PDA

View Full Version : geluidsset pc



happynjitram
13 maart 2008, 19:04
Ik heb geen flauw idee of ik hier in het goede topic zit, maar ik heb wat hulp nodig. Ik ben opzoek naar een geluidsetje voor mijn pc. Ik wil met mijn line 6 toneport gitaar en bas spelen over mijn pc. Maar het geluid via mijn monitorboxjes is niet om naar huis te schrijven.

Is een setje van rond de 80 a 100 euro genoeg om een leuk geluid te krijgen voor gitaar, bas, midi keyboard etc? Ik verwacht geen wonderen natuurlijk.

Hoop dat iemand me de goede richting in kan wijzen.

MVG

Martijn Overman

Rwin
13 maart 2008, 19:08
Dit is in je budget, en klinkt al snel beter dan standaard computerboxjes...
http://www.feedback.nl/?b=BMS16&a=207

(Tip: zoek op Studio Monitors )

HvV
13 maart 2008, 19:34
Ik heb geen flauw idee of ik hier in het goede topic zit, maar ik heb wat hulp nodig. Ik ben opzoek naar een geluidsetje voor mijn pc. Ik wil met mijn line 6 toneport gitaar en bas spelen over mijn pc. Maar het geluid via mijn monitorboxjes is niet om naar huis te schrijven.

Is een setje van rond de 80 a 100 euro genoeg om een leuk geluid te krijgen voor gitaar, bas, midi keyboard etc? Ik verwacht geen wonderen natuurlijk.

Hoop dat iemand me de goede richting in kan wijzen.

MVG

Martijn Overman

Als je bas gaat spelen zou ik ook eens kijken naar de wat duurdere 2.1 setjes, dan heb je in elke geval een sub-woofer erbij. Ik heb zelf een goedkoop 2.1 setje van nog geen 50 euro maar dat werkt al prima. Toch ben ik nog wel van plan om een wat duurdere set monitors te kopen voor serieus afluisteren.

Chiel
13 maart 2008, 23:13
Voor de hobby werkt de Logitech Z-2300 echt perfect, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

happynjitram
13 maart 2008, 23:18
Voor de hobby werkt de Logitech Z-2300 echt perfect, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Haha wat een toeval! Ik heb de site van alternate openstaan en wilde net vragen of die logitech Z-2300 zijn geld waard is. 8-)

Wat is het verschil tussen zo'n setje en een studio monitor waar Rwin naar linkte?

Harstikke bedankt voor de reacties!

Chiel
15 maart 2008, 12:21
Haha wat een toeval! Ik heb de site van alternate openstaan en wilde net vragen of die logitech Z-2300 zijn geld waard is. 8-)

Wat is het verschil tussen zo'n setje en een studio monitor waar Rwin naar linkte?

Harstikke bedankt voor de reacties!

Zit niet echt veel verschil in, is wel ong. dezelfde league. De Logitech set duwt wel echt als een waanzinnige. Denk dat je daar op de termijn meer schik van hebt.

happynjitram
15 maart 2008, 12:24
Ok dankjewel, dan ga ik die halen. :)

Thoon_Loque
16 maart 2008, 15:13
Wat veel mensen over het hoofd zien is een product van midden jaren '70 wat nog steeds staat als een klok:
De Motion Feedback speakers van Philips.
2e hands kun je ze soms voor een leuk prijsje op de kop tikken, maar wat het belangrijkste is: WAT EEN SOUND!!!

Bins
16 maart 2008, 15:38
Ik heb die oudere logitech set, de x-230.. Klinkt wmb verassend goed voor een pc-setje. Kost geen drol meer ook tegenwoordig.

Chiel
16 maart 2008, 19:50
Wat veel mensen over het hoofd zien is een product van midden jaren '70 wat nog steeds staat als een klok:
De Motion Feedback speakers van Philips.
2e hands kun je ze soms voor een leuk prijsje op de kop tikken, maar wat het belangrijkste is: WAT EEN SOUND!!!

Klopt inderdaad, maar je moet wel geluk hebben met het setje dat je aanschaft.