PDA

View Full Version : Wat mag ik zeker niet over het hoofd zien.



drap
12 maart 2008, 22:01
Beste mensen,

Ik ben van plan om over een maandje of twee een nieuwe versterker te kopen. Nu ga ik natuurlijk gewoon een hele zooi testen bij de muziekwinkels hier in de buurt, maar nou ben ik nogal vaak bevooroordeeld en laat daardoor vaak dingen links liggen, wat ik nu eens niet wil doen.

Wat ik zoek is het liefst een top ivm sjouwwerk in een bandje, maar als een combo een beetje binnen mijn omschrijving past, geen probleem. Het liefst heb ik iets van een 30 of 50 watter. Qua geluid, het belangrijkste is het clean en misschien een redelijke crunch. Ik hou van een vet en vooral middig clean met een lekker randje, maar niet te smerig. Het moet nog net voor clean doorgaan zeg maar. Qua prijs zit ik te denken aan een bedrag zo tussen de €800,- en de €1200,-. Wat ik zeker ga testen zijn de Marshall Vintage Modern, Marshall 1959 SLP, Marshall JTM45, Orange AD30HTC (misschien te duur), Orange Rockerverb 30/50 en verder weet ik het nog niet echt. Vox is het enige merk waar ik niet zoveel mee heb, dus dat valt bijna zeker af. Het mag natuurlijk ook gerust tweedehands, maar dan zit ik wel met een beperkte afstand ivm geen rijbewijs. En nogmaals, de scheur is niet belangrijk, ik werk toch met pedalen. Eh... suggesties?

Anders Destium
12 maart 2008, 22:05
Koch Classictone, Twintone of een Rivera R30 misschien ook een idee?

almarvk
12 maart 2008, 22:06
Meneer heeft net weer werk en begint direct weer over geld uit geven! ;)


Die JTM45 kan wel iets voor jou zijn. Misschien iets van Vernet?

drap
12 maart 2008, 22:07
Koch vind ik vaak ook een heel mooi clean hebben. Had ik niet aan gedacht, maar ga ik zeker testen. Volgens mij hebben beide muziekzaken in Groningen Koch versterkers staan. Absoluut goeie tip! Die Rivera, is die niet erg prijzig? Ik ga in ieder geval ff kijken of er een muziekzaak hier in het noorden is die Rivera heeft staan. Thanx!

@Almark: Ghehe, mooi he. Mr. Big Spender ligt alweer op de loer :D Maar het idee was er wel al langer. Vernet, goeie tip inderdaad, had ik ook nog niet aan gedacht. Ik vraag me alleen af waar ik die zou kunnen kopen hier in het noorden.

MarkV
12 maart 2008, 22:18
Persoonlijk zou ik eens een Hiwatt willen proberen en die lijken ook wel te doen wat jij zoekt.

drap
12 maart 2008, 22:24
Hiwatt zou ik ook graag willen testen, maar dat is qua bedrag echt out of range voor mij helaas... Voor een beetje top ben je al gauw €2000,- kwijt en dat is me toch wat te gortig.

MarkV
12 maart 2008, 22:29
Hiwatt zou ik ook graag willen testen, maar dat is qua bedrag echt out of range voor mij helaas... Voor een beetje top ben je al gauw €2000,- kwijt en dat is me toch wat te gortig.

Er zou dus een koreaanse Hi-Gain lijn komen, die een stuk(je) goedkoper zou zijn. Ik heb ze alleen nog nergens gezien. Stond in de Gitarist van december ofzo.

new deep
12 maart 2008, 22:32
Misschien de vintage modern series eens checken;
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=Series%20Overview

drap
12 maart 2008, 22:35
Stond al in m'n lijstje :satisfie: Die ga ik sowieso testen. Heb ik veel goeie dingen over gehoord/gelezen en ik ben sowieso wel gecharmeerd van een wat vintage Marshall geluid. Hij is nog lekker simpel ook, wat ik ook op prijs stel. Het liefst zou ik zelfs een één-kanaler willen hebben, maar daar heb ik helaas niet zoveel keus in binnen mijn budget.

morroow
12 maart 2008, 22:37
je beschriving doet me aan mijn ceriatone dc30 denken

drap
12 maart 2008, 22:40
Ceriatone valt sowieso af, gezien dat bouwpakketten zijn en ik die dus niet kan testen. Qua prijs zijn ze dan weer wel erg interessant, dat is waar.

AART
12 maart 2008, 22:48
Middig clean?

Mesa misschien? Mark I, Caliber(studio) combo of topje?
Het is natuurlijk fenderig, maar pete towshend en keith richards kregen er een lekkere rocksound uit.

the sure thing
12 maart 2008, 22:51
Stond al in m'n lijstje :satisfie: Die ga ik sowieso testen. Heb ik veel goeie dingen over gehoord/gelezen en ik ben sowieso wel gecharmeerd van een wat vintage Marshall geluid. Hij is nog lekker simpel ook, wat ik ook op prijs stel. Het liefst zou ik zelfs een één-kanaler willen hebben, maar daar heb ik helaas niet zoveel keus in binnen mijn budget.De VIntageModern heeft maar 1 kanaal! Komt dat even goed uit! Als je een VINTAGE klinkende Marshall wilt kopen, test de VintageModern maar als 1e!

AART
12 maart 2008, 22:55
De VIntageModern heeft maar 1 kanaal! Komt dat even goed uit! Als je een VINTAGE klinkende Marshall wilt kopen, test de VintageModern maar als 1e!

Haha, jij wil er graag vanaf? :)

Puerco
12 maart 2008, 23:00
Ceriatone valt sowieso af, gezien dat bouwpakketten zijn en ik die dus niet kan testen. Qua prijs zijn ze dan weer wel erg interessant, dat is waar.
Ceriatone (http://www.ceriatone.com/index.htm) levert ook complete amps af, ik betaalde voor mijn JTM45 inclusief head cabinet en inclusief PPIMV master volume, FX loop en externe bias $1053 (was €733 maar dollar is alweer gezakt en zou nu €679 zijn). Dat was inclusief verzendkosten. Moest bij aflevering nog €46 aan DHL afrekenen en dat was het.
Alleen de buizen worden los verpakt en hoefde ze er in te prikken en spelen.

Vernet Amps (http://www.vernetamps.com/home.htm) maakt trouwens (gedeeltelijk met Ceriatone componenten) hier in Nederland ook hele mooie spullen, wel zo makkelijk als je eens terug zou moeten met je amp want Kuala Lumpur (Ceriatone) ligt nou niet bepaald naast de deur...

Zou niet dat wrak van Marshall zelf kopen (JTM45ri), dat is een grote PCB met veel onderdelen met verkeerde specs en verkeerde buizen, worden vaak flink gemod voor ze als een echte JTM45 klinken en kosten nog een pak meer dan een cloon die wel de juiste specs heeft en een turret board zoals het hoort.

drap
12 maart 2008, 23:08
Die Ceriatone, ik blijf met het probleem zitten dat ik die niet kan testen en ik wil toch echt gewoon een stuk of wat versterkers testen.

Die Vernet moet ik even kijken waar ik dat merk zou kunnen testen. Het lijkt me inderdaad ook een versterker toe die ik zeker moet testen, maar het moet wel een beetje in de buurt blijven, gezien ik geen rijbewijs heb.

Die JTM45 reissue heb ik al eens bespeeld en ik vond het persoonlijk een erg lekkere versterker. Nou is dat wel al weer zeker drie jaar terug, dus zou ik 'm sowieso weer moeten testen. Maar wat die buizen betreft, dat zijn toch gewoon 6V6's, net zoals in de ouwe JTM45?

Mitch
12 maart 2008, 23:22
Vernet Amps (http://www.vernetamps.com/home.htm) maakt trouwens (gedeeltelijk met Ceriatone componenten) hier in Nederland ook hele mooie spullen, wel zo makkelijk als je eens terug zou moeten met je amp want Kuala Lumpur (Ceriatone) ligt nou niet bepaald naast de deur...

Zonder Franc én Ceriatone tekort te willen doen is het eerder: grotendeels Ceriatonekit met op de juiste plaatsen onderdelen naar eigen inzicht. Subtiel verschil, maar toch.
But anyhow, voor drappie is de Europoort ook niet echt naast de deur :D
Dat gezegd hebbende is een Vernet Plexi50 misschien bepaald geen slechte optie, qua sound én budget.

Puerco
12 maart 2008, 23:31
Die Ceriatone, ik blijf met het probleem zitten dat ik die niet kan testen en ik wil toch echt gewoon een stuk of wat versterkers testen.

Die Vernet moet ik even kijken waar ik dat merk zou kunnen testen. Het lijkt me inderdaad ook een versterker toe die ik zeker moet testen, maar het moet wel een beetje in de buurt blijven, gezien ik geen rijbewijs heb.

Die JTM45 reissue heb ik al eens bespeeld en ik vond het persoonlijk een erg lekkere versterker. Nou is dat wel al weer zeker drie jaar terug, dus zou ik 'm sowieso weer moeten testen. Maar wat die buizen betreft, dat zijn toch gewoon 6V6's, net zoals in de ouwe JTM45?
De reissue heeft 5881 buizen, de originele heeft heel in het begin even 5881 buizen gehad maar Marshall is al heel snel overgegaan naar KT66 buizen die door vrijwel iedereen als mooier, voller en meer muzikaal worden ervaren. Ik heb zelf nooit de 5881 gehoord overigens.
6V6 is trouwens het kleinere broertje van de 6L6GC met minder vermogen. Die 6L6GC word door sommigen ook wel eens gebruikt in de JTM45 voor een nog "smoother" geluid. 6V6 in een JTM45 lijkt me geen goed plan.

drap
12 maart 2008, 23:34
Klopt, je hebt gelijk. KT66 bedoelde ik ook. Foutje bedankt! :) Maar wat betreft het 5881/KT66 verschil, is dat niet vrij makkelijk aan te passen?

Puerco
12 maart 2008, 23:47
Klopt, je hebt gelijk. KT66 bedoelde ik ook. Foutje bedankt! :) Maar wat betreft het 5881/KT66 verschil, is dat niet vrij makkelijk aan te passen?
Ja andere buizen erin, biassen en klaar.
Maar behalve het feit dat die reissue op een PCB gebouwd is zijn er nog heel veel onderdelen die niet volgens originele specs zijn. Het is makkelijker en veel goedkoper om in 1 keer een goede cloon te kopen met een turret board en de juiste specs dan zo een dure Marshall en dan nog een hoop tijd en geld te spenderen aan aanpassingen.
En zelfs al zou je tevreden zijn zoals hij verkocht word ben je nog duurder uit. En als je zonodig Marshall erop wilt hebben; die merkjes zijn los te koop..
Wat heel anders is die "handwired" series van Marshall, die zijn wel heel erg mooi hoor, vooral die JH stack. alleen mucho dinero..

drap
13 maart 2008, 17:43
Ja andere buizen erin, biassen en klaar.
Maar behalve het feit dat die reissue op een PCB gebouwd is zijn er nog heel veel onderdelen die niet volgens originele specs zijn. Het is makkelijker en veel goedkoper om in 1 keer een goede cloon te kopen met een turret board en de juiste specs dan zo een dure Marshall en dan nog een hoop tijd en geld te spenderen aan aanpassingen.
En zelfs al zou je tevreden zijn zoals hij verkocht word ben je nog duurder uit. En als je zonodig Marshall erop wilt hebben; die merkjes zijn los te koop..
Wat heel anders is die "handwired" series van Marshall, die zijn wel heel erg mooi hoor, vooral die JH stack. alleen mucho dinero..

Wat erop staat boeit me niet. Ik ben wel Marshall fan, maar da's om het geluid. Maar die Vernet valt helaas af. Ik wil een versterker echt kunnen testen en Europoort is me toch even wat te ver weg... Die JTM45 wordt trouwens ook bepaald niet overal verkocht.

Nog meer mensen met suggesties btw? Ik zou m'n to do lijstje nog graag willen uitbreiden.

Renin
13 maart 2008, 19:39
Wat erop staat boeit me niet. Ik ben wel Marshall fan, maar da's om het geluid.

Nog meer mensen met suggesties btw? Ik zou m'n to do lijstje nog graag willen uitbreiden.

De JCM 2000 DSL? Is ruim binnen budget. 2 kanaals, Marshall geluid :)

Effe serieus, volgens mij wil je gewoon een Marshall. Geen punt, chekc ze gewoon allemaal en kijk of je hem nieuw of 2e hands wil kopen. waarom eigenlijk geen JCM800?

drap
13 maart 2008, 19:58
Ik vind het clean van een JCM800 echt bagger, met alle respect. Er zijn echt gitaristen geweest die er leuke geluiden uit dat ding konden halen, maar ik heb er altijd ruzie mee. Ik ben wel Marshall liefhebber, althans een aantal Marshalls, maar het hoeft van mij echt niet persé een Marshall te worden. Maar ik ga er zeker een aantal testen. Maar ook de Kochjes en twee Orange versterkers zal ik 's ff aan de tand voelen. Ik heb een behoorlijke tijd terug op een Rockerverb combo gespeeld in Zwolle en dat ding beviel me ook uitermate. Maar ik wil zeker geen goeie versterkers over het hoofd zien omdat ik een paar merken in m'n hoofd heb.

morroow
13 maart 2008, 20:07
Dat moet dan bij de big one zijn geweest!
Als je daar weer een keer bent moet je het maar zeggen! Dan kan je een Ceriatone testen ;)

hugo123
13 maart 2008, 20:10
Er staat een Randall RG30ES op marktplaats, ik vind bij de mijne(de 50 watt versie) het clean heel goed!

drap
13 maart 2008, 20:16
Dat moet dan bij de big one zijn geweest!
Als je daar weer een keer bent moet je het maar zeggen! Dan kan je een Ceriatone testen ;)

Yep, was bij Big One. SG door een Rockerverb was een hele fijne combinatie. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wat meer de scheur heb geprobeerd destijds, dus ik zal 'm nog eens een keer aan de tand moeten voelen.

