PDA

View Full Version : Nieuwe Line6 M13 & JM-4 stompboxen



vettavillenl
12 maart 2008, 19:24
Line 6 heeft twee nieuwe stompboxen aangekondigd. De JM-4 looper en de M13 stompbox modeler. De laatste lijkt zo'n beetje het beste van de vorige ..-4 serie in zich te verenigen. Vers van de pers.

Persbericht JM-4 looper
http://www.vettaville.nl/news.php#666

Persbericht M13 stompbox modeler
http://www.vettaville.nl/news.php#669

Izegrim
12 maart 2008, 23:17
Ja ik zag het toevallig vandaag op de site van Line 6. Die M13 vind ik wel ontzettend geil!!! Ik heb al een XT Live maar gebruik heb eigenlijk alleen voor opnemen op dit moment. Aangezien ik alleen de distortion van m'n amp gebruik lijkt me zo'n ding in de loop wel heel vet. Zeker met TB.

Wat moet dat ding gaan kosten eigenlijk?

Swan
13 maart 2008, 12:05
nieuw pedaaltje van Line 6...best interessant
meer info http://line6.com/stompboxmodelers/

http://i30.tinypic.com/29x6rzd.jpg

Izegrim
13 maart 2008, 12:24
Ah nou weer een apart topic. Zoals ik in het andere al zei: geil ding! Eindelijk eens een vervangende pedalenplank met mogelijkheden. True bypass en zonder modelling. Denk dat het wel eens een hit zou kunnen worden.

Mitch
13 maart 2008, 12:35
Ah nou weer een apart topic. Zoals ik in het andere al zei: geil ding! Eindelijk eens een vervangende pedalenplank met mogelijkheden. True bypass en zonder modelling. Denk dat het wel eens een hit zou kunnen worden.
Een Stompbox Modeler zonder modelling? Wauw.
Onderwerpen samengevoegd

Swan
13 maart 2008, 12:47
die looper vind ik dan weer achterlijk, waarom daar nou moddeling en FX in? en al die ritme troep... en hij ziet er niet uit, n soort retro-keuken

dml
13 maart 2008, 12:50
M13 geduchte concurrent voor de Nova System van TC?

tubeonly
13 maart 2008, 21:25
adviesprijs $699.99

:-)

lampz
14 maart 2008, 19:33
Jesus... Ik gebruik nu de MM4, de FM4 en een DL4 en een paar overdrives die allemaal in 1 klap kunnen worden vervangen door deze fantastische bak! Wahpedaal rechts ernaast, twee expressiepedalen van Boss links... Tuner zit ingebouwd... Als 'ie ook nog is zo goed is als die andere drie, wordt dit geheid een hit!


What is a "scene"?
A scene is a pedal board arrangement on your Line 6 M13 Stompbox Modeler. You can create and save up to 12 different scenes. Create one for your metal band, one for your punk band, one for your Top 40 gig…you get the picture. No more tearing up Velcro® just to change one or two pedals.

... :hippie:

vettavillenl
15 maart 2008, 19:14
Jesus... Ik gebruik nu de MM4, de FM4 en een DL4 en een paar overdrives die allemaal in 1 klap kunnen worden vervangen door deze fantastische bak! Wahpedaal rechts ernaast, twee expressiepedalen van Boss links... Tuner zit ingebouwd... Als 'ie ook nog is zo goed is als die andere drie, wordt dit geheid een hit!



... :hippie:

Denk qua mogelijkheden aan alle .M-4 pedalen maal vier en in nagenoeg elke variatie te gebruiken, dus ook als bevoorbeeld 4x een FM4 of 4 x DL4 en elke andere combinatie..

vettavillenl
15 maart 2008, 19:16
die looper vind ik dan weer achterlijk, waarom daar nou moddeling en FX in? en al die ritme troep... en hij ziet er niet uit, n soort retro-keuken

De JM-4 is meer de Spider Jam zonder versterker, leuke pratctice tool en loopen tot zo'n 30 min.(althans dat doet de laatste sw versie van de Spider Jam nu al, staat verkeerd op de site van Line 6)

lampz
17 maart 2008, 11:46
Denk qua mogelijkheden aan alle .M-4 pedalen maal vier en in nagenoeg elke variatie te gebruiken, dus ook als bevoorbeeld 4x een FM4 of 4 x DL4 en elke andere combinatie..

Wow, te gek! Eindelijk eens genoeg verschillende delays (ipv mijn wens om eigenlijk twee DL4s te gebruiken)... Can't wait!

Riky
17 maart 2008, 12:01
ziet er erg vet uit! Ziet er ook volwaasen uit voor line 6 doen vind ik..

Alleen de prijs... wel duur:S Maar wel geil:D

Nielsje
17 maart 2008, 12:08
Ik moet eerlijk zeggen dat ik benieuwd ben! Die looper trekt me qua vormgeving voor geen meter, die stompbox modeller ziet er goed uit, erg volwassen. (kan je nagaan wat voor een invloed het uiterlijk van een effect heeft, het zegt verder niets over de klank..).

Ga hem zeker testen, hopelijk is alles stevig genoeg. Of ik over ga op zoiets zou ik echt niet weten, alhoewel zoiets wel handig is als je in een coverbandje speelt. Veel sounds, veel mogelijkheden, weinig gedoe.

Eerste wat me nu opvalt wat me niet praktisch lijkt is de stroomtoevoer. Zo te zien moet daar dus weer een externe adapter op. Zou handiger zijn als die intern zat, maar daar zal wel weer een reden voor zijn.

edit2:

Blijkbaar vinden ze het handig om er geen afmetingen bij te geven... Stel je voor.. :dontgeti:

vettavillenl
17 maart 2008, 23:15
Hij is van metaal en het is een 'behoorlijk' pedaal qua afmetingen.

Nielsje
18 maart 2008, 09:06
:) Ja, dat had ik zelf ook al geconcludeerd, maar exacte afmetingen is wat handiger dan 'een behoorlijk pedaal'.

Maar goed, we zullen het wel zien. Ik ben wel benieuwd!

vettavillenl
18 maart 2008, 12:09
:) Ja, dat had ik zelf ook al geconcludeerd, maar exacte afmetingen is wat handiger dan 'een behoorlijk pedaal'.

Maar goed, we zullen het wel zien. Ik ben wel benieuwd!

Ja begrijp ik, ik had echter geen centimeter bij om e.e.a. op te meten.. Ik heb nog wel wat video geschoten geloof ik waar de M13 op een Spider ligt. Als er binnenkort aan toekom zal ik het fimpje uploaden, mits het iets toevoegd..

abi
28 maart 2008, 23:38
ziet er erg vet uit! Ziet er ook volwaasen uit voor line 6 doen vind ik..

Alleen de prijs... wel duur:S Maar wel geil:D

hmm..ja wat is duur? :p
omgerekend is $699,- dollar zo'n €442,- euro

1 zo'n stompbox (bijv de dl-4) is nieuw 369,- euro...
Dan vind ik de prijs voor zo'n M13 wel te doen.

Maarja wie weet klinkt het allemaal ook minder?
Iemand misschien al getest? Of is ie nog niet uit in Nederland?! :nervous:
Hij staat iig al op de site van maxguitarstore, ze verwachten hem binnenkort. :rockon:

vettavillenl
29 maart 2008, 09:29
hmm..ja wat is duur? :p
omgerekend is $699,- dollar zo'n €442,- euro

1 zo'n stompbox (bijv de dl-4) is nieuw 369,- euro...
Dan vind ik de prijs voor zo'n M13 wel te doen.

Maarja wie weet klinkt het allemaal ook minder?
Iemand misschien al getest? Of is ie nog niet uit in Nederland?! :nervous:
Hij staat iig al op de site van maxguitarstore, ze verwachten hem binnenkort. :rockon:

M13 nog niet beschikbaar

dml
29 maart 2008, 11:54
Omgerekend € 442,-. Zonder transport- en douanekosten. Dus reken op zo'n € 699,-. Mijns inziens moet hij gaan concureren met de TC Nova System dus zal de prijs vergelijkbaar zijn.

Swampash
29 maart 2008, 14:19
Doe mij dan maar een TC.

