PDA

View Full Version : Hey



Laura_
12 maart 2008, 22:04
Hoi. Mijn naam is dus Laura, ben 16 en speel nu bijna 2 weken elektrische gitaar. Verder heb ik daarvoor nooit een instrument ofzo gehad en ik zit niet op les maar het schiet toch al een beetje op vind ik zelf. Ik heb een Cort (G254 of zoiets). Maar ik kom nu nog niet echt verder dan wat intro's (freebird, one, stairway to heaven, nothing else matters, mad world etc.)

Maar ik dacht registeer me hier eens even, misschien dat ik wat tips vind ofzo :lp:

Wiellem
12 maart 2008, 22:10
Hoi :)

Ik zou je wel aanraden om les te zoeken geeft je toch een betere basis wat je voordeel kan geven in de toekomst (als je dit nog niet van plan bent)

Toen ik begon heb heel erg veel aan deze site gehad en nu ook nog steeds.

almarvk
12 maart 2008, 22:10
Hoi Laura! Veel leesplezier!

Laura_
12 maart 2008, 22:55
Hoi :)

Ik zou je wel aanraden om les te zoeken geeft je toch een betere basis wat je voordeel kan geven in de toekomst (als je dit nog niet van plan bent)

Toen ik begon heb heel erg veel aan deze site gehad en nu ook nog steeds.
Ik weet niet of ik of ik ooit les neem. Het duurde toch een tijdje voordat ik een gitaar kon kopen, en ik denk niet dat ik die lessen steeds kan betalen.
Ik vind wel dat ik toch wat moeite heb met het wisselen naar een andere fret en het goed zetten van mijn vingers zeg maar. Dan ben ik iets aan het spelen en moet ik 4 seconden kijken waar ik 'naartoe ga' en klinkt het niet meer bij elkaar. Is dat normaal in het begin? Of is zoiets alleen maar goed aan te leren door lessen? Bedankt :)

Dark_Tranquillity
13 maart 2008, 13:35
Hoi Laura,

Ik ben een jaar geleden (anderhalf misschien) met gitaarspelen, ik ben niet veel ouder als jou, maar ik kan toch een aardig eindje wegspelen. Ook mij werd aangeraden te gaan lessen, helaas ben ik alleen vrij koppig ;)

Het is even doorzetten, maar je leert geleidelijk aan vanzelf hoe en wat. Ik oefen zelf inmiddels 3 uur per dag, schrijf mijn eigen riffs en jam met verschillende bandjes/mensen.

Het is dus zeker mogelijk om alles zelf te leren, en eigenlijk lijkt het me net zo leuk. Niemand die zeurt dat je iets niet goed doet en anders moet leren, spelen wat je zelf wilt, etc. ;)

Succes! En als je vragen hebt -> PM

Wiellem
13 maart 2008, 15:36
Ik weet niet of ik of ik ooit les neem. Het duurde toch een tijdje voordat ik een gitaar kon kopen, en ik denk niet dat ik die lessen steeds kan betalen.
Ik vind wel dat ik toch wat moeite heb met het wisselen naar een andere fret en het goed zetten van mijn vingers zeg maar. Dan ben ik iets aan het spelen en moet ik 4 seconden kijken waar ik 'naartoe ga' en klinkt het niet meer bij elkaar. Is dat normaal in het begin? Of is zoiets alleen maar goed aan te leren door lessen? Bedankt :)

Gelukkig dat er op internet (oa Youtube) veel gitaarlessen te vinden zijn dan :)

En moeite met naar de fret verschuiven dat het tijd kost is gewoon kwestie van veel oefenen dan gaat het vanzelf.

JohnLord
13 maart 2008, 15:55
ja dat, en zere vingers vooral, ga je ook nog krijgen. Is volkomen normaal en hebben we allemaal ooit gehad. Beetje eelt op je vingertoppen doet woderen en dat komt vanzelf (wel laten zitten).

Jesse James
13 maart 2008, 16:57
Hoi Laura,

Ik ben een jaar geleden (anderhalf misschien) met gitaarspelen, ik ben niet veel ouder als jou, maar ik kan toch een aardig eindje wegspelen. Ook mij werd aangeraden te gaan lessen, helaas ben ik alleen vrij koppig ;)

Het is even doorzetten, maar je leert geleidelijk aan vanzelf hoe en wat. Ik oefen zelf inmiddels 3 uur per dag, schrijf mijn eigen riffs en jam met verschillende bandjes/mensen.

Het is dus zeker mogelijk om alles zelf te leren, en eigenlijk lijkt het me net zo leuk. Niemand die zeurt dat je iets niet goed doet en anders moet leren, spelen wat je zelf wilt, etc. ;)

Succes! En als je vragen hebt -> PM

precies....ik red me nu ook al fijnweg 4 jaar zonder les...
internet is je beste vriend in dit geval :hippie:

Dark_Tranquillity
13 maart 2008, 20:38
precies....ik red me nu ook al fijnweg 4 jaar zonder les...
internet is je beste vriend in dit geval :hippie:

Gewoon piel'n man, niet moeilijk doen met die lessen!

R.J
13 maart 2008, 20:41
Welkom!
Cort... Hoe klinkt dat?

Laura_
14 maart 2008, 14:34
Er is dus nog hoop...:roll:

Bedankt!


Cort... Hoe klinkt dat?
Nou, gewoon goed. Ik heb pas op ongeveer 2 verschillende elektrische gitaren gespeeld dus ik vind het nog een beetje moeilijk te zeggen.

R.J
14 maart 2008, 16:37
Er is dus nog hoop...:roll:

Bedankt!


Nou, gewoon goed. Ik heb pas op ongeveer 2 verschillende elektrische gitaren gespeeld dus ik vind het nog een beetje moeilijk te zeggen.

Ik op een stuk meer en sommige budgetdingen kunnen HEEL verrassend uit de hoek komen tegenover bijvoorbeeld een ibanez of squier uit die prijsklasse :hippie: