PDA

View Full Version : Nieuwe stemmechanieken, voor een nieuwe hals



Nielsje
12 maart 2008, 23:13
Zo, ik heb nieuwe stemmechanieken nodig, voor een nieuwe hals.
De hals komt tijdelijk op m'n japanse strat (zodat ik die hals van nieuwe frets kan voorzien) later zal de hals inclusief mechanieken op m'n zelfbouw strat komen.

De vraag is: Welke? Ik ben van plan ze bij Tonefactory te kopen, daar hebben ze best veel keus. De bedoeling is dat m'n zelfbouw strat een echte gemaksplayer wordt, dus lockin' mechanieken staan wel ergens hoog op de verlanglijst (sorry Karel ;) Ik gebruik je snaren-opzet-techniek nog steeds op m'n overige 4 gitaren :)).

Alleen welke dan? Ze moeten er wel goed uitzien.. (chroom/nickel) trouwens.
Tuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar 15 pagina's met zoekresultaten..

Bovendien starten alle nieuwelingen onzintopics, dus ik mag ook wel een overbodige aanmaken! :D

Orpheo
13 maart 2008, 01:28
ik zou gaan voor gotoh's. die vind ik zelf verdomd goed.

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_32_33_34&products_id=1206

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_32_33_34&products_id=2515

of als je duurder wilt:

http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_32_33_57

en dan maakt t niet uit of je 3x3 of 6 in line koopt. ze zijn namelijk heel makkelijk omte bouwen van 3x3 naar 6 in line. Ik vind sperzels het beste (ever), maar gotoh's zijn imo een goeie tweede. ik vind locking gewoon geweldig werken.

Nielsje
13 maart 2008, 01:59
tja, die lockings.. Het werkt erg fijn. De bedoeling is dat ik met m'n huidige bandje wel wat vaker ga optreden, en als ik dan een snaar moet vervangen, dan liever snel.


Ik heb overigens ook Gotoh's op m'n squier zitten, werkt uitstekend!
Blijf ik met keuzes zitten :) eens kijken wat marktplaats zegt..

TimmU
13 maart 2008, 08:31
Hoezo snel een snaar vervangen on stage? dan neem je toch 2 gitaren mee?

Nielsje
13 maart 2008, 09:04
Hoezo snel een snaar vervangen on stage? dan neem je toch 2 gitaren mee?

Ha, heb ik al :) Maar dan een les paul en een strat. En daar nog mee gaan dubbelen heb ik geen zin in. Bovendien geen ruimte voor..

JeroenSchaaf
13 maart 2008, 10:53
Zelf op al mijn gitaren Sperzel locking zitten, en qua snaar verwisselen gaat met beide systemen even snel!

jimihattricks
13 maart 2008, 14:56
Sperzels zijn echt waanzinnig.. alleen verpesten ze de vintage looks als je op een vintage ogende strat speelt (is voor mij wel echt een issue)..

daarom zou ik de Gotoh Magnum Locks kiezen..

Gotoh Single Line Klusons zijn ook erg goed

Nielsje
13 maart 2008, 15:13
daarom zou ik de Gotoh Magnum Locks kiezen..

deze dus (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_32_33_34&products_id=1213) Hoe locken die dan?

Kim Wilson
13 maart 2008, 15:22
Met stukjes brood en lockvoer.

Nielsje
17 maart 2008, 14:38
Nou, het kogeltje is door de kerk. Het worden gewoon Sperzels, klaar.
Heb nog een graphtech topkam liggen, dus dat wordt gewoon een lekkere hals:).

Nu nog de vraag, Satin, of Chroom? Ik toch Chroom, staat denk ik mooier bij een stratje..

Kim Wilson
17 maart 2008, 14:41
Ligt eraan. Wil je een beetje een moderne uitstraling, of moet ie een traditionele look krijgen? In het laatste geval zou ik ook voor het chroom gaan.

gerritje tralalalala
17 maart 2008, 19:51
CHROOM :cooler:

G.G.
18 maart 2008, 10:21
Nou, het kogeltje is door de kerk. Het worden gewoon Sperzels, klaar.
Heb nog een graphtech topkam liggen, dus dat wordt gewoon een lekkere hals:).

Nu nog de vraag, Satin, of Chroom? Ik toch Chroom, staat denk ik mooier bij een stratje..
Niels, waar ga jij die Sperzels vandaan halen (heb je een goedkoop adresjes?)

Nielsje
18 maart 2008, 10:33
Helaas niet echt.

ik heb marktplaats al een tijdje in de gaten gehouden, maar je komt alleen aan sperzels als je d'r een complete gitaar bij koopt..

Guitarsupplies zit met 75 euro voor een satinchrome tuners niet extreem duur, maar ik wil dus polish chroom, en die zit dan wel weer op 82 oid. Tonefactory is nog duurder.

Ik moet ook nog wat andere onderdelen hebben (olie, topkap, misschien nog een brug, zo'n zijkant-van-de-fret-afschuin-blokje), dus ik denk dat ik gewoon bij Guitarsupplies ga inkopen. Tenzij jij nog wat goedkopers weet? Ben niet echt op zoek gegaan bij buitenlandse bedrijven. Vox humana niet eens gekeken, omdat die standaard al duur zijn.

G.G.
18 maart 2008, 10:50
Stewmac heeft ze voor een leuke prijs, maar als je binnen nl wilt blijven zou ik voor guitarsupplies gaan.

Nielsje
18 maart 2008, 11:17
Mjah, ik zie het, maar eerlijk gezegd heb ik weinig ervaring met buitenlands winkelen (lame excuse), maar ik heb ook geen paypal, creditcard oid..

G.G.
18 maart 2008, 11:36
Mjah, ik zie het, maar eerlijk gezegd heb ik weinig ervaring met buitenlands winkelen (lame excuse), maar ik heb ook geen paypal, creditcard oid..

Als je digitaal kan bankieren ben je zo klaar. Paypalaccount aanmaken kost 10 minuten, ff het juiste bedrag naar je paypal account overschrijven en dan bestellen. In ongeveer 5 dagen je spul in huis...

maar ik geef ook toe, guitarsupplies is ook erg gemakkelijk, bellen en mailen in het nederlands, snelle service etc...