PDA

View Full Version : Nieuwe Bogners "Alchemist"



vettavillenl
12 maart 2008, 19:18
Bogner komt met een nieuwe lijn amps.

BOGNER AMPLIFICATION ANNOUNCES ITS NEW LINE OF GUITAR AMPLIFIERS —Universally celebrated Bogner experience delivered to guitarists worldwide—

LOS ANGELES, Calif.—March 12, 2008—Bogner Amplification (www.bogneramplification.com) announces a forthcoming line of production amplifiers designed to deliver at an excellent value the signature flexibility, pure valve signal path and rich tonal characteristics indicative of the Bogner brand.

meer
http://www.vettaville.nl/news.php#670

AART
12 maart 2008, 19:29
Ah, de eerste chinese bogner dus.

Feest.

http://img3.harmony-central.com/acapella/ubb/snacks.gif

Bins
12 maart 2008, 19:40
Joh, een chinees kan toch ook solderen?

new deep
12 maart 2008, 19:42
Joh, een chinees kan toch ook solderen?

ja die vox ac-15 van mij klinkt prima! Ben benieuwd naar die Bogners.

AART
12 maart 2008, 19:55
Joh, een chinees kan toch ook solderen?

Gaat me meer om de puristen die hopelijk een leuke discussie gaan beginnen, vandaar de mooie geleende popcornbeerdrinker. Ik kan er zelf verder weinig over kwijt, behalve dat ik geintereerde effecten maar niks vind en het ding lelijk vind.

a darker shade of grey
12 maart 2008, 20:08
Ik ben wel erg benieuwd, een Bogner voor minder dan 1000 piek, misschien gaat mijn Blackheart toch nog even on hold voor een 'echte' Bogner...

vettavillenl
12 maart 2008, 22:00
Inmiddels is de nieuwe bogner site online
http://www.bogneramplification.com/

new deep
12 maart 2008, 22:28
Gaat me meer om de puristen die hopelijk een leuke discussie gaan beginnen, vandaar de mooie geleende popcornbeerdrinker. Ik kan er zelf verder weinig over kwijt, behalve dat ik geintereerde effecten maar niks vind en het ding lelijk vind.


1x12 open-back Combo, 2x12 open-back Combo, Head, 2x12 Extension Cabinet
6L6 class-AB power section and five-12AX7 preamp; selectable power section
Channel 1 (gold): Gain, Treble, Mid, Bass, Volume, Crunch mode, variable Bright, Deep switch
Channel 2 (mercury): Gain, Treble, Mid, Bass, Volume, variable Bright, Mid Shift
Shared: in parallel, Reverb Type, Reverb Level, Delay Type, Delay Level, Delay Repeats (Feedback), Tap Tempo
Premium Celestion® speakers
Four-button footswitch included. Functions: Channel Select, Boost, Delay, Reverb

bedoel je die reverb en delay?

AART
12 maart 2008, 22:49
1x12 open-back Combo, 2x12 open-back Combo, Head, 2x12 Extension Cabinet
6L6 class-AB power section and five-12AX7 preamp; selectable power section
Channel 1 (gold): Gain, Treble, Mid, Bass, Volume, Crunch mode, variable Bright, Deep switch
Channel 2 (mercury): Gain, Treble, Mid, Bass, Volume, variable Bright, Mid Shift
Shared: in parallel, Reverb Type, Reverb Level, Delay Type, Delay Level, Delay Repeats (Feedback), Tap Tempo
Premium Celestion® speakers
Four-button footswitch included. Functions: Channel Select, Boost, Delay, Reverb

bedoel je die reverb en delay?

Yeah, een beetje teveel functies ja. reverb kan nog wel though. En misschien ben ik wel een zeikerd(laat misschien maar weg). :)

marter544
12 maart 2008, 22:50
Interessant! Als ie hier uit is, ga ik em zeker testen.

Gibsonman
13 maart 2008, 09:10
Een Chinogner dus. Een Chinese bamibak gebouwd door een duitser uit L.A.

Even serieus: ik ga hem zeker testen!

Nielsje
13 maart 2008, 09:13
Gaaf, nu valt mijn speakerkast ineens in het 'custom shop' segment! :rockon:

TimmU
13 maart 2008, 09:15
Gaaf, nu valt mijn speakerkast ineens in het 'custom shop' segment! :rockon:
Hahhah precies, ik zat net ook al enigszins verbaasd te kijken toen de uberschall en de shiva onder customshop vielen, net als alle cabs.
Toch ben ik wel benieuwd naar die alchemist. Zeker weten even aan de tand voelen.

Beter 1 Bogner in de hand, dan 10 in de winkel.

a darker shade of grey
13 maart 2008, 11:07
Hier (http://bogner.audiofanzine.com/videos/index,id_video,205.html) staat een filmpje waarin meneer Bogner zelf de amp introduceert. Klinkt niet verkeerd, maar het lijkt niet echt een high-gain monster...jammer...

Rutger
13 maart 2008, 11:28
Klinkt inderdaad veelbelovend, zo van t filmpje af te beoordelen.

Is dit nu het resultaat van de samenwerking tussen Line6 en Bogner? Gezien het Line6 logo op de achtergrond.

casper innosence
13 maart 2008, 11:54
Bogner is zich dus bewust bezig met hun naam ook beschikbaar maken voor de kleinere/dunnere portomonee.

Denk niet dat ik m ga testen, maar goed, ik ben ook niet op zoek naar iets dergelijks.

Squier4ever
13 maart 2008, 11:55
zou me niks verbazen als zowel de delay als reverb digitaal zijn en van Line6 komen. maar ik ben wel benieuwd hoe dat beestje klinkt in het echie.

caliban
13 maart 2008, 13:43
Hoe lang nog voor mesa in china produceert. Ik vind die echt raar aangezien bogner meer boutique was in mijn ogen dan bijvoorbeeld boogie.
Ik vind hem in dat clipje trouwens niet geweldig klinken.

MjS
13 maart 2008, 13:44
Interesting! Vooral als de FX volledig gebypassed kan worden, is het een leuke bak. Filmpje klinkt goed, lekkere crunch die met je volumeknopje clean wordt, daar hou ik wel van.

AART
13 maart 2008, 15:11
Hoe lang nog voor mesa in china produceert. Ik vind die echt raar aangezien bogner meer boutique was in mijn ogen dan bijvoorbeeld boogie.
Ik vind hem in dat clipje trouwens niet geweldig klinken.

Ik denk dat mesa izjn handen dara niet aan brand, lijkt me erg slecht voor hun marketing. En als ze zouden willen hadden ze het al lang gedaan. Mesa heeft ook nooit echt goedkope versterkers gemaakt voor het laagmiddensegment...

Kim Wilson
13 maart 2008, 15:25
De markt maakt IMO wel dat ze wel moeten zoeken naar goedkopere alternatieven. We bestellen liever bij een Duitse webshop, omdat het daar een paar tientjes goedkoper is. We zijn nu eenmaal enorme centenkakkers. En ik denk dat Bogner niet zomaar de eerste de beste bagger in China in elkaar laat solderen. Ik bedoel, de Chinese Vox amps zijn toch ook goed?

Ik denk dat we nog een beetje moeten wennen aan iets dat uit China komt.

Chris Winsemius
13 maart 2008, 15:29
We willen allemaal Dumble kwaliteit voor Behringer prijzen.

Op 1 of andere manier heb ik de vage indruk dat zoiets niet kan :D

AART
13 maart 2008, 15:34
De markt maakt IMO wel dat ze wel moeten zoeken naar goedkopere alternatieven. We bestellen liever bij een Duitse webshop, omdat het daar een paar tientjes goedkoper is. We zijn nu eenmaal enorme centenkakkers. En ik denk dat Bogner niet zomaar de eerste de beste bagger in China in elkaar laat solderen. Ik bedoel, de Chinese Vox amps zijn toch ook goed?

Ik denk dat we nog een beetje moeten wennen aan iets dat uit China komt.

Uit china komt goed spul ja, maar bij bijv. Mesa of Bogner hoort een imago en marketingprofiel dat moeilijk past in het 'Made in China' straatje. Het is dus niet slecht van hen, maar misschien wel voor de verkoop van de duurdere modellen. En ik denk dat ze enkel hun markt uitbreiden met nieuwe klanten op deze manier, niet door meer te verkopen aan hun oude doelgroep, die zal deze amps niet zo snel kopen.

Mensen die een Bogner/Mesa kopen zijn vaak toch wel bereid de hoge prijzen te betalen. Alleen op deze manier bereiken ze ook de mensen die dat niet kunnen/willen betalen. Ik hecht toch altijd nog meer waarde aan een in de VS gemaakte Mesa waar ik van op aan kan qua betrouwbaarheid, sound en consistentie in productiekwaliteit dan een in China gemaakte amp waarbij dat allemaal wisselt. En zo betaal ik dan ook maar wat meer voor de Mesa uit de VS.

Een beetje wat Chirs zegt dus. Chinezen zijn wel goedkoop, maar daar staat tegenover dat de QC vaak slechter is en de werk/leefomstandigheden van de werknemers ook niet altijd zo jofel zijn.

Kim Wilson
13 maart 2008, 15:38
Nou, ik denk dat, als ze zowel in China als in de USA (of waar ze dan ook maar gemaakt worden) gaan bouwen, ze een hele brede markt aanspreken. Ik denk niet dat ze alles naar China moeten doen, want dat komt idd niet ten goede van hun imago. Maar als ze naast China ook in hun eigen land blijven bouwen, is er denk ik niet zoveel aan de hand, qua marketing.

Nielsje
13 maart 2008, 15:46
Ik hecht toch altijd nog meer waarde aan een in de VS gemaakte Mesa waar ik van op aan kan qua betrouwbaarheid, sound en consistentie in productiekwaliteit dan een in China gemaakte amp waarbij dat allemaal wisselt.

Eigenlijk best raar, als je bedenkt dat auto's en gitaren uit het verre oosten (Japan etc) allemaal een stuk beter en consistenter van kwaliteit zijn.

Ik heb helemaal niets met het 'made in USA' gedoetje, dat vind ik eigenlijk maar iets voor die chauvinistische amerikanen, die het zo ontzettend de hemel in prijzen. Vergeet niet dat die gasten die de hele meuk solderen bij Mesa ook niet de hoogstopgeleide personen zijn, zijn ook gewoon loonslaven..

Het komt natuurlijk allemaal omdat het 'made in China' stickertje nogal een negatief verleden heeft. Hedendaagse producten hoeven echt niet slecht te zijn! (De Vox CC hier als uitstekend voorbeeld).

Rutger
13 maart 2008, 15:51
Het is gewoon nogal variabel wat er uit China komt. De ene fabriek heeft een goede kwaliteitscontrole, de andere niet. Daarom is het altijd even afwachten wat er uit China komt.

Datzelfde kun je ook zeggen over fabrikanten in Amerika. Alleen weten we inmiddels wel bij wie we in Amerika voor kwaliteit moeten aankloppen, en bij wie niet. In het geval van China weten we dat nog niet, omdat we nog niet bekend zijn met de fabrikanten. Vandaar de achterdocht (lijkt me)

Jellyfish00
13 maart 2008, 15:52
Eigenlijk best raar, als je bedenkt dat auto's en gitaren uit het verre oosten (Japan etc) allemaal een stuk beter en consistenter van kwaliteit zijn.

Ik heb helemaal niets met het 'made in USA' gedoetje, dat vind ik eigenlijk maar iets voor die chauvinistische amerikanen, die het zo ontzettend de hemel in prijzen. Vergeet niet dat die gasten die de hele meuk solderen bij Mesa ook niet de hoogstopgeleide personen zijn, zijn ook gewoon loonslaven..

Het komt natuurlijk allemaal omdat het 'made in China' stickertje nogal een negatief verleden heeft. Hedendaagse producten hoeven echt niet slecht te zijn! (De Vox CC hier als uitstekend voorbeeld).
Precies. Ik denk dat niemand het zou merken als je een "Made in USA" stickertje plakt op een China-build-product en andersom ook niet.. Het zit voornamelijk tussen de oren denk ik..

Kim Wilson
13 maart 2008, 15:53
Nou, de eerste lichting auto's uit China is ook eersteklas bagger, hoor. :D

De economie e.d. komt in China nu pas echt op gang, in Japan zijn ze al wat langer onderweg. Gitaren komen ook nog niet zo lang uit China.

AART
13 maart 2008, 15:53
Eigenlijk best raar, als je bedenkt dat auto's en gitaren uit het verre oosten (Japan etc) allemaal een stuk beter en consistenter van kwaliteit zijn.

Ik heb helemaal niets met het 'made in USA' gedoetje, dat vind ik eigenlijk maar iets voor die chauvinistische amerikanen, die het zo ontzettend de hemel in prijzen. Vergeet niet dat die gasten die de hele meuk solderen bij Mesa ook niet de hoogstopgeleide personen zijn, zijn ook gewoon loonslaven..

Het komt natuurlijk allemaal omdat het 'made in China' stickertje nogal een negatief verleden heeft. Hedendaagse producten hoeven echt niet slecht te zijn! (De Vox CC hier als uitstekend voorbeeld).

Chgina is wel iets anders dan Japan. Japan staat qua ontwikkeling gelijk aan de VS, China nog lang niet.

En ik ben absoluut niet iemand die chinees spul niet wil omdat het uit china komt, maar omdat het dan vaak toch budget spul is met een slechtere consistentie.

Maar chinees spul wordt steeds beter dus hopelijk is dit wel eens serieuze chinese bak. Aan de prijs te zien is het ook iets hoger van klasse dan bijv. bugera/valveking.

Mitch
13 maart 2008, 16:26
Heerlijk toch, die maatschappelijke discussies.
HÉ!
Het is hier godsamme Off Topic niet.....dit gaat over Versterkers :sneaky:
Bogner komt met een goedkopere massaproductielijn, oh oh, dat kunnen we niet plaatsen hoor. Bij de Blackstar lijn staan we te springen 'oh wat cool" en dan komt een merk dat we associëren met PTP en dan kan het ineens allemaal niet. Schei toch uit zeg. Gewoon eerst die dingen eens luisteren, dan verder lullen.

Daniël_san
13 maart 2008, 17:01
ze lijken me zeker het testen waard. Ben ook benieuwd naar de prijzen...

future2future
13 maart 2008, 17:10
Lijken me leuke amps. Ik denk dat het niet echt iets voor mij is, maar opzich is het concept interressant, om een kwaliteits buizen amp voor lagere prijzen aan te bieden.

a darker shade of grey
13 maart 2008, 17:22
Heerlijk toch, die maatschappelijke discussies.
HÉ!
Het is hier godsamme Off Topic niet.....dit gaat over Versterkers :sneaky:
Bogner komt met een goedkopere massaproductielijn, oh oh, dat kunnen we niet plaatsen hoor. Bij de Blackstar lijn staan we te springen 'oh wat cool" en dan komt een merk dat we associëren met PTP en dan kan het ineens allemaal niet. Schei toch uit zeg. Gewoon eerst die dingen eens luisteren, dan verder lullen.


Dat dacht ik, stelletje slikpony's!!!!! :D


beetje een slechte dag Mitch? ;)

Mitch
13 maart 2008, 17:56
Ach, het is gewoon lekker om af en toe uit je slof te schieten :D
Overigens meen ik het wel hoor, de discussies over China zie ik liever in Off Topic dan bij inhoudelijke subfora als deze. Anti-China verhalen lees ik genoeg op Amerikaanse fora ;)

peter_heijnen
14 maart 2008, 01:13
Een buizenbak met 2 kanalen met de naam bogner erop, delay en reverb al ingebouwd (en wel op de enige juiste manier -paralel-), schakelbaar van 40 naar 20 watt. Who cares waar dat ding wordt gemaakt als ie maar goed klinkt. En wat bogner daarzelf speelt op die tele klinkt prima, iig een stuk beter dan wat die kale knakker er van terecht brengt. Maar die kale knar heeft dan weer niet zo'n lelijk haar als bogner, dat haar.....