Riky
29 maart 2008, 15:57
Omgerekend € 442,-. Zonder transport- en douanekosten. Dus reken op zo'n € 699,-. Mijns inziens moet hij gaan concureren met de TC Nova System dus zal de prijs vergelijkbaar zijn.

precies... Het moet dus wel een hele goed apparaat worden (want voor dat geld kun je ook hele goede losse pedalen kopen:) en niet zo als de meeste apparaten van line6 waar ik ervaring mee heb. Ze maken prima spul, maar ik ben er redelijk snel op uitgekeken...

maar zo als ik al zei ziet dit er wel veel belovend uit.

vinni
29 maart 2008, 20:49
Ik heb het niet zo op modelling en Line6.....
Maar toen ik dit zag....."zo-zo!"....

Maarru.....
Er zijn dus geen presets te maken.
Een aantal effecten gecombineerd onder een preset wegzetten zit er niet in. Een misser.

Je kunt wel 13 of zo setups maken....eentje voor je rockband de ander voor je coverband....maar dan zijn het nog steeds losstaande effecten.
Ik kan niet anders concluderen als ik zo de pagina's lees op de website van Line 6.

Echt vreemd hoor....
Afgezien dat het nog afwachten is hoe de geluidskwaliteit zal zijn valt de M13 vanwege het ontbreken van presets dus af.

Vinni

B_2_the_a
30 maart 2008, 03:46
Ik heb het niet zo op modelling en Line6.....
Maar toen ik dit zag....."zo-zo!"....

Maarru.....
Er zijn dus geen presets te maken.
Een aantal effecten gecombineerd onder een preset wegzetten zit er niet in. Een misser.

Je kunt wel 13 of zo setups maken....eentje voor je rockband de ander voor je coverband....maar dan zijn het nog steeds losstaande effecten.
Ik kan niet anders concluderen als ik zo de pagina's lees op de website van Line 6.

Echt vreemd hoor....
Afgezien dat het nog afwachten is hoe de geluidskwaliteit zal zijn valt de M13 vanwege het ontbreken van presets dus af.

Vinni

voor mij zou het ideaal zijn :)
ik doe nooit wat met presets :P

dml
30 maart 2008, 08:40
precies... Het moet dus wel een hele goed apparaat worden (want voor dat geld kun je ook hele goede losse pedalen kopen:) en niet zo als de meeste apparaten van line6 waar ik ervaring mee heb. Ze maken prima spul, maar ik ben er redelijk snel op uitgekeken...

maar zo als ik al zei ziet dit er wel veel belovend uit.

Wat bedoel je precies? Maakt Line6 geen goede apparaten? Of gaat het meer om smaak? Ik denk het laatste en daar valt niet over te twisten.

Voor € 699,- twaalf (hele goede) pedalen? Waar?

Ik denk zelfs dat de prijs van de M13 lager zal uitvallen........ afwachten, dus.

Riky
30 maart 2008, 18:59
Wat bedoel je precies? Maakt Line6 geen goede apparaten? Of gaat het meer om smaak? Ik denk het laatste en daar valt niet over te twisten.

Voor € 699,- twaalf (hele goede) pedalen? Waar?

Ik denk zelfs dat de prijs van de M13 lager zal uitvallen........ afwachten, dus.


nou ik bedoel dat ik het veel geld vind en dat ze voor dit geld toch iets betere effecten moeten maken dan dat ze tot nu toe hebben gedaan...

dml
31 maart 2008, 01:49
Maar wat is er dan niet goed aan de effecten die ze tot nu toe hebben gemaakt?

B_2_the_a
31 maart 2008, 02:05
ik begrijp het inderdaad ook niet
ik heb toch een aantal line 6jes langs gehad, die toch wel erg kick ware!

je moet de line 6 reeks van het begin ook niet vergelijken van nu, maar ze hebben altijd vooraan gestaan als het gaat om modeling!!!!

Riky
31 maart 2008, 10:15
je moet het inderdaad niet vergelijken. er zit ook zeker progressie in line6, daarom zeg ik ook dat ze wel weer met iets beters moeten komen.

mijn ervaring is dat de line spider reeks steeds beter word, dat de pod's steeds beter gaan klinken, maar dat het nog steeds een beetje "levenloos" klinkt. Ik hoop gewoon dat ze nu eens iets maken waarvan iedereen kan zeggen dat het echt goed klinkt.

