PDA

View Full Version : vraagje speaker



NanneennaN
13 maart 2008, 00:48
Ik heb een Marshall cabinet met naar zeggen V30's er in.
Nu heb ik hem even open geschroefd Maar de speakers zien er ietwat anders uit dan de celestion vintage 30.

http://i255.photobucket.com/albums/hh150/Nanne123/Afb013.jpg

Volgens mij zijn de speakers 70 watt ipv 60

Ik heb behoorlijk op het internet rond gezocht, op elk woord dat op de speaker stond, elke combi geprobeerd, maar ik kon ze nergens op internet vinden.

Is iemand bekend met dit soort speakers? Is het nou wel v30 of niet?

bvd. Nanne

bass blom
13 maart 2008, 09:18
mijn V30's staat Vintage 30 op.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167574.jpg

beetje vaag dus die van jou :chicken:
van een winkel of particulier gekocht?

NanneennaN
13 maart 2008, 11:37
Particulier.

BasHermus
13 maart 2008, 11:59
Het is doodnormaal dat versterker fabricanten op speakers hun eigen sticker plakken (op de Celestion Blues in een AC30 staat ook Vox).

Het zijn dus waarschijnlijk de originele speakers. Als dan overall (inclusief de Marshall site) staat dat het V30's zijn, kan ik geen reden bedenken waarom je daaraan zou moeten gaan twijfelen...

Wat doet jou denken dat het iets anders is dan een V30?

casper innosence
13 maart 2008, 12:00
Het verhaal wat ik hierover weet is dat de Marshalle een eigen label hangt aan de Celestion V30's. En ook vindt Marshall dat ze 70 ipv 60 wat kunnen hebben. Vandaar het verschil. Het zouden gewoon V30's zijn dus, met een andere sticker er op. Wat er van waar is, ik weet het niet. Gewoon het verhaal dat ik gehoord heb.

Heb overigens zelf ook een 1960AV gehad en die klinkt toch wel duidelijk lekkerder dan de G12t75's kasten.

Kim Wilson
13 maart 2008, 12:01
Volgens mij is het gewoon een V30 die door Marshall gestickerd is. En idd, Marshall vindt dat ze wel 70 watt aankunnen.

NanneennaN
13 maart 2008, 12:22
Het is doodnormaal dat versterker fabricanten op speakers hun eigen sticker plakken (op de Celestion Blues in een AC30 staat ook Vox).

Het zijn dus waarschijnlijk de originele speakers. Als dan overall (inclusief de Marshall site) staat dat het V30's zijn, kan ik geen reden bedenken waarom je daaraan zou moeten gaan twijfelen...

Wat doet jou denken dat het iets anders is dan een V30?


Het benieuwde me gewoon behoorlijk omdat ik ze nergens op internet terug kon vinden.
En de wattage staat iets anders op de kast.

Voor de rest klinken de speakers heerlijk, dus dat is het probleem niet.

Maar dan weet ik iig zeker dat het gewoon v30's zijn.

Bedankt voor jullie reacties.

ben vanhoof
14 maart 2008, 23:32
Ik heb een marshall 2x12 met v30's en die zien er krak hetzelfde uit als de jouwe. Ik dacht eerst ook dat ik gekloot was, maar marshall heeft zoals gezegd blijkbaar een eigen sticker voor op de speakers.