Gibsonman
14 maart 2008, 08:54
zo'n lelijk haar als bogner, dat haar.....

Da's toevalig wel een originele 'Ruud Gullit pet' uit '88!

AART
14 maart 2008, 15:16
....weer niet zo'n lelijk haar als bogner, dat haar.....

Idd, dat haar....

future2future
14 maart 2008, 18:48
Een buizenbak met 2 kanalen met de naam bogner erop, delay en reverb al ingebouwd (en wel op de enige juiste manier -paralel-), schakelbaar van 40 naar 20 watt. Who cares waar dat ding wordt gemaakt als ie maar goed klinkt. En wat bogner daarzelf speelt op die tele klinkt prima, iig een stuk beter dan wat die kale knakker er van terecht brengt. Maar die kale knar heeft dan weer niet zo'n lelijk haar als bogner, dat haar.....

Die tele is trouwens een vd haar, die hij ook heeft gekocht

DREAMMACHINE
15 maart 2008, 10:37
* Bogner Amplification Alchemist 112 MSRP: £786.08
* Bogner Amplification Alchemist HD MSRP: £668.58
* Bogner Amplification Alchemist 212 MSRP: £868.00
* Bogner Amplification Alchemist 212 V (CAB) MSRP: £398.33



mmh, toch wel aardig aan de prijs....

future2future
15 maart 2008, 18:33
Valt toch wel mee? In vergelijking met de "echte" bogners

vettavillenl
15 maart 2008, 19:08
Hier nog een filmpje..
http://www.youtube.com/watch?v=VJKAaWmyEqQ

vettavillenl
15 maart 2008, 19:11
Hoe lang nog voor mesa in china produceert. Ik vind die echt raar aangezien bogner meer boutique was in mijn ogen dan bijvoorbeeld boogie.
Ik vind hem in dat clipje trouwens niet geweldig klinken.

Geloof me dat is het clipje (mic / clipping)..

Kellet
15 maart 2008, 23:24
Klinkt zeer interessant. Ik lees dat er een Head version komt :). Misschien iets aan mijn lijstje van potentiele amps toe te voegen.

vettavillenl
16 maart 2008, 23:31
Klinkt zeer interessant. Ik lees dat er een Head version komt :). Misschien iets aan mijn lijstje van potentiele amps toe te voegen.

De 'beta' versie van de verschillende fimpjes is een head overigens..

Kellet
17 maart 2008, 01:32
De 'beta' versie van de verschillende fimpjes is een head overigens..

Ik ben benieuwd daar zijn drive channel. Bogner's Uberschall versterker is natuurlijk een van de wreedste high gain amps. Ben benieuwd of deze ook een beetje metal power uit kan poepen :gitarist:.

Raffel
17 maart 2008, 09:21
Ik heb helemaal niets met het 'made in USA' gedoetje, dat vind ik eigenlijk maar iets voor die chauvinistische amerikanen, die het zo ontzettend de hemel in prijzen. Vergeet niet dat die gasten die de hele meuk solderen bij Mesa ook niet de hoogstopgeleide personen zijn, zijn ook gewoon loonslaven..


De mensen bij Mesa weten echt wel waar ze mee bezig zijn hoor. Als je een probleem hebt met je amp en je stuurt hem op naar California, (niet echt te doen voor ons europeanen) blijkt wel dat ze op het gebied van elke amp wel een technicus hebben. Je krijgt ook te horen wie er aan je amp gaat werken als je daar om vraagt. Ze bellen je zelfs op om de stand van zaken door te geven en de hele rataplan. Het is nog steeds niet een 'en masse' productie.

Nielsje
17 maart 2008, 09:44
De mensen bij Mesa weten echt wel waar ze mee bezig zijn hoor. Als je een probleem hebt met je amp en je stuurt hem op naar California, (niet echt te doen voor ons europeanen) blijkt wel dat ze op het gebied van elke amp wel een technicus hebben. Je krijgt ook te horen wie er aan je amp gaat werken als je daar om vraagt. Ze bellen je zelfs op om de stand van zaken door te geven en de hele rataplan. Het is nog steeds niet een 'en masse' productie.

Je hoort mij toch ook niet beweren dat ze geen goeie service afdeling hebben?

marc_o
17 maart 2008, 11:04
ben erg benieuwd. By the way, dat is niet het haar van Bogner....ik zag hem op de beurs lopen, het is een petje/pruikje......een hondslelijk ding in ieder geval.

skabouter
17 maart 2008, 11:20
sja ik weet niet....ben wel erg benieuwd naar de prijs en de sounds.
maar op de 1 of andere manier vind ik het geen Bogner idee..... digitale effecten, lage prijzen.....raar toch?

Braindead
17 maart 2008, 12:47
Echt jammer dat ie niet wat meer gain in huis heeft. Als ik dat eerste clipje zo hoor dan klinkt het 2de kanaal wel heel erg lekker. Als ze nou nog een 3de kanaaltje eraan toe hadden gevoegd dan was het een megaamp geweest denk ik..... en china, so what. Daar is de prijs ook naar.

Rutger
17 maart 2008, 12:50
Zet er een boostpedaal voor, heb je je 3e kanaal :)

Nielsje
17 maart 2008, 12:58
Ben wel benieuwd, heb net even de filmpjes geluisterd, en als je door de compressie van alle youtube en handycam mics heen luisterd, dan is het volgens mij best lekker. Ga hem zeker proberen.

Misery Signals
17 maart 2008, 18:06
Sorry maar die Bogner klinkt echt kut. Zelfs voor dat geld...

Het is gewoon een wederdienst: Als Bogner de eindtrap verzorgt in de Spider Valve reeks, dan steekt Line 6 effecten in de Bogner Alchemist.

Belachelijke marketingzet voor mijn part... Ze gaan er wel een hoop mensen mee bereiken die wel Bogner willen maar geen geld willen geven aan een fatsoenlijke echte Bogner (wtf Custom Shop heb ik nu met mijn Uberschall?). De merknaam verliest gewoon een hoop waarde...

Serieus een deuk in hun imago voor mij, net als Gibson met al die belachelijke nieuwe modellen...

kevervolks
17 maart 2008, 18:18
Belachelijke marketingzet voor mijn part...


Ze gaan er wel een hoop mensen mee bereiken die wel Bogner willen maar geen geld willen geven aan een fatsoenlijke echte Bogner...

Beetje tegenstrijdige zinnen ;)

Misery Signals
17 maart 2008, 18:23
Ok, ik bedoelde niet marketingzet eigenlijk maar gewoon de tegenstrijdigheid tussen de filosofie waarmee hij Bogner ooit is begonnen en de lijn die hij nu presenteert... Nja hij is niet de enige zoals ik al zei, Gibson ook... Den tijd tegenwoordig zeker, zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk en nog liefst de naam erop ook...

kevervolks
17 maart 2008, 18:28
ok, ik begreep je wel hoor ;)

Ik vind het wel een goede zet eigenlijk...
Ze bereiken een groot publiek zoals je al zei met de kans dat er overgestapt word naar een betere amp van bogner...

Al met al zorgen ze er dus voor dat de mogelijkheid om in te stromen veel groter is! Goeie zet!

(p.s. als de amp crap is, zal het natuurlijk alleen maar nadelig werken maar ik ga hier toch niet vanuit!)

Misery Signals
17 maart 2008, 18:34
Andersom ook... Waarom gaan veel meer mensen zoveel voor een goeie amp betalen als ze kunnen blijven hangen bij het merk met een middenklasse amp met een matige koopprijs? Ik verwacht ook een grote daling van "custom" kopers... Zelfde was bij ESP met zijn LTD reeks... Bogner gaat hiermee zijn prestigieuze naam gewoon kwijtspelen...

kevervolks
17 maart 2008, 18:39
Hmmm... ik weet het niet..

Er zijn toch zoveel merken met een keuze van goedkope of dure amps?

Voor beiden is er een markt!

Volgens mij moet je het zien als 2 doelgroepen, in mijn ogen krijgen ze er dus gewoon 1 doelgroep bij!

Want ik zie het nog niet gebeuren dat mensen met een CS bogner nu ineens gaat overstappen naar een alchemist omdat die goedkoper is.

Misery Signals
17 maart 2008, 18:52
Bogner stond altijd bekend als een merk van geen compromissen. Enkel met de beste materialen werken en de beste constructiemethode. En dat mocht gerust zijn prijs hebben. Iemand die een Bogner kocht, kocht eersteklas topkwaliteit, gegarandeerd.

Zo'n keuze als de Alchemist reeks is puur voor het geld kiezen en dan mindere kwaliteit afleveren. Ik hou mijn hart dan ook vast voor de kwaliteit van de duurdere Bogner amps in de loop van de komende jaren. De verleiding om te besparen op kwaliteit en productiekosten wordt dan wel erg groot als je zo'n keuze kan maken...

Andere merken als Mesa en Diezel doen dat (vooralsnog) niet, godzij dank.

Ik heb een tweekanaals Triple Recto, een Bogner Uberschall, 1997 Mesa cab met goede Celestions en twee pre-1995 Gibson LP Customs dus ik ben er zelf gerust op. De toekomstige kopers van die merken daarentegen, ik zou hen niet willen zijn :)

PS Enkel bij de Mesa pre-500 Rectifiers zitten de lampen op het chassis en niet op de printplaat, zoals bij de latere tweekanaals en de huidige driekanaals Mesa's, dus toen werd er ook al bezuinigd...

AART
17 maart 2008, 19:24
PS Enkel bij de Mesa pre-500 Rectifiers zitten de lampen op het chassis en niet op de printplaat, zoals bij de latere tweekanaals en de huidige driekanaals Mesa's (die zijn helemaal een ramp, ook qua geluid), dus toen werd er ook al bezuinigd...


Hmm, mijn 2006 Mark IV heeft de sockets op het chassis...

Misery Signals
17 maart 2008, 19:50
Rectifier normaal niet dacht ik, maar de eindlampen kunnenw el op 't chassis staan... En je preamplampen? Staan die ook op 't chassis? Ik denk dat die er niet op staan... Druk er maar eens op, ik denk da je de printplaat naar beneden drukt...

vettavillenl
17 maart 2008, 23:02
ben erg benieuwd. By the way, dat is niet het haar van Bogner....ik zag hem op de beurs lopen, het is een petje/pruikje......een hondslelijk ding in ieder geval.

Hij had voor elke dag een ander 'geval' op. Hij is wel een aardig(e) ongewone pief..

vettavillenl
17 maart 2008, 23:10
Bogner stond altijd bekend als een merk van geen compromissen. Enkel met de beste materialen werken en de beste constructiemethode. En dat mocht gerust zijn prijs hebben. Iemand die een Bogner kocht, kocht eersteklas topkwaliteit, gegarandeerd.

Zo'n keuze als de Alchemist reeks is puur voor het geld kiezen en dan mindere kwaliteit afleveren. Ik hou mijn hart dan ook vast voor de kwaliteit van de duurdere Bogner amps in de loop van de komende jaren. De verleiding om te besparen op kwaliteit en productiekosten wordt dan wel erg groot als je zo'n keuze kan maken...

...

Wacht tot je de amp zelf ziet wanneer deze uit productie komt. Met het prototype leek niets mis..

Wellicht is het prijsvoordeel te verklaren door de grotere productie ervaring die Line 6 heeft opgebouwd en de grotere markt die men tracht te bereiken?

Lexvandoef
17 maart 2008, 23:26
Ik vind het wel een tof concept, het clipje wat ik hoorde klonk ook zeker niet slecht, wil hem wel eens horen in het echt. ]

Over die hoedjes van meneer Bogner himself, het lijken wel die maffe wintersport mutsen met haar en uitsteeksels. Edit, Eisbar mutsen zijn het denk ik.

Misery Signals
18 maart 2008, 00:12
Wacht tot je de amp zelf ziet wanneer deze uit productie komt. Met het prototype leek niets mis..

Wellicht is het prijsvoordeel te verklaren door de grotere productie ervaring die Line 6 heeft opgebouwd en de grotere markt die men tracht te bereiken?

Ik kan 't niet helpen maar ik vind jou maar een griezelige vent... En ja ik heb ook een PODXT Live in mijn setup, maar jij lijkt me zo spam als wat...

AART
18 maart 2008, 08:31
Rectifier normaal niet dacht ik, maar de eindlampen kunnenw el op 't chassis staan... En je preamplampen? Staan die ook op 't chassis? Ik denk dat die er niet op staan... Druk er maar eens op, ik denk da je de printplaat naar beneden drukt...

Alles zit op het chassis.

http://insideamplifiers.com/wp-content/gallery/mesa-mark-iv-03-15-08/markivguts5.jpg

Als ik tegen mijn preamptubes duw veert het chassis heel iets mee. Nauwelijks beweging in de buis ook trouwens.

En volgens mij is het bij recto's hetzelfde hoor.

Edit:

Rackmount dual recto:

http://insideamplifiers.com/wp-content/gallery/mesa-boogie-rackmount-dual-rectifier-03-17-08/7.jpg


En hier een nieuwe 3 kanaals dual recto:
http://www.bullettimemusic.com/images/sale/Dual%20Rectifier%20back.jpg

Duidelijk te zien dat het chassis mounted is.

Misery Signals
18 maart 2008, 09:12
Hey net mijn Recto opengehad, je hebt gelijk hoor... Een geluk dus voor mij en jou, waar ik dat gehoord heb weet ik ook niet of gelezen...
Ontopic terug over Bogner dat volgens mij door deze keuzes algemeen kwaliteitsverlies gaat lijden, ook bij de duurdere modellen...

peter_heijnen
18 maart 2008, 11:11
Hey net mijn Recto opengehad, je hebt gelijk hoor... Een geluk dus voor mij en jou, waar ik dat gehoord heb weet ik ook niet of gelezen...
Ontopic terug over Bogner dat volgens mij door deze keuzes algemeen kwaliteitsverlies gaat lijden, ook bij de duurdere modellen...
Heb je dat ook gehoord?

Kim Wilson
18 maart 2008, 11:18
...
Ontopic terug over Bogner dat volgens mij door deze keuzes algemeen kwaliteitsverlies gaat lijden, ook bij de duurdere modellen...
Ik geloof er voorlopig nog niks van. Als ze hun ontwerpen en onderdelen hetzelfde houden, hoeft de verplaatsing naar China niet per definitie te betekenen dat de kwaliteit achteruit gaat. Wacht eerst maar eens af. Niemand heeft nog wat gezien of gehoord. Om er nu alvast vanuit te gaan dat alle Bogner amps slechter gaan worden, lijkt me zeer voorbarig.

Gaat de productie van de duurdere modellen trouwens ook naar China?

Misery Signals
18 maart 2008, 11:21
Ik heb dat nergens gehoord... Ik leid dat zelf af, beetje mijn vrees... Het is een mening als een ander he...

Kim Wilson
18 maart 2008, 11:21
Ik heb dat nergens gehoord... Ik leid dat zelf af, beetje mijn vrees... Het is een mening als een ander he...
Waar leid je dat aan af, dan?

En ik denk dat het iets anders is als een mening. Hoe kun je nou een mening hebben over iets wat nog helemaal niet zo is?

Misery Signals
18 maart 2008, 11:40
Gewoon. Vroeger enkel de beste compenenten gebruiken en nergens op bezuinigen. Nu gewend geraken aan werken met mindere componenten en compromissen sluiten. Mss kan verleiding groot worden om bij de duurdere modellen ook mindere componenten te gebruiken, dingen die je op 't eerste zicht niet hoort maar wel invloed hebben na x aantal jaar, maar toch de prijs even duur te houden...

Dat is nu toch niet zo moeilijk om dat te denken? Ik zeg ook niet dat het zo zal zijn. Het is eerder een vrees.

Het is hier een discussion forum. Bogner's keuze om deze reeks amps te introduceren geeft op zijn minst stof der discussie. Is het niet dat Bogner amps voor meer mensen bereikbaar worden, is het de kwaliteit die geleverd gaat worden bij die amps, is het het verlies van prestige van het merk of is het de kwalitatieve evolutie van de hele Bogner lijn. Ik gooi de discussie open, zo'n belachelijke antwoorden als "heb je dat gehoord" doen er niets toe. Ik weet heus wel wat af van gear en ook niet alles, zoals bij die Mesa construction kwestie, en heb 't schijt aan betweters...

vettavillenl
18 maart 2008, 12:05
Ik geloof er voorlopig nog niks van. Als ze hun ontwerpen en onderdelen hetzelfde houden, hoeft de verplaatsing naar China niet per definitie te betekenen dat de kwaliteit achteruit gaat. Wacht eerst maar eens af. Niemand heeft nog wat gezien of gehoord. Om er nu alvast vanuit te gaan dat alle Bogner amps slechter gaan worden, lijkt me zeer voorbarig.

Gaat de productie van de duurdere modellen trouwens ook naar China?


Het zijn twee verschillende lijnen die naast elkaar bestaan. En een kleine correctie. Ik heb hem gehoord en er op gespeeld..

kirk19
18 maart 2008, 12:08
klinkt nergens naar vind ik op dat filmje, maar ja daar mag je niet op afgaan. Voorlopig krijgt de bogner het voordeel van de twijfel

AART
18 maart 2008, 19:47
Hey net mijn Recto opengehad, je hebt gelijk hoor... Een geluk dus voor mij en jou, waar ik dat gehoord heb weet ik ook niet of gelezen...


Hehe, nooit te min denken over mesa he! ;)

iWishmaster
30 september 2008, 13:10
Bump ...

Deze amp zou ge-released worden in September, maar ik heb hem nog nergens zien staan. Isie er al? Heefd iemand 'em al getest?

ieme
30 september 2008, 15:31
Joh, een chinees kan toch ook solderen?

dat is t nou juist, dat doen chinezen niet, ze rossen printplaten in elkaar, en dat is geen point to point solderen... al is de usa bogner ook niet volledig PTP...

ach... whatever? chinees soldeertin klinkt toch kut!

Chris Winsemius
30 september 2008, 15:36
dat is t nou juist, dat doen chinezen niet, ze rossen printplaten in elkaar, en dat is geen point to point solderen... al is de usa bogner ook niet volledig PTP...

ach... whatever? chinees soldeertin klinkt toch kut!

Blackstars en de VOX AC15/30HWs worden in China geassembleerd (behoorlijk ptp en NETJES gesoldeerd).

Bogner is ip. alleen maar PCB...

Modern soldeertin (wereldwijd) klinkt idd. kudt ;)

the sure thing
30 september 2008, 16:18
Modern soldeertin (wereldwijd) klinkt idd. kudt ;) Precies, Chris. Ik vind dit de beste uitspraak van de afgelopen dagen!!! Hier is geen ontkennen meer aan. Daarvoor laat ik jou ook in m'n amp solderen :) met speciaal Europese of Amerikaanse soldeer :)

iWishmaster
30 september 2008, 16:31
Modern soldeertin (wereldwijd) klinkt idd. kudt ;)
Loodvrij bedoel je?

Maarre, ontopic: is die amp er al?

Als het goed is moetie al te koop zijn -> er staan een paar nieuwe videos van op youtube. Ze worden inderdaad in China gemaakt: in dezelfde fabriek als Line 6 (daar komen de effecten ook vandaan). Ik wil 'em dolgraag testen omdat het niet te duur is de enige effecten die ik ooit gebruik zijn reverb en delay, dus als die degelijk zijn op deze amp zou dat niet heel slecht uitkomen.

Dude
30 september 2008, 19:09
Op de bogner site staat nog steeds "Alchemist... coming soon !" dus ik gok dat die nog niet uitgebracht is.

Zeker het testen waard denk ik!

vettavillenl
1 oktober 2008, 08:36
Is nog niet uit, inderdaad

x.a.d
20 november 2008, 12:23
Is nu wel verkrijgbaar. Kheb de 112 al heel even gehoord... Wat opener dan bv een shiva. 2 kanaals met een boost. Delay, reverb... Een hele bruikbare sound. Binnenkort eens langer testen om echt een oordeel te kunnen geven.

iWishmaster
20 november 2008, 14:06
Is nu wel verkrijgbaar. Kheb de 112 al heel even gehoord... Wat opener dan bv een shiva. 2 kanaals met een boost. Delay, reverb... Een hele bruikbare sound. Binnenkort eens langer testen om echt een oordeel te kunnen geven.

Weet je toevallig ook waar die te testen is? Ik heb ook wel interesse in deze amp. Jukebox in Boekel kreeg 'em over 2-4 weken pas zeiden ze vorige week.

Engltje
20 november 2008, 15:04
Staat op hun site dat ze 'm op voorraad hebben....

