PDA

View Full Version : Advies voor gitaaraankoop



Eirlys
13 maart 2008, 09:40
Hier is een oproep aan iedereen die wat over gitaren weet. Ik heb een budget van max 400 euro (er moet nog een versterker komen ook, dus echte excessen kan ik niet aan :p). De genres die het vaakst op deze gitaar gespeeld zouden worden zijn rock, progressive rock, blues, en zelfs (post)-metal van tijd tot tijd. De gitaar zou dus even all-round moeten gaan dan ik :satisfie:

Nu, ik hou enorm van het LP geluid, en heb al regelmatig leuke Epiphone LP Std's gezien die binnen mijn budget liggen. Ik zie zowel metallers als bluesguys op LP's spelen, en vroeg me af of zo'n LP echt zo all-round kan zijn als ze me voorkomt. Iets concretere voorbeelden van (het soort) muziek die ik zou willen spelen: Pink Floyd, Anathema, Lynyrd Skynyrd, ...

Dus de concrete vragen:
1- Mijn favoriet is momenteel een LP, is die all-round genoeg volgens jullie?
2- Welke merken hebben goeie LP's binnen deze prijsklasse? Gibson is out of the question momenteel, maar heeft Epiphone (of een ander merk) goeie LP's?
3- Is er een andere gitaar die meer aan mijn wensen zou voldoen maar die ik nog niet ken?

Alvast bedankt! :hippie:

Rutger
13 maart 2008, 09:45
Als ik je zo hoor, denk ik eigenlijk dat je wel prima zit met een Epiphone LP. Een LP is inderdaad lekker allround en rockt/bluest als de ziekte. Een Epi is goed in z'n prijsklasse en als je wilt kun je er op termijn nog betere elementen in zetten (van GFS bijvoorbeeld). Dan heb je voor niet teveel geld een prima gitaar :)

Nafta
13 maart 2008, 09:58
Ik zou ook een epiphone aanraden, probeer op internet te zoeken naar scherpe prijzen bijv Thomann.de of misschien 2ehands. Ik wou trouwens ook nog een hagstrom aanraden maar ik zag dat die rond de 500 euro lagen, er zijn wel reviews en er is er zelfs een hier op gitaarnet forum.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90946&page=2&pp=10
Succes

Eirlys
13 maart 2008, 10:02
Bedankt allebei!
Ik heb al verschillende goed onderhouden tweedehands Epi's Std gezien voor rond de 250/300 euro. Ik wil echter niet overhaast te werk gaan en zoek liever goed uit wat het beste bij me past. Nu, moest de gitaar aan 300 zijn zou ik gewoon meer geld in de versterker kunnen steken, wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk. :)

thehypz
13 maart 2008, 10:30
Ik heb zelf ook pas een Epihone LP gekocht voor 290 euro, van een partij uit een faillisement =)


Tipje voor een versterker die ik wil geven, een Line 6 Spider III, kost +/- 100 euro, zitten wat leuke effecten op en klink zeer goed t.o.v. andere goedkope versterkers.

Mr.Fingers
13 maart 2008, 11:21
De Epi LP Std is inderdaad een erg goede gitaar voor de muziekstijlen die jij speelt. De heren van Lynyrd Skynyrd speelden op vanalles en nog wat, maar een LP gebruikten ze zeker. Een LP is "all-round", maar de echte twang zoals die van een telecaster ga je er toch niet of zeer moeilijk uitkrijgen (maar gezien er geen country op het programma staat is dit niet echt een probleem).

Kijk anders ook eens naar volgende humbuckergitaren:

Epiphone "G400" SG: goedkoper & lichter als de Les Paul, iets minder donker geluid + enorm goede bespeelbaarheid door de dunne hals en ze raakt de body pas tegen het einde van de hals, niet ergens bij de 16e fret zoals bij een Les Paul

Squier Telecaster Custom I: Ja, een Squier Telecaster, nog erg goedkoop ook (270€ ongeveer), maar de sound is om duimen & vingers van bij af te likken. Klank verhoud zich tussen een gewone telecaster en een SG in. Lekker dik als het moet, maar nog steeds met de heldere boventonen van een telecaster. Erg leuke & dunne hals, nodigt uit om te spelen. Is misschien net iets veelzijdiger als een Les Paul of een SG, maar het heeft het gibsondesign niet hé. Ideale gitaar voor een bluesrocker met een aversie voor Gibson. Pink Floyd en consoorten lukt aardig op deze gitaar, net als Lynyrd Skynyrd,...

