PDA

View Full Version : Godin GAS



Flipkoos
13 maart 2008, 19:09
De nieuwe oude archtop van Godin,

5th avenue

Meer volume & projectie en een betere bespeelbaarheid gecombineerd met de looks van de oude 1950's archtops. Ik zag ze al op een Amerikaanse site voor 519 dollar, dus erg veel gaan ze niet kosten.
Ben heel benieuwd wanneer er hier in NL een paar in de winkel gaan liggen...

Ontzettend GAS!!!!

http://www.musicgadgets.net/wp-content/uploads/2008/01/godin-5th-avenue.jpg

LaurentB
13 maart 2008, 19:12
Hm, is dat niet erg goedkoop voor zo'n soort gitaar? Is dat dan geen gelamineerd bovenblad? Ziet er wel mooi uit, dat wel...

Flipkoos
13 maart 2008, 23:23
Geen flauw idee of die gelamineerd is, maar zodra ze gearriveerd zijn ga ik zeker even testen...
Vooral de cognac sunburst ziet er erg goed uit.

freekick
14 maart 2008, 10:02
Als deze zo mooi klinkt alsdat hij eruit ziet dan wil ik ook wel maar ik wacht jouw testresultaat wel af.

Go Flipkoos!

freekick
14 maart 2008, 15:47
Hm, is dat niet erg goedkoop voor zo'n soort gitaar? Is dat dan geen gelamineerd bovenblad? Ziet er wel mooi uit, dat wel...

Bij Godin heeft men het over wild cherry voor de hele kast.
De term 'solid' wordt nergens gebruikt dus zal het gelamineerd zijn.

Wel 'molded' Volgens mij is dat persen met lijm er tussen.
In vorm verlijmen. Gevormd multiplex.
also ;plakhout. Maar wel een hele mooie.

Buzz
14 maart 2008, 16:09
http://furch.cz/eng/furchmillennium/a17_21_sf.jpg


Hier krijg ik dan wat meer GAS van, als ik eerlijk moet zijn......

Flipkoos
14 maart 2008, 18:34
Het is vooral de mooie oude look van het cognac sunburst die ik geil vindt.
De Furch is me dan weer wat te gelikt en te modern zeg maar.

Ik ben ook niet zo'n jazz-speler, meer singer-songwriter en folkgetinte dingetjes.

Buzz
14 maart 2008, 18:51
Ja, de "oude" looks van de Godin zijn zeker mooi.

Mmm, ik heb nog zo'n ouwe Vox Humana jazz gitaar uit om en nabij '64.
Misschien een keertje de zwarte lak eraf halen en dan opknappen...?

Toch leuk zo'n topic, brengt je op ideeën.

Flipkoos
14 maart 2008, 23:39
Ja, de "oude" looks van de Godin zijn zeker mooi.

Mmm, ik heb nog zo'n ouwe Vox Humana jazz gitaar uit om en nabij '64.
Misschien een keertje de zwarte lak eraf halen en dan opknappen...?

Toch leuk zo'n topic, brengt je op ideeën.

Ik zeg, ruk 'm van je zolder!

Blend
14 maart 2008, 23:57
Geen flauw idee of die gelamineerd is, maar zodra ze gearriveerd zijn ga ik zeker even testen...
Vooral de cognac sunburst ziet er erg goed uit.

hm, kan je dan niet beter een leuke semi-hollow van Epiphone testen? dan heb je tenminste een archtop met nog elementen d'r in..

Otje
15 maart 2008, 13:36
Ik heb een 5th Avenue bespeeld in Frankfurt op de Messe. Zeer, zéér veel waar voor je geld. Speelt fantastisch, is keurig gebouwd, klinkt goed (maar het is geen D'Aquisto) en kost niks. Erg indrukwekkend.

Flipkoos
15 maart 2008, 17:44
hm, kan je dan niet beter een leuke semi-hollow van Epiphone testen? dan heb je tenminste een archtop met nog elementen d'r in..

Nee iehl, de carter family hadden ook geen elementen... :P

peter_heijnen
16 maart 2008, 01:25
Goh wat ziet die godin er mooi uit zeg, maar eerlijk gezegd vind ik die furch nog mooier (ook al is het geen godin en dus off topic...).

Flipkoos
2 april 2008, 15:14
Nog steeds niet gezien in Nederland...bij Thomann kosten ze inmiddels 463 euro...

http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/000025161.jpg

Rinze
2 april 2008, 15:18
Heb je geen grotere foto, ik kan het niet goed zien :chicken:

Flipkoos
2 april 2008, 15:19
dat was een beetje overdreven...zo beter?

Rutger
2 april 2008, 15:29
Wel 'molded' Volgens mij is dat persen met lijm er tussen.
In vorm verlijmen. Gevormd multiplex.
also ;plakhout. Maar wel een hele mooie.
En hoe verhoudt dat zich soundwise tot het standaard multiplex?

DBF
22 april 2008, 11:57
Er is intussen ook nog een versie uitgekomen met een P-90 in de halspositie...... ik geloof dat ie de "Kingpin" heet..... is dan eigenlijk een kopie van een Gibson ES-125, toch?
Heb even contact met Feedback gehad..... ze krijgen geen van deze versies in hun assortiment, bestellen kan wel maar vantevoren ff uitproberen dus niet.
Iemand enig idee welke winkel ze wel op voorraad gaat krijgen?

gertgert
3 september 2008, 08:19
laatste post alweer van april, ik kan intussen nog geen dealer ontdekken.
heeft iemand 'm al in het echt ergens zien hangen?

RolandT
3 september 2008, 12:53
Piens (Belgie) heeft er een (toch een paar weken geleden).

gertgert
3 september 2008, 13:22
bedankt voor je tip, maar dat is een beetje ver rijden.
heeft iemand 'm in (midden of oost) nederland gesignaleerd?

gertgert
3 september 2008, 19:18
van de importeur:

Hallo Gert,

Bedankt voor het interesse in Godin. Helaas is het niet te zeggen of er een winkel in Nederland deze gitaar op het moment heeft staan, aangezien de meesten tot nu toe naar Duitsland verkocht zijn. Op het moment is de gitaar bij ons ook niet leverbaar, dat zal begin october worden. Als je ons doorgeeft in welke plaats je woont kan ik je een winkel in jouw buurt noemen, die klant bij ons is en de gitaar tzt wel voor je wil bestellen.

Mvgr,
PB Music BV

peter_heijnen
4 september 2008, 07:53
"Wij als importeur gaan zelf niet actief aan de slag met dit nieuwe model/type, maar je kunt altijd zo'n gitaar bestellen ook al heb je er nog nooit op gespeeld."

Dan bestel je toch meteen bij thomann, of zie ik dat verkeerd?

bleep
4 september 2008, 17:17
Leuke gitaar flipkoos. Ik zat er al een beetje op te wachten. Naar opleving en gigantische vraag naar oude epiphone olympic en spartan (b.j. voor w.o. II meestal) lag hier een gat in de markt. Ik vroeg me af wie dat op zou gaan vullen. Robert dus.
Ik hoop dat die ook nog een 12 frettertje gaat doen. We dienen ons wel te realiseren dat dit een gelamineerde en geperste bak is (kan ook niet anders voor het geld) Ik denk dat hij dit euvel heeft gecompenseerd door hem heel licht en responsief te bouwen. Hij zal zeker zeer bruikbaar zijn zeker in combinatie met een p90. Tonika zal hem als een van de vijf als eerste kunnen hebben. Toch denk ik dat de gitaar een breed publiek gitaristen gaat bedienen.
Country boys, Delta boys, Jazz boys op de bank. En de retro looks spreken in ieder geval iedere gitarist aan.

RolandT
4 september 2008, 18:15
om naar te kijken is het een zeer mooie gitaar (vooral de cognac versie). Akoestische hoor je idd (teveel) dat het een "geperste bak" is (vond ik).

gertgert
12 september 2008, 18:38
via franse internetwinkel is nu de kingpinversie (met p90) te koop voor 650 euro.
vroeg me af waarom er voor een p90 is gekozen.
is toch enkelspoels?
het lijkt mij beter om een humbucker te monteren ivm brom.

(bovendien, voor de meerprijs van 200 euro kan je zelf ook een aardig element aanschaffen)