Mocht ik Zwolle aandoen, dan laat ik het nog ff weten. In ieder geval al hartstikke bedankt voor het aanbod! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

robzilla
14 maart 2008, 00:00
Ik ben ongeveer naar hetzelfde opzoek als jouw, maar ik ben wel echt opzoek naar een dikke scheur. Het hoeft niet veel gain te hebben van zichzelf als het maar dik en vet is. Die Marshall VM lijkt me ook wel gaaf..

Ik speelde laatst over een AD30 op een gig en dat was wel gaaf. Mooie vette clean en een lekkere scheur..

E-J
14 maart 2008, 03:03
Ik zou zeggen... kom naar de "Marshall meeting" op 6 april... zelf ben ik van plan (of het het er echt van komt is een tweede) te gaan sparen voor een Marshall JMP uit eind jaren '70 (het Gary Moore/Scott Gorham model zeg maar) maar die wil ik eerst wel horen, en die meeting is daar echt ideaal voor...

Aangezien ik liever nieuw koop, vind ik het verschrikkelijk jammer dat ik nog geen klonen van die JMP's heb kunnen vinden... een merk als Ceriatone verkoopt ze niet in ieder geval.

Chris Winsemius
14 maart 2008, 10:52
@Drap:

Misschien is die "Marshall(achtige) amp"-meeting 'm goed idee.

Ben zelf behoorlijk onder de indruk wat 'n puike Marshall 20 Watter doet qua clean en ook op luid volume.

Vintage, beetje zoeken maar nog wel redelijk betaalbaar en zeer goed icm. effekten: Hiwatts (of misschien 'n SoundCity). Vet met belletjes...

Outrage
14 maart 2008, 14:51
Wat dacht je van laney? Ze hebben een aantal eenkanaals versterkers (bv. GH 50l of TT20) die je erg clean kan instellen. De lionheart reeks schijnt erg goed te zijn. En (oude) fenders? Zijn die al vernoemd?

Kim Wilson
14 maart 2008, 15:02
Ik denk niet dat Drap aan de Fender gaat... :satisfie:

drap
14 maart 2008, 18:14
Ik ben niet helemaal anti Fender. Alleen de toffe Fenders die ik qua geluid nog wel kon waarderen waren meestal combo's en mijn voorkeur gaat uit naar een top. Maar het is inderdaad niet helemaal het soort clean dat ik zoek. Het is me iets wat te netjes en niet echt een randje aan te krijgen zoals ik het graag wil. Het is me wat te rond. Ik kick echt enorm op Frusciante z'n cleane geluid, alleen weet ik dat ik dat niet eens ga benaderen. Maar het is wel een beetje het idee van een mooi clean wat ik in m'n hoofd heb.

Laney ga ik ook ff testen als ze in de winkel staan.

Renin
14 maart 2008, 19:45
misschein een ideetje:

gebruik een losse compressor om het clean van Frusciante wat te benaderen

drap
14 maart 2008, 20:21
Nee, een compressor is helemaal niet wat ik wil. Het haalt alle dynamiek uit je geluid. Ik ben ook helemaal niet uit op Frusciante z'n geluid, maar het is een beetje een idee van wat van clean dat ik hou. Ik vind het lekker als het clean er echt uitgepusht wordt en dat het net wel/net niet overstuurd, maar dan niet al te netjes.

E-J
14 maart 2008, 20:48
Het clean van Frusciante live is toch zo'n oude Marshall 200W Major top, en geen Fender?

pannekoek
14 maart 2008, 20:51
MARSHALL JTM45!!!

oh wat een heerlijke amp als je de stijl speelt die je bedoelt!!! echt waanzinnig!

ik wilde hem nog bijna kopen terwijl het absoluut niet de amp is waarnaar ik opzoek was(ik zocht een high gain amp) meer jezus christus wat een bak was dat zeg

drap
14 maart 2008, 20:56
Het clean van Frusciante live is toch zo'n oude Marshall 200W Major top, en geen Fender?

Yup, daar zijn er welgeteld zo'n 500 van gemaakt destijds en iets wat aan de prijzige kant... Maar nogmaals, ik ben niet op het geluid van Frusciante uit, het was alleen een voorbeeld van wat van soort clean dat ik hou.

En pannekoek moet beter leren lezen.

Michael AE
15 maart 2008, 15:06
Matchless/Badcat. Wel een beetje doorsparen, maar het is de moeite waard.

drap
15 maart 2008, 15:44
Hmm... Ik heb ff gekeken naar de prijs voor een Matchless, dat gaat richting de €3000,-... Met een beetje sparen zou ik dat opzich wel kunnen betalen, maar ik heb het er eigenlijk niet voor over. Ik ben maar een amateurgitarist en ook bepaald geen virtuoos. Laat ik er hooguit €1500,- voor over hebben, veel meer moet het echt niet worden.

drap
22 maart 2008, 11:08
Ik zie op de site van Nederland Muziek een Marshall 2061X voor een schappelijke prijs staan. Nou ken ik de versterker echt totaal niet, maar heb wel al wat lovende dingen gelezen over deze versterker hier op het forum. Is het met mijn wensen de moeite waard om eens naar Almere af te reizen om dat ding eens te testen? En als ik 'm clean bespeel, kom ik dan nog wel boven onze vellenrammer uit met een 2x12 cab er onder? Ik bedoel, het is opzich maar 20 watt en dat wil per versterker nogal eens verschillen in volume.

Chris Winsemius
22 maart 2008, 13:41
Volgens mij is het de luidste cleane 12-20 Watter die ik ken....

Mitch test nu mijn 20 Watter en die gaat hard, toegevoegde MasterVolume moet meestal gebruikt worden...

drap
22 maart 2008, 14:05
Oké, dus wel bruikbaar in bandverband. We zijn namelijk best een luid bandje en nog met 5 man ook, vandaar.

Ik zag op de site van Marshall dat er EL84's in zitten. Heeft dat een beetje dezelfde klankeigenschap als een EL34 versterker, althans, clean dan?

Die 2061X lijkt me ook qua tilbaarheid best geschikt voor mij, gezien m'n rug wat verrot is.

Ik moet denk ik sowieso tzt maar eens naar Almere afreizen. Staan leuke versterkers op hun site tegen redelijk scherpe prijzen.

Puerco
22 maart 2008, 15:50
Als je in de buurt van Amsterdam komt ben je altijd welkom als je mijn Ceriatone JTM45 wilt testen.
Alleen mijn speakerkast (4x12 v30) doet hem niet echt eer aan, vandaar dat ik aan het sparen ben voor een 2x12 met mooie alnico speakers. Worden waarschijnlijk Weber Silver Bells of Celestion gold.
Maar ook met v30's is er wel een lekker geluid uit te halen alleen eh, neem oordopjes mee....

drap
22 maart 2008, 16:11
Tof aanbod. I'll keep that in mind! Als ik wel die kant op ga, dan stuur ik je wel ff een pm'etje tzt.