Blijf vooral ver weg van Stagg, Keiper,...

EDIT: Ik ben m'n persoonlijke favoriet nog vergeten, maar ik vrees voor uw budget dat die alleen 2ehands te scoren zal zijn. De Epiphone Dot. Een enorme gitaar, klinkt ontzettend romig. Iets minder geschikt voor high-gain metal, vanwege feedback, maar IDEAAL voor de bluesrockers onder ons. De moderne dots uit china hebben een erg dikke hals, dus het is even aanvoelen of die je wel ligt. De oudere, uit korea, van voor 2002 hebben nog een dunne hals (ik heb er zo eentje) en zijn echte players.


EDIT: ik heb zowel een Epi "G400" SG, een Squier Telecaster Custom I (alsook een Fender Telecaster Custom) gehad, en ik heb nog een Epiphone dot, dus ik spreek hier uit ervaring.

Eirlys
13 maart 2008, 11:27
Bedankt voor de info. :)
Ik heb ooit een Stagg gehad, en die is buitengevlogen wegens verschrikkelijke sound. Ik ben geen goede gitarist, maar zelfs ik vond het echt geen mooi geluid.

Daarom wil ik nu een redelijke gitaar, ook al ben ik een beginner. Mijn Stagg heeft me op verloop van tijd ook gedemotiveerd, en dat maak ik liever niet meer mee.
Het Telecastergeluid is eigenlijk niet echt mijn ding. Zoals gezegd, ben ik eerder voor het LP geluid (en stratocaster ook nog). Dus ik zou eerder naar die Epi SG neigen dan naar een Squier telecaster.

Ik moet wel zeggen: je bent een van de eersten die ik hoor zeggen dat Squier super is. :)

Mr.Fingers
13 maart 2008, 11:32
Bedankt voor de info. :)
...
Ik moet wel zeggen: je bent een van de eersten die ik hoor zeggen dat Squier super is. :)

Squier4Ever zal die mening ook wel bijtreden.

Squiers kunnen super zijn, maar die affinity's vind ik toch maar niets. Squiers van de Standard & Vintage series, kunnen met wat geluk & een beetje afstelwerk een Fender eruit spelen. Het geheim hier is proberen, proberen en nog eens proberen. Toen ik voor m'n neefje een squier stratocaster ging halen (hij leert ook gitaar), heb ik er 15 getest in de winkel, en daar dan de beste uitgehaald. Er kan ontzettende bagger tussenzitten, maar dat kan ook bij Gibson & Fender, maar soms zitten er pareltjes tussen.

Die Epi SG is een vederlicht gitaartje, dus ideaal om mee rond de slingeren op een podium!

Eirlys
13 maart 2008, 11:35
Squier4Ever zal die mening ook wel bijtreden.

Ik heb nog niet lang genoeg rondgedwaald op dit forum om dat gezien te hebben, ik doelde vooral op eigen kennissen/winkels in de buurt.. ;)


Die Epi SG is een vederlicht gitaartje, dus ideaal om mee rond de slingeren op een podium!
Dat is nog niet voor meteen, ik zal de eerste jaren al de handen volhebben met een beetje deftig proberen te klinken. :p

Mr.Fingers
13 maart 2008, 11:39
Beste wat je nu kan doen is gewoon een middagje of een dag uittrekken, naar bvb Leo Caerts gaan in Leuven, en werkelijk ALLES testen wat er te testen valt in uw budget. Wat Epi Les Pauls, wat G400's wat telecaster, wat stratocasters, en dan een oordeel vellen. Je moet geen gitaar kopen adhv wat wij hier allemaal zeggen, gewoon zelf testen & ondervinden.

Je zei trouwens dat je een Stratocaster nog best te pruimen vond. Misschien is dan een Squier Std Fat Stratocaster iets voor u (ik heb een Fender Fat Strat). Een gewone stratocaster, maar met een humbucker in de brugpositie, geeft een dikker geluid als een gewone strat.