Orpheo
20 november 2008, 15:21
feedback heeft deze amps ook. ik vond er weinig aan. beetje 'natte krant' effect.

marc_o
20 november 2008, 15:50
Nog niet zelf bespeeld, maar wel gehoord, en vond 'm goed. Zo zie je maar, iedereen weer een eigen mening, hehehe

ErikE
18 december 2008, 14:23
Net even aan de tand gevoeld bij Dijkman (2x12 versie), vond hem erg lekker! (getest met PRS SE semi hollow P90)

Erg "elastisch" geluid op het 1e kanaal, en op hetzelfde kanaal een zeer lekkere crunch, fantastisch voor een subtiel randje via een mooie bluestoon tot een flinke rockcrunch. Lead kanaal gaat vanaf het " randje" verder, tot een flink sustainende overdrive. Je moet er geen metal uit willen halen, maar het geluid is erg mooi, muzikaal en organisch, en schoont goed op met de volume knop van je gitaar. Opvallend is ook dat de toonregeling een hoop doet op beide kanalen. Delay en reverb zijn een goed klinkende extra.

Kortom een erg goed klinkende amp voor relatief weinig geld!

Svyatagor
21 december 2008, 13:34
Ik heb'm de afgelopen week twee keer uitgebreid getest, een keer met een strat, en een keer met een Tele, en heb besloten'm te bestellen. :)
Ik ga voor de head + 2x12 cab versie; in de oefenruimte heb ik een 4x12 voor de nodige oomph.
Ingebouwde effecten vind ik niet zo spannend, maar zeker over het clean kanaal ben ik erg te spreken. :)

marc_o
22 december 2008, 11:09
De boost op het drivekanaal, issie qua volumesprong groot genoeg om in een band gehoord te worden bij je solomomentjes?

WillBX
31 januari 2009, 21:00
Heb net de 1*12 combo gekocht. Want ik had altijd een fender hot rod deluxe, maar voor het rockwerk een RAT ervoor, en dat laatste was ik een beetje zat. Ik dacht in deze amp een echte alleskunner te hebben gevonden. Kan hij ook hoor, maar met name clean en crunch is in mijn fender toch echt lekkerder, warmer smoother.

De bevindingen van weinig gain kloppen wel een beetje, mijn les paul klinkt lekker als alles qua gain openstaat, er is geen ruimte meer, maar een booster zou dit kunnen oplossen.

TimmU
31 januari 2009, 21:39
Nou, ik heb de Alchemist ook gehoord bij de Feedback een tijdje terug. Het is meer een alcheminst. Het geluid beviel me helemaal niet. Clean was nog wel oké, maar het drive-kanaal miste dusdanig veel ballen dat ik hem maar uitgezet heb, ook na wat tweaken was er niks lekkers uit te halen. Dit alles geprobeerd met een CS Strat, een CS epi LP en een london city telecaster.

WillBX
31 januari 2009, 22:04
Het blijft altijd wat he die versterkers, ik kwam bij feedback omde Hughes en kettner statesman te checken, die vond ik goed, maar het zware scheurgeluid kreeg ik er niet uit met mijn les paul. Het was gewoon zompig, een ander woord heb ik er niet voor. Terwijl hij voor de rest wel goed was (blues en clean). toen checkte ik de alchemist en die vond ik veel beter, en uiteindelijk ook gekocht.

Ben nu weer met een line 6 dl-4 stompbox aan het prutsen, het is echt niet normaal hoeveel tonesuck die heeft...het geluid wordt gewoon een stuk doffer met dat ding..

maar goed is off topic.

pannekoek
1 februari 2009, 11:57
ik kreeg dit in mijn mailbox:

Line 6 Demonstraties

Vergeet niet de volgende demonstratie data van Line6 en de Bogner Alchemist in je agenda te noteren:

31-01: Vriese Music Palace / Doetinchem. www.vriese.nl

08-02: Guitar Fair / Groesbeek. www.gitaarbeurs.nl
11-02: Key Music / Roeselare. www.keymusic.be
12-02: Groove Factory / Drachten. www.groove-factory.nl
14-02: Udense / Uden. www.udensemuziekhandel.nl

Je hoort en ziet tijdens deze demonstraties de nieuwste Line 6 en Bogner Alchemist producten, gedemonstreerd door niemand minder dan Joost Vergoossen. Tevens geeft hij je graag persoonlijk advies en probeert antwoord te geven op al je Line 6 vragen.

De toegang is gratis (m.u.v. de gitaarbeurs).
Gedetailleerde informatie is terug te vinden op de bovenstaande websites.

Wij hopen je te begroeten tijdens deze demonstraties. Rock on…

WillBX
18 maart 2010, 18:31
Vet ding toch die alchemist. Alleen vraag ik me af of er in de toekomst een 1x12 extension cabinet komt. er is een 2x12 cabinet, maar als er een 1x12 was zou ik die wel willen..

marc_o
18 maart 2010, 20:49
Ik heb er 10 minuten geleden weer op gespeeld en mwoah....vind dat ie een hoop mist hoor. Clean kanaal vind ik prima, zolang je de crunch-stand van dat kanaal maar niet gebruikt.
Overdrive met singlecoils gaat ook nog wel, maar met humbuckers vind ik het veels te rommelig in het laag....

Bernardduur
18 maart 2010, 22:19
Heb dr al een paar in reparatie gehad. Meest voorkomende klacht: ineens al het geluid 1/2 zo zacht en totaal geen power meer.

Euvel: goedkope chinese buizen!