PDA

View Full Version : Vraagje i.v.m. vox ac30cc2



jonesd
13 maart 2008, 17:55
Ik heb even jullie hulp nodig.

Ik speel nu bijna twee jaar over een ac30 cc en ben hier uitermate tevreden over.

De laatste tijd is er echter soms iets raars aan de hand.

Als de versterker tijdens repetities of optredens stroom krijgt vanuit een verdeelstekker waarin ook een adapter van effectenpedaaltjes zit, valt het geluid soms weg of wordt het wat zachter. Het klinkt een beetje alsof er een brakke kabel gebruikt wordt, wat natuurlijk niet zo is (heb ik uiteraard al getest).

Vanaf dat de versterker op een ander stopcontact wordt aangesloten, doet het probleem zich niet meer voor.

Heeft iemand een idee wat hier de reden van kan zijn (misschien kapotte eindbuizen of zo?) en of dit soms nog meer voorkomt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

TimmU
13 maart 2008, 23:21
Misschien moet je je versterker gewoon op een ander stopcontact dan aansluiten, het kan zijn dat je teveel ampere uit hetzelfde stroompunt trekt ofzo?

Chris Winsemius
13 maart 2008, 23:28
(gaaf optreden in Ridderkerk!)

Andere verdeelstekker misschien?

jonesd
14 maart 2008, 08:29
Alvast bedankt voor de reacties.

Het probleem lost zich zoals gezegd altijd op als een ander stopcontact wordt gebruikt.

Ik heb al wel verschillende verdeelstekkers gebruikt. Op de een of andere manier is de enige constante bij het voorkomen van het probleem dat er ook een boss-adapter of iets dergelijks in de verdeelstekker zit.

Ik vraag mij vooral af of dit probleem soms nog bij andere versterkers voorkomt en/of ik ook in de toekomst op de goede werking van mijn amp kan vertrouwen. M.a.w. dat er geen moment komt dat de amp zowieso kuren heeft...

crapton
14 maart 2008, 08:49
Hoe weet je dat je amp kuren heeft en niet die Boss voeding & effectpedalen?

jonesd
14 maart 2008, 09:12
Omdat de amp het ook heeft als ik de gitaar er rechtstreeks, dus zonder pedalen, inplug.

Hij heeft het ook met verschillende adapters.

Pim_Rashness
14 maart 2008, 11:57
Ik heb even jullie hulp nodig.

Ik speel nu bijna twee jaar over een ac30 cc en ben hier uitermate tevreden over.

De laatste tijd is er echter soms iets raars aan de hand.

Als de versterker tijdens repetities of optredens stroom krijgt vanuit een verdeelstekker waarin ook een adapter van effectenpedaaltjes zit, valt het geluid soms weg of wordt het wat zachter. Het klinkt een beetje alsof er een brakke kabel gebruikt wordt, wat natuurlijk niet zo is (heb ik uiteraard al getest).

Vanaf dat de versterker op een ander stopcontact wordt aangesloten, doet het probleem zich niet meer voor.

Heeft iemand een idee wat hier de reden van kan zijn (misschien kapotte eindbuizen of zo?) en of dit soms nog meer voorkomt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Even off topic vraagje: Vind jij de ac 30 te hard? Want ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een ac15 of een ac30..

alvast bedankt!

jonesd
14 maart 2008, 12:13
Wat is te hard?

Hangt er van af of je de versterker wilt gebruiken om gewoon thuis te spelen of ook voor repetities en optredens.

Als oefenamp is hij in ieder geval veel te hard. Hij kan natuurlijk ook zachter maar dat klinkt voor geen meter. Voor een lekkere sound moet de de master m.i. minstens op 9 uur staan...

Dit is zowel voor repetities als voor optredens nooit een probleem dus is hij voor mij niet te hard.

Pim_Rashness
14 maart 2008, 12:18
Ik zou 'm dan vooral gebruiken voor repetities en optredens. Dus de ac30 zou je op 9uur moeten zetten voor een beetje mooi geluid en de ac15 op 2/3uur zegmaar?

jonesd
14 maart 2008, 13:09
Voor de ac 15 weet ik dit niet maar het zou mij verbazen als deze echt veel zachter zou zijn.

Even terug on topic: Is er niemand die al gelijkaardige problemen heeft gehad (wegvallen/stiller worden van geluid afhankelijk van stopcontact)?

Pim_Rashness
14 maart 2008, 14:10
Ik heb het een keer paar gehad met mijn Marshall 8080. Opeens is het geluid weg en na een minuut ofzo was het weer terug. Als ik 'm hard had staan (over de helft) deed hij dit veel vaker dan dat ik 'm zachter had staan

CatchDude
3 april 2008, 15:12
Ik speel nu zo'n 1,5 jaar op m'n ac30cc2 en heb jouw probleem nog nooit gehad. Terwijl ik wel heel veel via verlengbakken op het zelfde stopcontact heb staan als m'n Amp.

Vaag probleem. Succes!

jonesd
29 april 2008, 09:29
Zo, nog even op dit topic terugkomen.

Mijn amp is ondertussen binnen geweest en hersteld. Het waren toch de buizen die versleten waren. De amp is dan ook gedurende twee en een half jaar intensief gebruikt...

Jimwoud
29 april 2008, 09:50
Even off topic vraagje: Vind jij de ac 30 te hard? Want ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een ac15 of een ac30..

alvast bedankt!
Ondanks dat er verschil is in volume, is er ook zeker verschil in tone, beide klinken echt anders. Maar als je ze allebei goed vind dan maakt dat niet zo veel uit.