Mark1990
13 maart 2008, 12:03
EDIT: Ik ben m'n persoonlijke favoriet nog vergeten, maar ik vrees voor uw budget dat die alleen 2ehands te scoren zal zijn. De Epiphone Dot. Een enorme gitaar, klinkt ontzettend romig. Iets minder geschikt voor high-gain metal, vanwege feedback, maar IDEAAL voor de bluesrockers onder ons. De moderne dots uit china hebben een erg dikke hals, dus het is even aanvoelen of die je wel ligt. De oudere, uit korea, van voor 2002 hebben nog een dunne hals (ik heb er zo eentje) en zijn echte players.


Dot studio misschien?

wietse
13 maart 2008, 12:41
Beste wat je nu kan doen is gewoon een middagje of een dag uittrekken, naar bvb Leo Caerts gaan in Leuven

hmm moet ook nog eens naar leuven om deze man http://www.lordbizarre.com met een bezoekje te vereren.
helaas hij verkoopt niks maar alleen kijken is al genoeg.
maar inderdaad gewoon proberen en nog eens proberen wat het precies is voor jou.

Eirlys
13 maart 2008, 18:44
Ik heb op Kapaza al enkele - denk ik - goeie aanbiedingen gevonden. Reacties op prijs-kwaliteitverhoudingen zijn welkom!

Epiphone SG G400:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/7811781/Epiphone_sg_g400.html
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8483735/Epiphone_sg_g400.html

Epiphone LP ...?
Van deze weet ik niet wat voor LP het is... standard? Special? ...
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8311009/Epiphone_Gibson_les_pauls_model.html

Epiphone LP Standard
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8692616/Epiphone_Les_Paul_Cherry_Sunburst.html

Epiphone Dot:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8639447/Epiphone_Dot_te_koop.html

Mr.Fingers
13 maart 2008, 18:50
Ik heb op Kapaza al enkele - denk ik - goeie aanbiedingen gevonden. Reacties op prijs-kwaliteitverhoudingen zijn welkom!

Epiphone SG G400:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/7811781/Epiphone_sg_g400.html
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8483735/Epiphone_sg_g400.html

Epiphone LP ...?
Van deze weet ik niet wat voor LP het is... standard? Special? ...
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8311009/Epiphone_Gibson_les_pauls_model.html

Epiphone LP Standard
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8692616/Epiphone_Les_Paul_Cherry_Sunburst.html

Epiphone Dot:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/8639447/Epiphone_Dot_te_koop.html

Eerste SG: mooie bruine faded, dus matte bruine lak, moet je voor zijn, best goede gitaren
Tweede SG: standaard Cherry Red, blinkend bordeaux dus, goede gitaar (heb er zelf zoeentje gehad)
LP?: Epiphone LP100 ver van wegblijven, zijn extreme budgetgitaren, heb je echt iets beter voor
LP STD: mooie gitaar, maar prijs schijnt me te laag, dus waarschijnlijk verborgen mankementen/kosten. Eens gaan proberen kost niets, maar wees op je hoede!
DOT: Deze heb ik! PRACHTIGE GITAAR! wel met een dikke hals (nieuwe serie, chinees, geen koreaan). Probeer 'm voor 350€ los te weken.

Als je nog vragen hebt, PM altijd welkom!

Eirlys
13 maart 2008, 21:53
Heel erg bedankt! Dit helpt me echt wel vooruit.
Nu, ik ga wanneer ik eens tijd heb (momenteel zelden) een half dagje allerlei gitaren proberen, bij Leo Caerts ofzo. Hopelijk kan ik de modellen die me het meest aanspreken dan al bepalen, en zoek ik op tweedehandssites verder op die modellen.
Maar nu heb ik tenminste een idee van goede prijzen. Thanks!

Jaffster
13 maart 2008, 22:21
Ik weet niet waar je ongeveer woont.....
Maar op marktplaats staat vaak een gast die nieuwe Epi LP's verkoopt voor 380 euro..... hij komt uit hardenberg dacht ik...

Ik heb mijne daar ook vandaan..... echt nieuw uit doos dus....
Aardige man
En ik ben erg blij met mijn LP.....



Succes


p.s. hij stuurt evt ook op

Jaffster
13 maart 2008, 22:23
deze dus....

