PDA

View Full Version : VHT Sig X



Bernd Veenema
13 maart 2008, 19:42
Als fan van VHT versterkers (sinds ik er zelf 1 heb), wil ik dit jullie niet onthouden! De eerste youtubeclips staan online.

Klik hier (http://www.youtube.com/results?search_query=VHT+Sig+X&search_type=)

Klinkt echt fantastisch! Ben benieuwd naar de retailprijs in nederland!

Tho
13 maart 2008, 19:45
Niet verkeerd zeg! Dat klinkt inderdaad fantastisch! Volgens mij is er ook wel een stevig potje metal uit die bakken te halen niet?

Nocki
13 maart 2008, 19:47
Mooi! Moet zelf zeggen dat ik geen VHT fan ben ondanks dat ik erg happy ben met wat k ervan ken en heb. De amp klinkt bekend in mn oren en is heerlijk strak! Daar houdt ik wel van. ook het reageren op je spel doet ie snel... en het belangrijkste.... Clean = Clean!

Bernd Veenema
13 maart 2008, 20:20
Heb gehoord dat de amp niet eens zo duur gaat worden. Ik hoorde 1500 pond in GB. Hij wordt in ieder geval een stuk goedkoper dan de UL.
Zie hier (http://www.vhtusers.com/forums/showthread.php?t=1352) voor meer info.

skabouter
13 maart 2008, 20:31
ow hmmm ik vind dat helemaal niet mooi....... geen mooie scheur, toch wel wat te steriel, weinig karakter... erg vlak

drap
13 maart 2008, 20:44
Ik deel de mening van Skabouter. Het clean klinkt hier ook helemaal niet lekker, vrij dof zelfs. Hoewel het wel moeilijk oordelen is over een Youtube filmpje.

skabouter
13 maart 2008, 20:47
natuurlijk, als je ervoor staat straalt het ook power uit, dat is ook belangrijk. Ik vind het opzich wel lekkere klank voor metal, mn Peavey is ook wel wat steriel op die manier. maar mn liefde gaat meer uit naar warme crunchy breakup sound en dan denk ik vooral richting marshall sound.

Bernd Veenema
13 maart 2008, 20:50
De filmpjes zijn redelijk Hi Gain ja, maar VHT staat ook zeker bekend om zijn mooie crunch. Ik wil hem graag eens testen als ik hem tegen kom. Als ik uit de Sig X een vergelijkbare crunchsound kan halen als uit mijn Pitbull met die mooie HiGain sound erbij, dan wil ik in ieder geval graag zo'n amp hebben.
Ik vind echte Hi Gain geluiden trouwens meestal wat sterieler.

drap
13 maart 2008, 20:54
Hoeft niet hoor, dat steriele, getuige vele Marshalls.

AART
13 maart 2008, 21:19
Ik vind hem erg lekker klinken. Strak, droog(vind ik lekker, anderen niet), niet teveel gain, wel grom. Wel mijn ding denk ik.

almarvk
13 maart 2008, 21:24
Ontzettend droog. Doet me denken aan een Diezel waar ik tijdens de meeting over heb mogen spelen.

Niet mijn geluid iig.

Bernd Veenema
13 maart 2008, 21:27
Hoeft niet hoor, dat steriele, getuige vele Marshalls.

Volgens mij is een HiGaingeluid nooit zo open en dynamisch als een crunchgeluid kan zijn.

drap
13 maart 2008, 21:46
Volgens mij is een HiGaingeluid nooit zo open en dynamisch als een crunchgeluid kan zijn.

Deze zin is wat krom, of ik begrijp 'm niet, met alle respekt. Ik denk ook dat je hi gain en veel gain met elkaar verwart.

Bernd Veenema
13 maart 2008, 22:00
De zin klopt op zich wel hoor. Mijn formulering klopt niet in de zin dat ik met Hi Gain inderdaad gewoon veel gain bedoel.
Als ik op mijn VHT speel over het crunchkanaal is het geluid veel meer afhankelijk van mijn spel dan als ik op het vierde kanaal van een Powerball speel bijvoorbeeld. Het geluid is bij de Powerball wat 'dichtgeslibt' ofzo door de hoeveelheid gain, terwijl het crunchgeluid veel opener is en beter reageert op mijn spel. Dat is eigenlijk wat ik bedoel.
Ik heb best veel versterkers gehoord met zoveel gain dat je technische slordigheden gewoon niet meer hoort. Toen ik nog over een Powerball speelde en ik bijvoorbeeld Metropolis van Dream Theater probeerde te spelen, dacht ik dat dat mij redelijk goed afging. Toen ik Metropolis op mijn VHT probeerde te spelen merkte ik pas hoe slordig het klonk. Mijn techniek is sindsdien behoorlijk verbeterd.

Tho
13 maart 2008, 23:35
Ontzettend droog. Doet me denken aan een Diezel waar ik tijdens de meeting over heb mogen spelen.

Niet mijn geluid iig.

Die Diezel was sick man! Wat een sound!!

artnaz
14 maart 2008, 00:02
Nee, niet mijn ding. Wel strak, maar het heeft "gorgelt" niet en heeft geen lekkere korrel. Zoals gezegd vrij karakterloos en steriel dus...

Marc Oblivian
14 maart 2008, 10:13
Ontzettend droog. Doet me denken aan een Diezel waar ik tijdens de meeting over heb mogen spelen.

Niet mijn geluid iig.

Ja, die was inderdaad wel behoorlijk "droog" klinkend, maar wel in de goede zin: vond de voicing mooi en lekker veel body....wel een amp voor mij...
Maar die prijs he.........

almarvk
14 maart 2008, 10:24
Tjah, das altijd het nadeel van een goede amp...

Daemon
15 maart 2008, 01:10
Ik vind m'n triamp ook way beter klinken. Fully agree met skabouter hierover.

TimmU
15 maart 2008, 03:43
Die Diezel was sick man! Wat een sound!!
Ik vind het absoluut NIETS man. Echt niet. Heel kil , steriel , niet relaxed. doe mij maar vol en dynamisch:)

artnaz
15 maart 2008, 11:57
Heel kil , steriel , niet relaxed. doe mij maar vol en dynamisch:)Als je tussen die omschrijvingen moet kiezen zal denk ik iedereen naar "vol en dynamisch" neigen! :D

Ik weet niet over welke Diezel jullie het hebben, ik heb één keer een Herbert getest. Gruwelijk geluid, maar niet mijn ding. Ik werd gewoon niet warm van de koude lead sound... Maar ik kan me goed indenken dat anderen hem wel bruikbaar vinden.

xshredx
16 maart 2008, 00:36
Deze middag geprobeerd in de Musicstore in Keulen (volgens de verkoper hadden ze die gisteren meegekregen vanop de messe...). Ik vond er niet echt veel aan... behoorlijk steriel, weinig karakter.
Misschien kreeg ik de vele knopjes niet meteen goed gezet, maar ik was niet onder de indruk.