Tot nu toe vind ik dat line6 het aardig doet qua effecten en moddeling, maar er mag van mij nu wel iets komen, waar eigenlijk iedereen van zegt: WOW dat is handig en dat klinkt goed...

Ik snap dat meningen en smaak altijd verschillen, maar iemand die niet van een strat houd kan niet zeggen dat het geen goede gitaar is..

Ik denk dat line6 best potentie heeft om zoiets te maken. Ik hoop alleen dat het nu ff gebeurt:)

dat wou ik met mijn verhaal zeggen..

groeten

Swan
31 maart 2008, 10:49
http://www.esnips.com/doc/6e1afab2-0e18-4c58-8b0d-767bc8fb4ead/M13ManualTemp-27MAR08

hier is de manual van dat ding!
ziet er toch wel erg relaxt uit, makkelijk mee te nemen...

Riky
31 maart 2008, 11:05
voegt weinig toe maar: http://www.youtube.com/watch?v=ePEbszVe4oo

Kim Wilson
31 maart 2008, 11:45
Heeft Vettavillenl toevallig aandelen in Line6?

B_2_the_a
31 maart 2008, 12:11
Heeft Vettavillenl toevallig aandelen in Line6?

of een line 6 fetish

timkermans
31 maart 2008, 19:12
Het lijkt me dat de meeste dingen wel gecontroleerd kunnen worden via midi... Maar ze verwijzen naar www.line6.com/manuals , en daar staat de M13 nog niet bij,... Even wachten dus !!!

Waarschijnlijk ga je gewoon elk pedaal (per 4 units 3 presets) kunnen aan en uitswitchen, m.a.w. je gaat een uitgebreide Midi footswitch nodig hebben om alles aan te sturen,... Wat is de beste qua prijs/kwaliteit ? Ik denk dat je per preset toch 3 control of program changes zal moeten kunnen maken,... Ground control? Behringer? Anderen?

Het plan is om de M13 met een groundcontrol (bijvoorbeeld) in combinatie met mijn 4 overdrive pedalen op een board te zetten, met een GRX4 erbij om alles presetbaar te kunnen te maken,... (P.S. ik hou niet van Racks, ik weet dat dit ook een optie is,...)

Line6 M13: 479 €
Ground control: 450€
GRX4 : 250€ (???)

Voor een dikke 1000€ heb je een systeem dat veel meer kan dan een G-system (FX wise). Wat is jullie gedacht hierover??

Swan
31 maart 2008, 19:36
http://www.esnips.com/doc/6e1afab2-0e18-4c58-8b0d-767bc8fb4ead/M13ManualTemp-27MAR08

hier is de manual van dat ding!


Het lijkt me dat de meeste dingen wel gecontroleerd kunnen worden via midi... Maar ze verwijzen naar www.line6.com/manuals (http://www.line6.com/manuals) , en daar staat de M13 nog niet bij,... Even wachten dus !!!



en volgens mij heb je echt niet ook nog midi nodig om alles aan te sluiten, er zitten genoeg knoppen op dat ding om alles te regelen toch?
in de manual staat iig alles.

vettavillenl
31 maart 2008, 20:09
Heeft Vettavillenl toevallig aandelen in Line6?

I wish.., Line 6 is een particulier bedrijf dus geen aandelen kopen mogelijk

timkermans
31 maart 2008, 23:14
en volgens mij heb je echt niet ook nog midi nodig om alles aan te sluiten, er zitten genoeg knoppen op dat ding om alles te regelen toch?
in de manual staat iig alles.


Als je het geheel presetbaar wil maken, en met 1 druk op een knop verschillende dingen wil veranderen, dan is dit wel mogelijk, maar met een extern midi floorboard. En dat staat nu net niet in de manual. De vraag is, wat zijn de control changes en de program changes die de verschillende FX van op afstand kunnen wijzigen,...