LINK (http://link.marktplaats.nl/155114152)



succes

Eirlys
13 maart 2008, 22:43
Bedankt! Is zeker de moeite waard om te overwegen. :)

Jaffster
13 maart 2008, 23:00
Kijk ook ff bij ze andere advertenties.....
Hij heeft vaak meerdere kleurtjes.....


:)

macwilliams
14 maart 2008, 06:51
Kijk ook ff bij ze andere advertenties.....
Hij heeft vaak meerdere kleurtjes.....


:)

Welke heb jij gekocht bij erik en hoe lang geleden??

als je hem belt of mailt en vraagt of hij foto's wil sturen is dat ook geen
probleem. heb ik ook gedaan. Maar vraag wel van allemaal dan kun je vast een
favoriet uitkiezen. Hij had er een wonderschone birdseye maple liggen die ik nog
wel erbij had willen kopen. Daar ben ik toen eigenlijk voor heen gegaan. Maar ik
kwam toch met een burst thuis omdat die in mijn ogen beter bij mij paste.

Mocht je daar wel heen gaan een goed advies.. NAVIGATIE!!! hij woont wel een beetje onhandig daar :)

Heibel
14 maart 2008, 09:16
Hey,

Als je 'n goede LP zoekt,zou ik eens kijken bij Westone. Ik heb van hun 'n erg goede es 335 kopie. Gelijmde nek en Wilkinson PU's. Is niets mis mee..
Ik denk dat die LP die ze hebben ook niet verkeerd is afgaand op de kwaliteit van de mijne. Absoluut vergelijkbaar met Richwood.En voor een leuk budget zo'n €225, hou je nog genoeg over om bij Music Store 'n Kustom 12 watter met buis in de voorversterker te halen.

Westone LP (http://www.westone-guitars.info/6440.0.html)

Succes ermee..

Jaffster
14 maart 2008, 11:55
Welke heb jij gekocht bij erik en hoe lang geleden??

als je hem belt of mailt en vraagt of hij foto's wil sturen is dat ook geen
probleem. heb ik ook gedaan. Maar vraag wel van allemaal dan kun je vast een
favoriet uitkiezen. Hij had er een wonderschone birdseye maple liggen die ik nog
wel erbij had willen kopen. Daar ben ik toen eigenlijk voor heen gegaan. Maar ik
kwam toch met een burst thuis omdat die in mijn ogen beter bij mij paste.

Mocht je daar wel heen gaan een goed advies.. NAVIGATIE!!! hij woont wel een beetje onhandig daar :)


Ik heb een gitzwarte LP Std gehaald bij hem , was toen de laatste. Maar hij heeft meerdere, ik zie zijn Marktplaats advertenties geregeld voorbij komen...
Ik moet hem nog wel even onder handen nemen.....
Bekend euvel.... Topkam is te strak dus stemmen is een irri karwijtje geworden.... en ik wil de slagplaat verwijderen.....
Had alleen nog andere dingen te doen... Tex Mex's in mijn strat schroeven... en mijn Marshall eens onder handen nemen... en spelen met mijn Amplug AC30 ..... dus heb besloten om dit te gaan doen als ik mijn snaren ga vervangen.... de standaard snaren vind ik n.l. verre van slecht, en de setup zo out of de box is verbaasend..... ik had n.l. verwacht dat hij gewoon niet afgesteld zou zijn, maar out of the box speelt hij best fijn...

http://i250.photobucket.com/albums/gg261/avdpas/EpiLPstd.jpg

En ja...... TomTom is wel handig....


grt
Alex

looneycooney
14 maart 2008, 18:21
http://i250.photobucket.com/albums/gg261/avdpas/EpiLPstd.jpg

grt
Alex


Zo eentje heb ik ook! Is mijn meest recente guitaar en ik speel bijna niets anders meer eerlijkgezegd. Super guitaartje !
Is nu ook binnen sinds gisteren voor een complete herafstelling feitelijk , dat ie maar rap terug is! hehe

Mvg

Eirlys
15 maart 2008, 16:49
Ik ben daarnet naar Leo Caerts geweest en heb wat dingen geprobeerd. Een strat of tele zal het niet worden (hoewel er een prachttele stond - soundwise dan) wegens niet het geluid dat ik zoek.
Omdat Caerts geen Epiphones had en andere winkels in Leuven ook niet direct, heb ik dan maar andere modellen geprobeerd met humbuckers, zoals de PRS SE Singlecut. Prachtding, maar te duur.