TimmU
22 maart 2008, 17:33
Ik zie op de site van Nederland Muziek een Marshall 2061X voor een schappelijke prijs staan. Nou ken ik de versterker echt totaal niet, maar heb wel al wat lovende dingen gelezen over deze versterker hier op het forum. Is het met mijn wensen de moeite waard om eens naar Almere af te reizen om dat ding eens te testen? En als ik 'm clean bespeel, kom ik dan nog wel boven onze vellenrammer uit met een 2x12 cab er onder? Ik bedoel, het is opzich maar 20 watt en dat wil per versterker nogal eens verschillen in volume.
Ik speel normaal met 50 watt buizen , heb 3 weken geleden op de 2061X van Tristan een optreden gedaan, en clean red je dat makkelijk , ook in liveopstelling. Mijn geluid bleef gewoon schoon, zonder randje. Heerlijke versterker, een aanrader!

drap
22 maart 2008, 17:42
Ja, maar dat is het 'm nu, ik wil wel een randje aan m'n clean :satisfie: Ik hou er van als het clean wat korrelig is, maar toch dik en warm blijft en dat het echt uit je speakers gepushed wordt. Dat is wat ik zoek eigenlijk. Strat op het nekelement en rammen met die handel.

Mitch
22 maart 2008, 17:48
Ah, een 2061 met mastervolume :D

drap
22 maart 2008, 17:57
Oeh, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, dat ding heeft heel geen mastervolume. Ah, nou ja, mocht ik voor die 2061X gaan, dan heeft Chris weer wat te doen :p

Aparte panel trouwens. Het is toch een één-kanaals versterker?

http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/p28338h-b5f67472f9659e60722e67b05ba5ed5b.jpg

Mitch
22 maart 2008, 18:04
Het is geen schakelbare, maar wel doorlusbare amp. Lead kanaal, bass kanaal.

Dweezman
22 maart 2008, 18:22
Drap, wat is het aan een Vox wat je minder aanspreekt?

drap
22 maart 2008, 18:24
Het is geen schakelbare, maar wel doorlusbare amp. Lead kanaal, bass kanaal.

Ah, op die manier, ik snap 'm. Hij wordt in ieder geval sowieso meegenomen in de testronde. Ik hoop dat ie hier ergens in het noorden staat en anders ga ik gewoon richting Almere. Er is vast wel een forumlid die het leuk vindt om mee te gaan.

M'n to do lijstje is voorlopig:

Marshall Vintage Modern.
Marshall 1959 SLP.
Marshall JTM45.
Marshall 2061X.
Orange AD30HTC.
Orange Rockerverb 30/50.
Koch Classictone.
Koch Twintone.
Wat Laneys.
Wellicht wat Fenders, maar die kans is wat kleiner.
En dat Ceriatone vind ik toch ook wel interessant en wil ik zeker een keer testen bij Morroow of Puerco, mocht ik in de buurt zijn van Amsterdam of Zwolle.

Die Marshall meeting in Amsterdam ga ik niet redden helaas. Had er opzich best bij willen zijn, maar repeteren gaat me momenteel ff voor, gezien we binnenkort een optreden hebben. Wel jammer, want het was een mooie gelegenheid om wat Marshalls te testen. Zo'n groot Marshall kenner ben ik namelijk ook weer niet.

drap
22 maart 2008, 18:26
Drap, wat is het aan een Vox wat je minder aanspreekt?

Ik vind het clean niet lekker. Ik heb een paar keer op een Vox AC30 mogen spelen en dat kwam op mij niet geweldig over. Ik vond het wat doffig en de mid frequentie vond ik verre van fijn.

Mitch
22 maart 2008, 18:40
Als ik zo zie wat er op je lijstje staat en wat je wensen zijn denk ik dat je uit gaat komen bij een eenkanaals amp. Zeker qua 'push' en dynamiek is dat toch wel een stuk lekkerder. Moderne channel switchers als de Twintone (brrrrrr...) bijvoorbeeld hebben wel weer het voordeel dat ze ook thuis vrij behoorlijk klinken, mar als je meer een band-speler bent is de rechttoe-rechtaan amp onovertroffen naar mijn ervaring.
Maar goed, lekker testen. Hoor je 't zelf. :)

Dweezman
22 maart 2008, 19:01
Ik vind het clean niet lekker. Ik heb een paar keer op een Vox AC30 mogen spelen en dat kwam op mij niet geweldig over. Ik vond het wat doffig en de mid frequentie vond ik verre van fijn.

Gelukkig mogen smaken verschillen, maar ik bijna geneigd om te zeggen dat er iets met die amps aan de hand moet zijn geweest. Ik heb naast een AC30 nog 2 (vintage) fenders, die bekend staan om hun mooie clean. Ik vind mijn (reissue) Vox er gewoon niet voor onder doen. Maar echt op zoek naar een Fender ben je ook niet, dus dan klopt het wel weer ;-)

Succes met je zoektocht!

drap
27 april 2008, 10:58
Goed, ik heb er dus eentje gekocht. Alle tips ten spijt (sorry!) heb ik er maar vier getest en was ik na de vierde al volledig overtuigd. Het is dus de Marshall Vintage Modern 2266 top geworden, de 50 watt versie dus.

Afijn, gister dus de big day. M'n loon was binnen en ik dacht, het moest er maar eens van komen. Kameraad gebeld en afreizen maar. Allereerst Tonika in Groningen. Was nooit kapot van met name hun expertise toen ze nog op hun ouwe adres zaten en dat was nu weer eens niet anders. Mooie zaak, erg groot ook, maar ga er alsjeblieft niet heen voor vragen. Verder wel hele aardige mensen en voor zover ze het kunnen, proberen ze je wel absoluut te helpen.

Maar goed, de eerste versterker die er stond die ik graag wilde testen, de Orange AD30 top. Deze stond ook aangesloten op een 4x12 Orange cabinet. Allereerst, het clean. Niet mis, redelijk veel 'oomph' voor een 30 watter en behoorlijk veel laag. Alleen miste ik al een presence knop en kon daar dus ook weinig aan afstellen, wat ik persoonlijk een erg groot gemis vond. Ook had ie de neiging wat boomerig te worden, in ieder geval met m'n SG. Toen het scheurgebeuren. In eerste instantie niet heel belangrijk voor mij, maar het zit er op, dus toch testen. Vreselijke tegenvaller... Totaal niet de vette Orange scheur die ik eerder heb gehoord en ik was er ook erg gauw klaar mee. Ook eenmaal een goed opgewarmde versterker kon er niks aan redden. Ik was dus al met al niet echt overtuigd. Had ik niet verwacht van een prijzige Orange.