Swan
1 april 2008, 11:03
ja maar waarom wil je alles met 1 druk op de knop veranderen? volgens mij een groot deel van de charme van dit ding dat het werkt alsof je een pedalboard hebt met 4 kanalen + n looper, en dan heb je nog per kanaal 3 pedalen...koop anders een multi-effect dat wel met presets werkt, zoals een podXT.

timkermans
4 april 2008, 01:15
Het preset gebeuren heb ik nodig omdat ik zing en gitaar speel tegelijkertijd, heb dus snelle en zorgeloze soundwissels nodig...

Een multi FX vertrouw ik niet helemaal, en ik wil mn directe sound niet kwijt... de M13 zou trouwens in m'n FX loop komen (buiten de 1e pedaal, daar ga ik m'n filters en volumeboosts van halen)...

Swan
4 april 2008, 09:54
waarom vertrouw je het niet? dit is ook n multifx in een ander jasje...

timkermans
4 april 2008, 14:26
Ja, maar ik weet dat de Modelers van Line6 perfect zijn voor wat ik het gebruik. Het voordeel is dat ik tijdens het spelen, moest dat delaytje toch te veel zijn in de sound, de delay nog kan uitschakelen, en daarna met op de preset te drukken, terug dezelfde delay te hebben,.... Vandaar wil ik een Midi board met de M13 combineren...

eltho
6 april 2008, 01:26
shipping voor België zou gepland zijn in juli... De eerste zullen dus rond september in de winkel geraken?

lampz
6 april 2008, 11:37
Dan pas? :(

timkermans
6 april 2008, 17:18
Idd,

wachten geblazen dus....

eltho
6 april 2008, 17:50
en als ik het goed doorheb, kan je dus met 1 druk op een footswitch 4 fx bovenop/na elkaar gebruiken en die kunnen in principe van dezelfde modeler komen? Bvb. 2 filters bijeen en dan 2 delays met verschillende tempo's?
En de tapfunctie wordt uitgebreid naar alle effecten? Ik vond het al zo sneu dat die enkel op de DL4 zit...
Of hangt er nog een zweem van mysterie rond die bak?

timkermans
6 april 2008, 22:26
je zal telkens 4x moeten drukken (Als je er 4 tegelijkertijd aan wil) want er zijn geen presets...

eltho
7 april 2008, 20:32
hmmm, maar dus wel "any sound with any button"?

Inzake beschikbaarheid nog iets gevonden op forum.offstage.be:
Verkrijgbaar vanaf 15 juli 2008 en de prijs...
€ 479!!!!!!!
(bron: online-store guitare.playback.fr)

Danielovich
9 april 2008, 20:22
bij musicstore is hij al te koop!!!

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000AYc0XeDF?Ca talogVideo=&ProductUUID=gyLVqHzmrdQAAAEYj7NhN.pr&CatalogCategoryID=l_3VqHzlyYIAAAEVsBtWf70R&JumpTo=OfferList

Yek1
9 april 2008, 21:04
bij musicstore is hij al te koop!!!

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000AYc0XeDF?Ca talogVideo=&ProductUUID=gyLVqHzmrdQAAAEYj7NhN.pr&CatalogCategoryID=l_3VqHzlyYIAAAEVsBtWf70R&JumpTo=OfferList


"Expected week of delivery: ca. 28/2008"

cosmos
19 april 2008, 21:03
je zal telkens 4x moeten drukken (Als je er 4 tegelijkertijd aan wil) want er zijn geen presets...

Dat klopt niet helemaal, de Line6 zegt namelijk dat je ook een X aantal presets kunt instellen. Dus dit kan wel degelijk!

vinni
19 april 2008, 22:06
De M13 heeft GEEN presets.....


Vinni

timkermans
22 april 2008, 17:51
De M13 heeft GEEN presets.....


Vinni


Hij heeft enkel SCENES (een soort van gepresette volgorde van welke modeler je op een bepaalde plaats zet...) Maar die zijn niet footswitchable...

Wicked Willy
22 april 2008, 18:03
Geen slimme zet van Line6 lijkt me, dat maakt hem een stuk minder goed inzetbaar.

paulusdeBKB
22 april 2008, 18:14
Misschien komen ze ooit nog met een rack-versie uit die wel presets kan opslaan en die het dubbele kost?

Swan
22 april 2008, 21:32
ik vind het juist een slimme zet, niet iedereen wil zo'n volautomatische computer op de grond hebben liggen, ik heb liever iets dat voelt en reageert als pedaaltjes.

geertbeks
10 mei 2008, 23:25
Ik weet zelf helemaal niets van midi, maar kan iemand mij uitleggen wat het toevoegt aan een pedaal met vele knoppen?

minas
17 juni 2008, 12:50
Heeft iemand de M13 al getest? Vraag me af of het nu echt wat is?

vettavillenl
23 oktober 2008, 08:37
Er is nieuwe firmware voor JM-4 looper zie Line 6 of
http://www.vettaville.nl/page.php?id=121#836

vettavillenl
23 oktober 2008, 08:38
Er is nieuwe firmware voor M13 zie Line 6 of
http://www.vettaville.nl/page.php?id=124#828

vettavillenl
9 april 2009, 20:57
Er is nieuwe firmware V. 1. 07 voor M13 beschikbaar voor download.

http://www.vettaville.nl/page.php?id=110#929

Eezz
25 juli 2009, 12:53
Ik heb in een topic over de vraag of de TC Nova een redelijk alternatief is voor een pedalenbord een kleine review gepost over de Line6 M13 die ik sinds gisteren in mijn bezit heb. Hier misschien ook wel interessant:


...Hoewel ik dacht dat een multieffect geen optie meer was, werd mijn interesse gewekt door de M13 van Line6 - ik denk in opzet de enige echte concurrent van de Nova System en wat mij betreft op dit vlak een duidelijke winnaar. Qua concept en implementatie van dat concept sprak de M13 mij erg aan. Vrijwel alles wat je maar kunt bedenken kan ermee en de interface is (zoals zo vaak bij Line6) geweldig.

Vraag is dan natuurlijk nog of het goed klinkt en of je er prettig mee kunt werken. Afgelopen woensdag getest bij Guitarking in Boekel en zeer enthousiast geraakt. Ik kan er geweldige geluiden uithalen en vooral ook heel veel goede geluiden. De overdrives vindt ik echt lekker klinken hoewel ze iets minder goed op de volumeknop van de gitaar reageren dan the real thing. Dee delays zijn mooi en karaktervol. De modulaties zijn ok (ik gebruik eigenlijk zelf alleen vibrato - Carl Martin Trem'o'Vibe en leslie sim - Boss RT20) en stereo gebruikt zelfs erg mooi (winnaars: bias trem en jet flanger). De galm en filtersectie is ook gaaf en uitgebreid, met genoeg bruikbare geluiden om je een jaartje bezig te houden.

Het werkt ook erg prettig en intuitief, precies zoals een normaal pedalenbord eigenlijk. Voor degene die ervaren hebben met de PodXt is het een fluitje van een cent. Ik had binnen 5 minuten een bruikbare "scene" ingesteld, met alles wat ik zo'n beetje nodig heb.

Eigenlijk doet het geluid over mijn stereo setup met de Bogner Duende en de Vox AC15h1tv niet onder voor het geluid dat ik met mijn pedalenplank krijg. Ik mis ook eigenlijk niets behalve mijn whammy, dat is toch een ding wat Line6 niet goed voor elkaar heeft, zeker als het gaat om het spelen van akkoorden. Aan de andere kant is de looper veel gaver dan de Digitech DL-8 en kan ik ook twee verschillende combinaties van pedalen naar mijn twee versterkers sturen.

Conclusie; met een goede gitaar en 1 of 2 goede buizenamps is een goede pedalenmodeller een serieuze optie.

vettavillenl
26 juli 2009, 10:30
Leuk review.

Ik heb inmiddels een patch database for M13 op vettaville.nl toegevoegd waarbij gebruikers patches kunnen up- en downloaden, uitprinten en bewaren.

uitleg vindt je hier
http://www.vettaville.nl/page.php?id=89#951

patches vindt je hier
http://www.vettaville.nl/startpatchov.php

selecteer M13 stompboxmodeler van de dropdown list.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst

vettavillenl
1 oktober 2009, 23:06
Update V. 2.0 voor M13 is (komt) beschikbaar, Meer effecten (100), meer scenes

Hier is de modellist
http://line6.com/m13/images/m13_modelgallery02.pdf

http://www.vettaville.nl/page.php?id=110#1004

ACSlater
2 oktober 2009, 11:25
Update V. 2.0 voor M13 is (komt) beschikbaar, Meer effecten (100), meer scenes

Hier is de modellist
http://line6.com/m13/images/m13_modelgallery02.pdf

http://www.vettaville.nl/page.php?id=110#1004

De "mijne" stond al weer klaar voor verzending terug naar Duitsland. Ik ben wel benieuwd naar die wah's en harmonizer. Hopelijk hebben ze ook wat gedaan aan die platte chorus. Misschien doe ik nog even die update en krijgt het ding een herkansing.

ACSlater
3 oktober 2009, 11:56
Na deze update lijkt de geluidskwaliteit van een heel zootje effecten veel beter geworden. Jammer genoeg is de analog chorus niet aangepakt. Misschien in de volgende update... Al de nieuwe wah's heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen expressiepedaal heb. De harmonizer is een leuke toevoeging om Iron Maiden riffs te spelen :)

von haulshoven
31 oktober 2009, 07:41
heb er ook 1 gekocht, heerlijke bak voor men space gitaar sounds.
werk nu parallel naast men GT10.
het niet aanwezig zijn van amp en speakersimulatie maakt em juist zo apart klinken [rechtstreeks de mixer in].

BeeJee
31 oktober 2009, 10:36
Na de update is ie echt helemaal te gek. Coole en goed trackende whammy toegevoegd, diverse eq´s, wah´s, nieuwe mod en time/based fx, meer presets op te slaan, handige updates qua interface. Pffff... impressive!

ACSlater
31 oktober 2009, 12:50
Ik ben enorm tevreden over de M13 en ben blij dat ik deze niet weer weg heb gedaan. De M13 heb ik nu in een Showmaster 48 case gezet met twee Boss FV500 expressiepedalen, Marshall voetschakelaar, Korg Pitchblack (beter af te lezen dan de ingebouwde tuner van de M13) en mijn Line6 Relay G30 wireless ontvanger zit onder de tuner weggewerkt.

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Pedalboard2.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Pedalboard1.jpg

BeeJee
31 oktober 2009, 12:59
Ziet er strak uit!

von haulshoven
31 oktober 2009, 13:36
foto is altijd leuk
hier mijn ground control voor space muziek
http://i148.photobucket.com/albums/s6/vonhaulshoven/groundcontrolforspacemusic.jpg

peter_heijnen
16 november 2009, 11:32
Van de week ben ik een m9 gaan testen en was in eerste instantie teleurgesteld over de tonesuck van het ding. Ook in 'zogenaamde' true bypass stand verandert het ding je signaal behoorlijk. Echter, omdat het ding voor mijn situatie zo verdomde handig is ben ik zaterdag weer gaan testen en heb ik hem toen toch meegenomen en zaterdag en zondag meteen gebruikt op het podium. Gitaar, m9, amp, klaar.

Ik vind het apparaat helemaal prima voor de tour die ik momenteel doe, en mijn tb pedalboard heb ik dan eindelijk weer thuis bij de hand!

DREAMMACHINE
16 november 2009, 14:58
Hey Peter,

was die tonesuck echt zo erg? Ik was ook van plan hem te halen, aangezien ik op m'n pedaltrain jr. alleen nog daarvoor plek heb.

Ik ga hem dan op de jou wel bekende ac15ccx gebruiken.

peter_heijnen
16 november 2009, 16:45
Ja de tonesuck is eigenlijk best erg, dus je moet gewoon goed testen of je ermee kunt leven. En ik zou de m9 zeker ook testen met de vox als het even kan.

ACSlater
16 november 2009, 20:17
Ja de tonesuck is eigenlijk best erg, dus je moet gewoon goed testen of je ermee kunt leven. En ik zou de m9 zeker ook testen met de vox als het even kan.

Ik kan eigenlijk niet over de M9 spreken maar de M13 werkt erg goed en ik heb nooit veel gehoord over "tonesuck" ervaringen op het internet. Jij lijkt me ook een erg kritisch persoon wat dat betreft (met alle respect). Je bent wel dermate tevreden over de effecten dat je het maar voor lief neemt en dat zegt ook wel weer wat.

DREAMMACHINE
17 november 2009, 12:01
ja ik test hem idd met de vox binnenkort een keer.

Maar als de tonesuck niet veel erger is dan m'n CE-1 en ouwe phase90 dan gaan die toch echt mooi de kast in en komt er een bijna gelijke (en veel uitgebreidere) line6 m9 voor terug.

....niemand die dat merkt live, mocht er ooit een cd komen kunnen die ce-1 en ouwe script-logo pedalen wel weer opgerakeld worden!

en de dl-4 gebruikte ik altijd al, dus met de delay's zit het vast wel goed!

ik ben benieuwd iig!

peter_heijnen
17 november 2009, 12:35
Je bent wel dermate tevreden over de effecten dat je het maar voor lief neemt en dat zegt ook wel weer wat.
Jazeker zegt dat wat. De m9 is een hardstikke handige doos met prima effecten voor op het podium. Mijn grootste bezwaar tegen de meeste multieffects is het eerst moeten scrollen voordat je bij de gewenste functie bent. De m9/13 biedt op dat gebied wat mij betreft een zeer praktische tussenweg. En die scene's vind ik gewoon geniaal. Je stelt 'gewoon' een virtueel board samen voor iedere te spelen stijl of te coveren band/gitarist en roept die dan op met twee voetbewegingen.

peter_heijnen
17 november 2009, 12:41
....niemand die dat merkt live, mocht er ooit een cd komen kunnen die ce-1 en ouwe script-logo pedalen wel weer opgerakeld worden!

en de dl-4 gebruikte ik altijd al, dus met de delay's zit het vast wel goed!

ik ben benieuwd iig!
Zo zie ik het ook: voor live is het helemaal prima en als het toch zeer nauw luistert, sjouw ik het echte analoge werk weer mee. Ik ken de dl4 niet goed maar als ik de verhalen moet geloven is de m9 wel een verbetering. ;)

timkermans
18 november 2009, 18:31
M9 tonesucken? Lijkt me moeilijk te geloven, aangezien het ding exact hetzelfde pedaal is als de M13, maar met minder mogelijkheden (zelfde processing power). Ik heb zelf de M13, en heb de test al gedaan (met true Bypass pedaaltje), en hoorde geen verschil...Heb je de true Bypass aan gezet? Of stond hij nog op DSP bypass?

BeeJee
18 november 2009, 20:07
Ik vind de m13 ook geen tonesucker. Heb hem in een seriële loop hangen en dat gaat echt meer dan prima!

peter_heijnen
19 november 2009, 01:16
Ik heb twee verschillende m9's getest en wel in beide bypassmodes en zowel met goedkope kabel, monsterkabel, als met mijn eigen vovoxkabel. Laten we het er dan maar op houden dat ik het me inbeeld. ;) Hoe ie in een loop klinkt weet ik niet.

Maar serieus, stel dat ik het me niet inbeeld, dan maakt dat verder ook niet uit als je er maar mee kan leven. Ik gebruik de m9 nu dagelijks op het podium en ben er gewoon blij mee.

DREAMMACHINE
19 november 2009, 13:29
Power je die m9 trouwens met pedalpower of gewoon met originele voeding?

Gebruik nu een pp2 en op thegearpage zijn ze nogal verdeeld over hoe het ding te voeden.

Sommigen gebruiken de pp2, maar officieel mag het geloof ik niet helemaal (met de power-out uiteraard wel, maar dat is weer zoveel gedoe).

peter_heijnen
19 november 2009, 13:55
Gewoon zijn eigen voeding.

Ik meen me te herinneren dat de PPAC wel prima was btw.

kenx
2 januari 2011, 18:58
Nog even een vraagje over de M13.

Ik heb nu de onderste rij (A) alle 4 'pedalen in gebruik' bij het pitch shift stukje in beautiful day van U2. Bij het moment dat de pitch shift aan moet, moet ik dus de gehele onderste rij aandrukken in pakweg 2 seconden... Dat is bijna onmogelijk... Het kan zijn dat ik over deze functie over gekeken heb, maar is het mogelijk om met 1 knop, de gehele onderste rij te activeren? Zo niet, jammer, maar dat maakt de m13 zeker niet slechter! Is een geweldig toestel! :D