Nu is de vraag: kan iemand me de verschillen (in geluid vooral, maar ook andere) tussen de Epiphone Std en de Epiphone SG G400 uitleggen? Ik heb op youtube al allerlei video's opgezocht, maar omdat er altijd andere versterkers/stijlen achter zitten, kan ik niet objectief vergelijken.
Beide modellen liggen binnen mijn tweedehands budget, dus het zal echt van andere factoren afhangen wat ik kies...

Dus, alle input is welkom! Alvast bedankt! ;)

Mr.Fingers
15 maart 2008, 17:12
LP: warm, wollig, romig, zeemzoet,... geeft een warm timbre aan je klank. Bij high-gain kan het echter wel een modderboeltje worden, en krijg je een geluidsbrij.

SG: iets minder vol/warm/ronkend, maar aggressiever, hoger, sprankelender. Ideaal voor snelle leads mee te spelen.

Eirlys
15 maart 2008, 17:32
LP: warm, wollig, romig, zeemzoet,... geeft een warm timbre aan je klank. Bij high-gain kan het echter wel een modderboeltje worden, en krijg je een geluidsbrij.

SG: iets minder vol/warm/ronkend, maar aggressiever, hoger, sprankelender. Ideaal voor snelle leads mee te spelen.

Zou je kunnen stellen dat de SG iets meer naar het cleanere Fender (strat)geluid gaat dan?

Mr.Fingers
15 maart 2008, 17:36
Zou je kunnen stellen dat de SG iets meer naar het cleanere Fender (strat)geluid gaat dan?

ietsje maar he ;)

Het is inderdaad iets meer een Fenderachtig geluid, maar nog steeds geen strat ;)

Eirlys
15 maart 2008, 17:42
ietsje maar he ;)

Het is inderdaad iets meer een Fenderachtig geluid, maar nog steeds geen strat ;)

Dat bedoelde ik dus. Ik verwacht niet dat twee harde humbuckers er ineens een Fendersound uitjagen... je zou er anders wel wat mensen mee kunnen doen verschieten :p

Frisods
15 maart 2008, 23:21
EDIT: Ik ben m'n persoonlijke favoriet nog vergeten, maar ik vrees voor uw budget dat die alleen 2ehands te scoren zal zijn. De Epiphone Dot. Een enorme gitaar, klinkt ontzettend romig. Iets minder geschikt voor high-gain metal, vanwege feedback, maar IDEAAL voor de bluesrockers onder ons. De moderne dots uit china hebben een erg dikke hals, dus het is even aanvoelen of die je wel ligt. De oudere, uit korea, van voor 2002 hebben nog een dunne hals (ik heb er zo eentje) en zijn echte player.

Helemaal mee eens, een fantastisch gitaartje klinkt lkker romig, maar feedback, daar heb ik echt geen last van.
ik had die van mij nieuw 250 euro bij vriese musicstore, 40% korting op epiphone gitaren, had vies geluk maar wel 200/170 euro korting:)

Eirlys
16 maart 2008, 22:54
Ok, een update:
zaterdag in de muziekhandel was ik zowat compleet verliefd geworden op de PRS SE line-up. Ik probeerde het echter van me af te zetten omdat ze way boven mijn budget lagen.
Maar vanmorgen gebeurde er een wonder: ik vond de mooiste PRS (vintage mahogany) die ik ooit gezien heb, een SE Standard, voor 422 euro. Ze is bij deze onderweg! :)
PRS is gewoon het geluid (én de all-roundness) dat ik zocht. Het is die klik, nu snap ik het... :hippie:

http://www.prsguitars.com/sestandard/index.html

Mr.Fingers
16 maart 2008, 22:58
Alvast gefeli met je aankoop! PRS'en zijn best goede planken!

minoin
17 maart 2008, 10:05
Ok, een update:
zaterdag in de muziekhandel was ik zowat compleet verliefd geworden op de PRS SE line-up. Ik probeerde het echter van me af te zetten omdat ze way boven mijn budget lagen.
Maar vanmorgen gebeurde er een wonder: ik vond de mooiste PRS (vintage mahogany) die ik ooit gezien heb, een SE Standard, voor 422 euro. Ze is bij deze onderweg! :)
PRS is gewoon het geluid (én de all-roundness) dat ik zocht. Het is die klik, nu snap ik het... :hippie:

http://www.prsguitars.com/sestandard/index.html

Hele goeie keuze! Veel plezier ermee!

almarvk
17 maart 2008, 10:14
Zeer goede gitaren voor het geld! Gefeliciteerd ermee!!