Toen de Marshall 1987X. Was een occasion, dus ik moest 'm maar ff proberen. Kan ik kort over zijn, als je die lekker wilt laten klinken moet ie wel zo knetterhard (en dat voor een 50 watter) dat het voor een amateurbandje gewoon niet bruikbaar is. Vond 'm op lager volume gewoon veel te dun en gaf totaal geen punch. Uit de buurt blijven voor de gemiddelde amateurgitarist wat mij betreft. Oh, en de knoppen kraakten, ook niet erg bevorderlijk tot het aanschaffen van een versterker van die prijs.

En de grote teleurstelling, de laatste Marshall Vintage Modern 2266 top was net voor m'n neus verkocht en daar kwam ik toch wel deels voor.

Stond er nog één topje die me er veel te moeilijk uitzag met een batterij aan knoppen, maar ik wilde 'm toch even aan de tand voelen, een Brunetti XL R-EVO. Was scherp geprijsd en wie weet. Kan ik ook redelijk kort over zijn, het was het gewoon niet. Vrij dun, helemaal niet veel punch en de algehele voicing van de versterker kon mij niet raken. Het ding zag er ook uit als een schiettent op de kermis met al die ledjes en knoppen. Was ik dus ook snel klaar mee.

Afijn, veel meer stond er niet binnen mijn straatje en de Vintage Modern hadden ze sowieso niet meer daar bij Tonika, dus helaas helaas voor hun, ik richting Muziekhuis Westerhaven, waar ik normaal gesproken eigenlijk altijd heen ga. Alleen gezien ze niet overlopen in topjes binnen mijn straatje, was het dit keer niet mijn eerste keus. Ik wist alleen wel dat ze de Vintage Modern hadden staan, dus toch maar heen. De rest van het verhaal is geschiedenis :D

De Vintage Modern stond aangesloten op een 1960 cab, weet niet verder welke versie. Bij het eerste accoord had ik al zoiets van 'oké...' Ontieglijk veel laag en veel punch is wat ik te horen kreeg, alleen al op het cleane 'kanaal' (ik weet, het is eigenlijk een één-kanaler). Beetje tweaken en doen aan de knoppen en ik werd er alleen maar vrolijker van. De 'body' knop in combinatie met de 'detail' knop en de mid boost ingedrukt is een fenomenaal idee van Marshall! Dik, warm en eigenlijk altijd strak. En, en dat verbaasde me, eenmaal in scheurregionen vond ik het nog steeds lekker en dat heb ik niet snel bij versterkers, vandaar ook mijn pedalengebruik. Het blijft allemaal even dik, het duwt werkelijk je speakers uit en toch is het hoog ook erg lekker in te stellen. Het enige piepkleine 'nadeeltje' is dat ik de presence knop gewoon vol open heb staan en dat ie wat mij betreft nog net ff te weinig... Nou ligt dat denk ik ook aan de gewenning van mijn kant met m'n JTM60, want die heeft het met het laag en de presence precies andersom. Maar goed, ik was verder volledig overtuigd en heb dus op de valreep van sluitingstijd van de winkels de aankoop van m'n leven gedaan.

Eenmaal de versterker thuis bezorgd gekregen (jaja), het ding natuurlijk zo gauw mogelijk op m'n Marshall 1936 cabinet aangesloten. Ik viel zowat om van de honger, maar ik moest en zou gvd! En toen kwam verrassing twee, m'n stratje. Allejezus, wat blijft dat ding dik klinken! En wat me ook heel erg verraste waren de speakers in m'n cabinet (G12T-75's), die ik tot aan gister eigenlijk wilde laten vervangen. Het gaat eigenlijk hartstikke lekker samen met de VM top! Ik denk dat ik ze dus ook mooi laat zitten, hoewel ik daar over een tijdje vast weer anders over zal denken, mezelf kennende, ghehe... Al met al, ik ben voor nu een blij man. Ik had nog vele versterkers kunnen testen, maar de eerste indruk was gewoon zo goed, dat ik 'm maar aangeschaft heb. Ik heb er €1149,- voor neergelegd, wat ik voor een versterker van deze kwaliteit echt een koopje vind persoonlijk.

Toch nog twee puntjes van kritiek. Toen ik gister de voorversterkerbuizen wilde vervangen voor de JJ ECC83S's uit m'n andere versterker, kwam ik er achter dat het door de staande buizen, waar je nauwelijks zicht op hebt en achter de KT66's staan, een hels karwei is om de pinnetjes er juist in te krijgen, zonder ze te beschadigen. Het kan wel makkelijker, maar dan moet je de hele zooi uit de kast halen. Ook het rooster vind ik er wat rammelig voor zitten.

Doet me nog denken aan een andere vraag. Iemand nog suggesties voor lekkere KT66 buizen? Tot aan nu was ik altijd vaste JJ gebruiker, maar KT66's ken ik verder niet. Suggesties zijn meer dan welkom!

Oh ja, hebben andere mensen dat ook, dat als je eenmaal in zo'n zaak staat, dat er geen ruk meer uit je vingers komt? Da's altijd zo ongelooflijk lullig... Nou ben ik al verre van een virtuoos en dan begint het toch wel erg knullig te klinken :chicken:

Bins
27 april 2008, 11:09
Oh ja, hebben andere mensen dat ook, dat als je eenmaal in zo'n zaak staat, dat er geen ruk meer uit je vingers komt? Da's altijd zo ongelooflijk lullig... Nou ben ik al verre van een virtuoos en dan begint het toch wel erg knullig te klinken :chicken:

Yup, dat heb ik ook altijd :)

Gefeliciteerd met je nieuwe amp... Ik heb zelf ook echt ernstige marshall-gas, maar ik probeer me in te houden.

drap
27 april 2008, 12:03
Schiet me zo te binnen, ik heb eigenlijk ook nog een vraagje omtrent de impedantie. Het cabinet waar de VM op staat is 8 ohm mono, of 16 ohm stereo. Nu heb ik natuurlijk beide uit/ingangen in gebruik van de versterker en het cabinet en in eerste instantie zou ik zeggen, de versterker moet op 16 ohm staan. Alleen, de versterker is verder volgens mij geen stereo versterker en dan denk ik weer dat ie op 8 ohm moet staan, omdat het dan gewoon 2 x 8 ohm gescheiden speakers zijn. Nu weet ik dus ff niet of ik 'm op 8 of 16 ohm moet zetten. Iemand?

Oh, en je kan gerust je versterker onaangesloten een minuut of 10 aan laten staan hoor, geloof niks van al die enge verhalen dat het slecht zou zijn voor je versterker! :D Die fout maakte ik dus gister... Was even vergeten dat ik de versterker nog niet had aangesloten... :chicken:

Rinze
27 april 2008, 12:28
Gefeliciflapsteerd Drap, mooie bak. Als ik me goed herinner moet je bij gebruik met twee apart aangesloten 16 ohmers de versterker op 8 ohm zetten: parallel, dus delen door twee. Maar je kunt hem net zo goed op de mono ingang van de kast aansluiten, is het ook 8 ohm. Je versterker is inderdaad niet stereo, er zit toch maar één eindtrap in.

Bij muziekzaken speel ik vaak gewoon lekkere akkoorden, uit laten klinken en kijken wat ie dan doet. Voor de rest heb ik altijd mijn vaste riffjes, waarvan sommige al meer dan twintig jaar in het arsenaal(tje). Even hakken, even tokkelen, even een mislukte Little Wingversie, who cares.

drap
27 april 2008, 12:51
Dank u!

Maar het cabinet is 8 ohm mono, of 16 ohm stereo. Dan is één speaker toch 8 ohm? Of redeneer ik nu precies andersom? Ik heb er al ff wat fotootjes van geschoten om te laten zien wat ik bedoel. Moet ze nog ff uploaden, maar volgen zo.

Realeigo
27 april 2008, 13:00
een speaker is idd 8 ohm.

In mono mode staan 2 groepen van 2 speakers in serie met elkaar. (2*8ohm = 16 ohm)
en die 2 groepen staan weer parralel met elkaar. (1/16+1/16 = 0,125 dan 1/0,125= 8 ohm)

Als je beide stereo kanten van 16 ohm in je versterker prikt gebeurd precies hetzelfde als in je speaker kast. je kunt dus een speakerdraad besparen. OF juist wel beide gebruiken zodat je minder kabelweerstand hebt.

drap
27 april 2008, 13:12
Ah, oké, in dat geval laat ik de fotootjes van de aansluitingen maar achterwege. Ik heb de versterker nu dus op 8 ohm gezet. Bedankt voor het antwoord!

Iemand verder nog suggesties voor lekkere KT66 buizen? Ik houd van een lekker dik clean dat niet meteen enorm gruizig wordt, maar wel met een lekker randje. Lukt me nu al naar behoren, maar het kan natuurlijk altijd beter.

En dan rest me natuurlijk nog een fotootje van m'n aanwinst (let niet op de zooi svp):

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000756.jpg

Mooi paars is niet lelijk!

grayfink
27 april 2008, 13:14
Wat een zooi! :D

Lexvandoef
27 april 2008, 13:15
Gefeliciteerd Drappie! Supertof ding man!

Realeigo
27 april 2008, 13:15
PULP FICTION!



Please disregard this useless post..

drap
27 april 2008, 13:16
Klootzak... :D Wat je ziet is trouwens nog niks. Ik heb die foto geschoten vanaf eh... een bult :D

bass blom
27 april 2008, 13:17
een speaker is idd 8 ohm.

In mono mode staan 2 groepen van 2 speakers in serie met elkaar. (2*8ohm = 16 ohm)
en die 2 groepen staan weer parralel met elkaar. (1/16+1/16 = 0,125 dan 1/0,125= 8 ohm)

Als je beide stereo kanten van 16 ohm in je versterker prikt gebeurd precies hetzelfde als in je speaker kast. je kunt dus een speakerdraad besparen. OF juist wel beide gebruiken zodat je minder kabelweerstand hebt.

huh? mono is de cab 8, stereo 16.
mono is het dus 2 x 16 par
stereo 2 x 16

drap
27 april 2008, 13:20
huh? mono is de cab 8, stereo 16.
mono is het dus 2 x 16 par
stereo 2 x 16

Het cabinet is 8 ohm mono, of 16 ohm stereo. Maar gezien de versterker mono is, heb ik 'm nu op 8 ohm gezet, maar wel beide in/uitgangen in gebruik. Dan blijft het toch gewoon 8 ohm?

Verdomme, nu ben ik weer niet zeker... :chicken:

Rinze
27 april 2008, 13:35
Nee, Bass Blom heeft gelijk. Wanneer de speakers 16 ohm zijn, is het stereo 2 maal 16 ohm. Samen zijn ze mono 8 ohm (parallel). In beide gevallen moet je versterker trouwens op 8 ohm staan, alleen in het mono verhaal gebruik je een luidsprekeruitgang en in het stereoverhaal twee. Nooit natuurkunde gehad? :satisfie:

drap
27 april 2008, 13:50
Moraal van het verhaal, hij moet dus op 8 ohm staan, ongeacht 1 of twee speakerkabels :D

Realeigo
27 april 2008, 13:54
Jazeker!!!!

MarkV
27 april 2008, 13:55
En dan rest me natuurlijk nog een fotootje van m'n aanwinst (let niet op de zooi svp):

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000756.jpg

Mooi paars is niet lelijk!

Staat natuurlijk voor geen meter zo... Wordt tijd voor een VM cabinetje :chicken:

Feli! Lijkt me ook wel wat zo'n VM.

new deep
27 april 2008, 15:58
Gefeliciteerd met je aanwinst, lijkt me een zeer gave amp!

almarvk
27 april 2008, 18:22
Gefeliciteert idd! Erg gave amp als ik het zo mag horen!

'66 special
27 april 2008, 20:07
Ah, oké, in dat geval laat ik de fotootjes van de aansluitingen maar achterwege. Ik heb de versterker nu dus op 8 ohm gezet. Bedankt voor het antwoord!

Iemand verder nog suggesties voor lekkere KT66 buizen? Ik houd van een lekker dik clean dat niet meteen enorm gruizig wordt, maar wel met een lekker randje. Lukt me nu al naar behoren, maar het kan natuurlijk altijd beter.

En dan rest me natuurlijk nog een fotootje van m'n aanwinst (let niet op de zooi svp):

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000756.jpg

Mooi paars is niet lelijk!
Gefeliciteerd Drap, enne..... welke zooi?????

Kim Wilson
27 april 2008, 20:12
Mooie set, Drappert!!

drap
27 april 2008, 21:41
Thanks mensen! Heb er net nog ff weer mee zitten pielen en ben echt zo ongelooflijk tevreden met dat ding. Ik kan 'm echt iedereen aanraden die van een lekker dik, smeuig clean houdt (oh, I love die 'body' knop).

En toch komen er nog andere buizen in, waar ik, naast een tip voor goeie KT66 buizen, nog een vraag over heb. Ik heb na een zoektochtje hier op het forum gelezen dat de JJ KT66 buis feitelijk een aangepaste KT88 is. Geen idee of dit zo is, maar mocht dit zo zijn, zou ik ook ongestraft twee KT88 buizen in m'n top kunnen dauwen? Met het nodige bias werk natuurlijk, maar het idee staat me wel aan.

Baker
27 april 2008, 21:48
het is absoluut niet mijn ding die VM.

Maarrr.....
Van harte feli, want het is een goeie bak! :rockon:

Fender75
28 april 2008, 13:59
Mooie setup zo! Gefeliciteerd!

Nielsje
28 april 2008, 15:23
Drap, mooie versterker! Veel plezier ermee!

drap
1 mei 2008, 12:29
Weet iemand trouwens ook een goeie, passende hoes voor de VM top? Ik heb al ff een beetje gezocht, maar nog niks bruikbaars kunnen vinden eigenlijk.

pannekoek
1 mei 2008, 12:50
het is absoluut niet mijn ding die VM.

Maarrr.....
Van harte feli, want het is een goeie bak! :rockon:
mijne ook niet, maar tering wat komt uit zo een bak toch een waanzinnig geluid, hij werd door de verkoper ''aangeraden'' bij mij, dus ik ff testen , heerlijk geluid maar ik kon er niet zoveel mee voor de stijl die ik speel.

is de vintage modern nou een vernieuwde versie van de oude jtm45?

guitarnijboer
1 mei 2008, 13:05
Thanks mensen! Heb er net nog ff weer mee zitten pielen en ben echt zo ongelooflijk tevreden met dat ding. Ik kan 'm echt iedereen aanraden die van een lekker dik, smeuig clean houdt (oh, I love die 'body' knop).

En toch komen er nog andere buizen in, waar ik, naast een tip voor goeie KT66 buizen, nog een vraag over heb. Ik heb na een zoektochtje hier op het forum gelezen dat de JJ KT66 buis feitelijk een aangepaste KT88 is. Geen idee of dit zo is, maar mocht dit zo zijn, zou ik ook ongestraft twee KT88 buizen in m'n top kunnen dauwen? Met het nodige bias werk natuurlijk, maar het idee staat me wel aan.

Ik zou er geen KT88's in zetten. De KT66 is de europeese variant op de vroegere 6L6 (met andere specs dan de latere 6L6 buizen.) De KT88 is de europeese variant op de 6550A. (6550A is weer steviger dan een 6550)

De KT66 was er ook eerder dan de KT88.
De verschillen tussen de buizen zijn erg groot. Niet zozeer qua type buis maar wel qua vermogen, impedantie etc. Je kunt een KT88 niet juist instellen in je versterker omdat de impedantie van je OT veel te hoog is en ook omdat je voeding dat niet trekt. De KT88 is bedoeld voor veel grotere vermogens.

drap
1 mei 2008, 13:20
Bedankt voor het antwoord. Ik had de vraag ook al eventjes bij Chris Winsemius neergelegd per mail en hij zou er nog even naar kijken. Volgens hem zou het mogelijk moeten zijn, maar zou het de trafo's wel zwaarder belasten. Als het een risico is doe ik het ook zeker niet. Ben wel gecharmeerd van KT88's (voor zover ik het kan beoordelen althans), maar met ook maar het minste risico doe ik er net zo lief andere KT66's in. En dan denk ik persoonlijk toch de JJ's, mocht het kloppen dat die behoorlijk op de KT88 is gebasseerd. Mits iemand anders nog een suggestie heeft voor goeie KT66's?

En eh... iemand nog een tip voor een goeie hoes voor de VM? Hij komt namelijk in een kast te staan in de oefenruimte, die ik deel met twee andere mensen. En nou vertrouw ik ze wel, maar ben toch wat zuinig op de nieuwe top.

Nielsje
1 mei 2008, 13:28
Volgens mij er wel van die standaard hoezen te verkijgen van Marshall, maar daar moet je dan maar even naar vragen bij Westerhaven.
Je kan natuulijk ook gewoon een goeie flightcase laten bouwen voor 175 euri bij CaseCompany. Is de investering wel waard, bovendien kan je zo'n case altijd los weer verkopen, aangezien al die marshalls standaard maten hebben.

Ik heb het gedaan voor m'n DSL en ben er erg blij mee, die kist heeft al aardig wat krassen..

drap
1 mei 2008, 13:34
Ik kon in ieder geval niks via internet vinden van die hoezen en ik heb ze inderdaad wel eens gezien bij andere toppen van Marshall. Zal inderdaad ook nog ff bij Westerhaven vragen. Als het toch standaard maten zijn, dan hebben ze er vast nog wel eentje liggen voor me.

En een flightcase, ik weet het niet. Heb er wel aan lopen denken, maar het is eigenlijk een beetje overbodig voor mij voorlopig. Als die versterker nou elke week in en auto gedauwd wordt, maar dat is nu ook nog niet zo. Wellicht in de toekomst.

Nielsje
1 mei 2008, 13:40
Dat is ook zo. Voor alleen repeteren zou ik het ook niet doen.
Maar inderdaad, die maten voor die hoezen zijn allemaal standaard (nou ja, voor de modellen met het 'moderne' uiterlijk wat al 25 jaar oud is).

Chris Winsemius
1 mei 2008, 14:28
Bedankt voor het antwoord. Ik had de vraag ook al eventjes bij Chris Winsemius neergelegd per mail en hij zou er nog even naar kijken. Volgens hem zou het mogelijk moeten zijn, maar zou het de trafo's wel zwaarder belasten. Als het een risico is doe ik het ook zeker niet. Ben wel gecharmeerd van KT88's (voor zover ik het kan beoordelen althans), maar met ook maar het minste risico doe ik er net zo lief andere KT66's in. En dan denk ik persoonlijk toch de JJ's, mocht het kloppen dat die behoorlijk op de KT88 is gebasseerd. Mits iemand anders nog een suggestie heeft voor goeie KT66's?

En eh... iemand nog een tip voor een goeie hoes voor de VM? Hij komt namelijk in een kast te staan in de oefenruimte, die ik deel met twee andere mensen. En nou vertrouw ik ze wel, maar ben toch wat zuinig op de nieuwe top.

Gezien de kleine(/etc.) trafo's lijken KT88s de zaak toch iets te veel te belasten, net even nog wat specs doorgenomen.
JJ KT66s heb ik zelf nog niet geprobeerd maar die schijnen toch anders en minder KT66-achtig te klinken dan Sino's.

drap
1 mei 2008, 14:50
Was ik al een beetje bang voor. Maar dat geeft niks, dan maar gewoon nieuwe KT66's en wat warmer biassen. En ik denk dat ik dan toch die JJ's ga aanschaffen. Ik zal je volgende week nog ff een mail sturen Chris.

Engltje
9 mei 2008, 09:47
Ik kon in ieder geval niks via internet vinden van die hoezen en ik heb ze inderdaad wel eens gezien bij andere toppen van Marshall. Zal inderdaad ook nog ff bij Westerhaven vragen. Als het toch standaard maten zijn, dan hebben ze er vast nog wel eentje liggen voor me.

En een flightcase, ik weet het niet. Heb er wel aan lopen denken, maar het is eigenlijk een beetje overbodig voor mij voorlopig. Als die versterker nou elke week in en auto gedauwd wordt, maar dat is nu ook nog niet zo. Wellicht in de toekomst.

Er zit wel heeel veel verschil in alle marshall maten dus vergis je er niet in. Het is vaak maar een paar centimeters of net het handvat anders ofzo..
Je kan anders altijd overwegen via Versterkerhoezen.nl een hoesje te laten maken.

drap
10 mei 2008, 07:38
Ik ben al even bij Muziekhuis Westerhaven geweest en die hebben al ff in het prijzenboek van Marshall gekeken. Er is in ieder geval niet speciaal eentje voor de VM gemaakt. De man zou nog voor me bellen naar Marshall, maar ben er zelf nog niet op terug gekomen. Opzich moet een andere hoes van Marshall wel passen, die maten komen overeen als het goed is.

edit: bij www.versterkerhoezen.nl hebben ze ook gewoon standaard modellen, naast speciale modellen, maar dat gaat niet specifiek over de maat.

Heb gister nog ff op redelijk volume staan te spelen, gezien de buren toch niet aanwezig waren. Man, wat een lekker dik geluid komt er toch uit dat ding... :satisfie: Alle versterkers die ik uiteindelijk niet heb getest ten spijt, ik ben nog steeds ongelooflijk tevreden met de nieuwe aankoop. Dit benadert toch redelijk wat ik in m'n hoofd had.

Puerco
10 mei 2008, 10:21
Ik heb die JJ KT66 buizen in mijn JTM45 gezet. Zaten eerst Shuguang buizen in. In het begin vond ik die JJ buizen wat kil klinken maar nadat ik op aanraden van Chris mijn bias weerstand vervangen had zodat ik de bias wat hoger kon instellen (bias pot ging maar tot 65%) en ik de bias netjes op 70% kon instellen klinken ze nu best lekker.
De buis zelf is volgens mij wel een echte KT66 (al ben ik daar door alle heisa op internet ook niet meer zeker van) maar de behuizing is inderdaad van een KT88 dus zo een dikke buisvoet en zo een raar gevormd glas.
Ik had in mijn amp rond de buisvoetjes origineel van die bereklem achtige dingen om de buis vast te houden en die moest ik verwijderen voordat die buis erin paste.
Voordeel van die JJ KT66 is ook dat ze heel stevig gebouwd zijn, dik glas en een extra support in de top waardoor ze redelijk shockproof zijn.

drap
10 mei 2008, 11:18
Ik had ze ook al bijna in bestelling en zit nog steeds sterk aan die JJ's te denken. Maar nu kom ik ook Genalex Gold Lion KT66's, een soort NOS tegen en als ik de verhalen op internet zo lees is dit nu de creme de la creme onder de KT66's. En, ook niet geheel onbelangrijk, ze zijn nog goedkoper dan JJ's ook. Kent iemand deze buizen?

drap
11 mei 2008, 11:23
Ik had ze ook al bijna in bestelling en zit nog steeds sterk aan die JJ's te denken. Maar nu kom ik ook Genalex Gold Lion KT66's, een soort NOS tegen en als ik de verhalen op internet zo lees is dit nu de creme de la creme onder de KT66's. En, ook niet geheel onbelangrijk, ze zijn nog goedkoper dan JJ's ook. Kent iemand deze buizen?

Somebody? :chicken:

Chris Winsemius
11 mei 2008, 11:51
Nieuwe GLs ken ik zelf niet maar ze zijn hoogstwaarschijnlijk ook afkomstig uit 'n Chinese fabriek.
NOS GL KT77s en KT88s heb ik wel meegemaakt.

Ik vermoed dat NOS GL KT66s ook niet goedkoop zullen zijn.

drap
11 mei 2008, 12:02
Wat ik er van gelezen heb worden ze in Rusland gemaakt. Ze worden in ieder geval door Groovefactory verkocht ben ik achter gekomen en gek genoeg zijn ze goedkoper dan bijvoorbeeld JJ's. Maar het hele merk zegt me helemaal niks verder. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de kwaliteit is van dit merk.

Oh Chris, er zit ff een financiele kink in de kabel, maar ik neem nog contact met je op voor een afspraakje. Wel deze maand schat ik, mits het je lukt in de tijd en met de suikerziekte enzo. Die versterker doet het voorlopig nog wel :satisfie:

edit: Tonefactory bedoel ik, het is nog vroeg...

Nog een edit: Deze bedoel ik:

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/genakt66.jpg

Lexvandoef
11 mei 2008, 12:57
hey drapsel, waarom wil je trouwens gelijk je buizen vervangen? Ze doen het toch nog gewoon? En hij klinkt toch niet slecht?

drap
11 mei 2008, 13:00
Nee hoor, hij klinkt zeker niet slecht. Maar het kan altijd beter, sowieso al qua biassen en Marshall gebruikt fabrieks-af nou niet bepaald de meest geweldige buizen. Daarbij, ik had met de JTM ook een hele positieve ervaring met het vervangen van de buizen en het warmer biassen. Dat maakt echt gewoon heel veel verschil.

Lexvandoef
11 mei 2008, 13:03
Nee hoor, hij klinkt zeker niet slecht. Maar het kan altijd beter, sowieso al qua biassen en Marshall gebruikt fabrieks-af nou niet bepaald de meest geweldige buizen. Daarbij, ik had met de JTM ook een hele positieve ervaring met het vervangen van de buizen en het warmer biassen. Dat maakt echt gewoon heel veel verschil.

ah oke, op die fiets.
Ik heb zelf pas 1 keer ooit mijn buizen laten vervangen, maar die waren ook echt op toen (marshall jmp). In mijn vox en hook zitten alle fabrieksbuizen nog. :)

drap
11 mei 2008, 13:04
En Chris z'n koffie is legendarisch, dat is ook een reden :hippie:

Lexvandoef
11 mei 2008, 13:05
En Chris z'n koffie is legendarisch, dat is ook een reden :hippie:

haha, ja das waar, hij heeft goeie koffie :cooler:

Chris Winsemius
11 mei 2008, 14:06
En Chris z'n koffie is legendarisch, dat is ook een reden :hippie:

Thanks!

Sig-worthy!!! :)

Lexvandoef
11 mei 2008, 14:18
Thanks!

Sig-worthy!!! :)

Gooi je nou mij uit je sig vanwege koffie??? Je wordt week Chris :satisfie:

Chris Winsemius
11 mei 2008, 14:21
Gooi je nou mij uit je sig vanwege koffie??? Je wordt week Chris :satisfie:

't Is moederdag :D

Geef even door waar die zeer goeie (!) van jou stond, hij moet er gewoon ook (weer) bij :D

Lexvandoef
11 mei 2008, 14:34
't Is moederdag :D

Geef even door waar die zeer goeie (!) van jou stond, hij moet er gewoon ook (weer) bij :D

Alstu, ik sta der nog steeds 200% achter ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1654904&postcount=12

PS, als je je lettertype verkleint in de quotes kan je er meer in je sig douwen :satisfie:

Chris Winsemius
11 mei 2008, 14:42
Alstu, ik sta der nog steeds 200% achter ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1654904&postcount=12

PS, als je je lettertype verkleint in de quotes kan je er meer in je sig douwen :satisfie:

Ik had 'm net kunnen vinden voordat jij het poste, is de sig nu klein genoeg?

Lexvandoef
11 mei 2008, 14:46
Ik had 'm net kunnen vinden voordat jij het poste, is de sig nu klein genoeg?

hehe, is perfect zo ;)