mijn vraag of je er ook gewoon 2 pedaaltjes aan kan hangen, dus dat je 3 uitgangen niet gebruikt.

Ik heb de zoekfunctie trouwens al gebruikt, maar daarmee kon ik niks vinden.

Mzzl, Jasper

YannickH
13 maart 2008, 22:30
Ik heb even een vraagje i.v.m een Daisy Chain, die dingen zijn er dus om 5 pedalen te voeden. Nu is mijn vraag of je er ook gewoon 2 pedaaltjes aan kan hangen, dus dat je 3 uitgangen niet gebruikt.

Ik heb de zoekfunctie trouwens al gebruikt, maar daarmee kon ik niks vinden.

Mzzl, Jasper

tuurlijk,je kan er 2 aanhangen de 3 niet gebruiken.
gebruik je een boss tu2 met daisy chain of iets anders?

jappiej
13 maart 2008, 22:39
nee, gewoon een Visual Sound drive pedaaltje en er komt waarschijnlijk een Digital Delay bij

MarkS
13 maart 2008, 22:49
Kan gewoon. Wel even de resterende plugjes aftapen o.i.d. In ieder geval er voor zorgen dat ze niet tegen de behuizing van de pedalen kunnen komen.

Marshallover
13 maart 2008, 23:59
Kan gewoon. Wel even de resterende plugjes aftapen o.i.d. In ieder geval er voor zorgen dat ze niet tegen de behuizing van de pedalen kunnen komen.

Precies! anders krijg je nog al een sparkle! ;-)

jappiej
14 maart 2008, 13:27
oke, bedankt voor de reacties! :satisfie:

~Dimitri~
14 maart 2008, 13:35
Waaro mogen ze niet tegen de behuizing komen ? Wat gebeurt er dan ?
Ik heb een tremelo - een Big muff en een Wah die met een daisy chain gevoed zijn.
De twee plugjes dat ik over heb zitten tussen de wah en de muff omdat ze te ver uit elkaar staan. Die twee plugjes bengelen daar altijd tussen zonder te isoleren of iets dergelijks.

Wat kan er wel gebeuren ? :nervous: :dontgeti: :chicken:

MarkS
14 maart 2008, 14:35
Zolang ze los bengelen zonder de pedalen te raken gaat het goed. Anders: Kortsluiting!
Meestal kom je er nog goed mee weg. Het geluid valt weg, een raar bijgeluidje, effecten die aan stonden zijn soms ineens uitgeschakeld. Maar hoe dan ook: je apparatuur vind het echt niet fijn, dus je kunt het beter voorkomen.

Mitch
14 maart 2008, 17:03
Ibanez heeft daarom ook die handige rubberdopjes bij hun daisy chains en Godlyke heeft kleine, losse rubber dopjes (iets minder handig). Visual Sound heeft dan wel weer de prettigste daisy chain, maar geen afdekking voor de werkloze plugjes, da's dan weer jammer.

~Dimitri~
14 maart 2008, 17:14
Ik los het op door pedaaltjes te gaan bijkopen , is een prima excuus :satisfie:

rocker_71
15 maart 2008, 12:20
Ik los het op door pedaaltjes te gaan bijkopen , is een prima excuus :satisfie:

haha , da's wel een hele mooie reden :)

Maar zonder dollen: goed dat ik dit topic even lees. Die loshangende pluggen heb ik nooit over nagedacht. Goede info jongens!

Marshallover
9 december 2008, 08:48
Even een oud topic opgraven...

Is het ook mogelijk om 2 daisy chains aan 1 adapter te hangen? (er vanuit gaand dat de pedalen het aantal mA van de adapter niet overschrijden) Je steekt dan gewoon het laatste plugje van de eerste in de ingang van de tweede daisy chain...of niet?

Ik heb gezocht of deze vraag al eens was beantwoord maar kon het niet vinden. Excuus als dat wel het geval is.

DeiDRagonas
9 december 2008, 08:52
Even een oud topic opgraven...

Is het ook mogelijk om 2 daisy chains aan 1 adapter te hangen? (er vanuit gaand dat de pedalen het aantal mA van de adapter niet overschrijden) Je steekt dan gewoon het laatste plugje van de eerste in de ingang van de tweede daisy chain...of niet?

Ik heb gezocht of deze vraag al eens was beantwoord maar kon het niet vinden. Excuus als dat wel het geval is.

Correct. Geeft geen enkel probleem. Heb ik ook.
(Met 2 Ibanez chains).

Grt R!

peter_heijnen
9 december 2008, 09:23
Even een oud topic opgraven...

Is het ook mogelijk om 2 daisy chains aan 1 adapter te hangen? (er vanuit gaand dat de pedalen het aantal mA van de adapter niet overschrijden)
Ik las ooit ergens dat je zelfs beter niet de helft van je aantal mA kunt overschrijden. Ik ben zelf nooit verder dan de helft gekomen en kan er dus weinig over zeggen, maar het lijkt me wel te moeite om te checken als de situatie zich wel voor doet.

j3r03n
11 december 2008, 22:09
Visual Sound zegt dat je gemiddeld 20 pedaaltjes aan je 1Spot kunt hangen, waarom zou dat niet kunnen dan? (ervan uitgaande dat je de maximum mA's niet overschrijdt)

Joene1988
12 december 2008, 11:54
Ik denk dat Visual Sound dat zegt, omdat de 1-spot dat ongetwijfeld wel aan zou kunnen. Ik weet niet of dat de geluidskwaliteit op hetzelfde niveau houd. Geen idee verder, dat is zo wat er in mij opkomt...

Maar goed, als je perse 20 pedalen moet hebben, dan kan er ook wel een 2e 1spot af dacht ik zo...:)

j3r03n
12 december 2008, 12:15
Het was meer onder t motto van: 2x 5-daisy chain is volgens Visual Sound geen probleem.

Ik heb er nu 5 aanhangen, dus als er een bijkomt is n extra daisy chain mijn meest voor de hand liggende oplossing. (tenzij het een chorus/digitale delay is en die moeilijk gaat doen.)

Nielsje
12 december 2008, 12:30
2 daisy chains aan elkaar is geen enkel probleem. Werkt wel.
Je moet alleen oppassen dat je pedalen elkaar verdragen. Zo vinden Line6 pedalen het niet fijn om samen met een ander op een daisychain te zitten, en digitale delays kunnen ook gaan bokken.
Verder wordt het wel aangeraden om pedalen die voor je amp zitten, en in je fx loop niet te voeden met dezelfde adapter.

TimmU
12 december 2008, 13:13
Sowieso eigenlijk altijd drives/boosts en modulatie gescheiden voeden. Je merkt echt snel waarom( brom, bijgeluiden enz.).

peter_heijnen
12 december 2008, 14:00
Sowieso eigenlijk altijd drives/boosts en modulatie gescheiden voeden. Je merkt echt snel waarom( brom, bijgeluiden enz.).
Hoeft niet perse, alles werkt op een godlyke power-all met twee daisychaines en ik heb nooit ergens last van.
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/boardsept08.jpg

j3r03n
12 december 2008, 17:35
Hoeft niet perse, alles werkt op een godlyke power-all met twee daisychaines en ik heb nooit ergens last van.
Sommige mensen hebben daar dus meer geluk mee dan anderen... ;)