PDA

View Full Version : Hoe code gitaarkoffer wijzigen



hessepes
12 maart 2008, 16:58
Ik heb al een behoorlijk lange tijd een Stagg gitaarkoffer. Op die koffer zit ook een "Integral coded padlock for better security" d.w.z. een soort "draaislot" die je met een cijferige combinatie kunt wijzigen. Je vindt dit soort slotjes ook wel op "gewone" koffers. Standaard is de code 000.
Maar hoe wijzig ik de standaard code in 'mijn' code? Ik heb wat geprobeerd, maar ik kom er niet achter hoe ik dit kan veranderen, nog steeds gaat het slot alleen open met de code 000.

Ik heb geprobeerd om op internet (o.a. de stagg site) het antwoord te vinden, maar het is me nog niet gelukt. Misschien weet hier iemand hoe ik de code kan veranderen?

arcane
12 maart 2008, 17:14
vaak is het bij koffers zo dat je de code kan wijzigen door de schijfknop (waar je het slot dan mee opent) de andere kant op te duwen, en dan zo houden en dan de code wijzigen.

gitaarvrouwtje
12 maart 2008, 23:48
tsja ik moest er wel om lachen toen ik zag dat mn koffer slotjes had
want ..welke dief gaat nou je koffer openmaken en alleen je gitaar meenemen
t is toch veeeel makkelijker gewoon de hele handel te pakken en weg te wandelen? en dan ergens anders op je gemak zo n slotje opensleutelen?

makkelijker dan EERST de koffer open en dan zomaar een gitaar op je schouder gooien en weglopen..

ik snap t nut van die slotjes geloof ik niet zo goed :hippie:

Wausser
13 maart 2008, 07:55
tsja ik moest er wel om lachen toen ik zag dat mn koffer slotjes had
want ..welke dief gaat nou je koffer openmaken en alleen je gitaar meenemen
t is toch veeeel makkelijker gewoon de hele handel te pakken en weg te wandelen? en dan ergens anders op je gemak zo n slotje opensleutelen?

makkelijker dan EERST de koffer open en dan zomaar een gitaar op je schouder gooien en weglopen..

ik snap t nut van die slotjes geloof ik niet zo goed :hippie:


dat iemand anders niet zomaar je koffer open doet en er op gaat spelen als je niet in de buurt bent, of kleine kinderen die er aan gaan zitten
:chicken:

hessepes
13 maart 2008, 14:54
Dankzij Arcane's tip is het me gelukt om mijn eigen code in te stellen.

Goed beschouwd is het best een flut slot - even een schroeverdraaiertje er tegenaan en hij is open. Maar goed - mijn koffer kan nu op slot en ik heb een code die ik zelf goed kan onthouden (niet onbelangrijk). :satisfie:

Thanks!

M Kactus
13 maart 2008, 15:18
mijn koffer kan nu op slot en ik heb een code die ik zelf goed kan onthouden (niet onbelangrijk). :satisfie:

000 ?

tientekens

gitaarvrouwtje
13 maart 2008, 18:47
dat iemand anders niet zomaar je koffer open doet en er op gaat spelen als je niet in de buurt bent, of kleine kinderen die er aan gaan zitten
:chicken:
ah ja dat is zo..
had ik niet aan gedacht..mijn kids weten wel beter dan aan mn gitaren te komen
:angry: :seriousf: