PDA

View Full Version : Carl Martin Combinator 2 of Carl Martin Octa Switch



Johnny Ramone
13 maart 2008, 00:54
Ik zit te twijfelen tussen beide apparaten. De Octa Switch biedt mij eigenlijk te weinig combinaties, de Combinator biedt daarentegen 18 combinaties (programms). Bij de Octa Switch is elke loop true bypass, hoe zit dat bij de Combinator??

Worden de programmaringen bij de Combinator onthouden? Zit er een batterij in voor de memory of zoiets..??

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze apparaten, laat me jullie bevindingen a.u.b. weten?

the sure thing
13 maart 2008, 21:07
Ik heb beide apparaten niet, maar heb de beschrijvingen destijds wel goed bestudeerd. Ik zou voor de octaswitch gaan, omdat deze dmv dipswitches veel in te stellen is. Zo kan op 1 druk op de knop een selectie van pedalen aan/uit gezet worden. DUS: je kan met een druk op de knop ook 1 pedaal bedienen. Bij de combinator kan dat volgens mij niet. De octaswitch geeft in ieder geval per drukknop een keuze voor de set aan pedalen (dankzij de dipswitches). Ook heeft de octaswitch eenschakelbare buffer: dat is handig voor als je alleen maar True bypass pedalen hebt. Of de combinator true bypass is weet ik niet, ik kan dat niet ergens achterhalen. Dat ding was gemaakt toen true bypass nog niet zo hot was als nu. Ik vermoed dat de combinator niet TB is....