Eirlys
17 maart 2008, 10:20
Dankje allemaal!
Ik ben het ermee eens, PRS is hemels... en ze kunnen zoveel stijlen aan.
En dan de looks! :eek:
Ik ben verkocht, nu wachten op haar aankomst. :)

Dark_Tranquillity
17 maart 2008, 11:09
Gaaf ding! Maarja, je wist niet beter, ik geloof niet dat iemand je een Jackson heef aangeraden ;)

Eirlys
17 maart 2008, 11:17
Gaaf ding! Maarja, je wist niet beter, ik geloof niet dat iemand je een Jackson heef aangeraden ;)
Oh jawel ik ken Jackson redelijk, maar die is niet allround genoeg naar mijn zin (ik speel nogal wat blues en dergelijke).
Jackson is natuurlijk heel goed, daar niet van, maar het is gewoon niet mijn ding, gevoelsgewijs dan. En looks-gewijs ook niet...maar da's subjectief natuurlijk.

Dark_Tranquillity
17 maart 2008, 11:34
Oh jawel ik ken Jackson redelijk, maar die is niet allround genoeg naar mijn zin (ik speel nogal wat blues en dergelijke).
Jackson is natuurlijk heel goed, daar niet van, maar het is gewoon niet mijn ding, gevoelsgewijs dan. En looks-gewijs ook niet...maar da's subjectief natuurlijk.

Bleus'n op mn rhoads met EMG's en floyd gaat anders perfect, maarja, er zit ook wel wat leven in mn plank :D Een gitaar is slechts zo allround als je wilt dat hij is :)

Eirlys
17 maart 2008, 11:41
Bleus'n op mn rhoads met EMG's en floyd gaat anders perfect, maarja, er zit ook wel wat leven in mn plank :D Een gitaar is slechts zo allround als je wilt dat hij is :)

Goh, ja en nee denk ik. Volgens mij is het echt persoonlijke smaak, zoiets. Ik ga zeker Jackson niet afbreken, ik heb er al enkele in mijn pollekes gehad en dat speelt geweldig, maar mijn hart is verkocht aan PRS. De kleur, toon en warmte van dat geluid... exact wat ik wil. En ik wil misschien iets dat minder is dan je Jackson, kan perfect hoor :), but this is my baby...

Zoals Hans Teeuwen ooit zei over God en Allah: Het is een gevoéeeeeeeeeel, da kan je nie uitleggen! :satisfie:

Dark_Tranquillity
17 maart 2008, 11:42
Ik moet zeggen, ik zag laatst een PRS SE singlecut, even vastgehad. Geweldige dingen! Mooie afwerking, maar de sound mocht wel wat minder brijerig zijn. Affijn, ik speel praktisch alleen high gain :) Veel plezier ermee!

Eirlys
17 maart 2008, 11:49
Ik moet zeggen, ik zag laatst een PRS SE singlecut, even vastgehad. Geweldige dingen! Mooie afwerking, maar de sound mocht wel wat minder brijerig zijn. Affijn, ik speel praktisch alleen high gain :) Veel plezier ermee!
We zijn duidelijk beiden enorm gelukkig met onze gitaar. Meer moet dat niet zijn, toch? :)

Eirlys
26 maart 2008, 11:00
Ze is gisteren aangekomen, en uiteraard kon ik ze de eerste uren niet loslaten. Ik moet zeggen, ze ontgoochelt me helemaal niet. Ze ligt geweldig goed, is enorm vlotjes bespeelbaar, de sustain is zo eindeloos dat je ondertussen een koffie kan gaan drinken, de nek is ideaal voor mijn vingers, en de sound is absoluut in orde. Ik kan dit ding enkel aanraden, voor zijn prijs is het een absoluut koopje geweest! :speed: