PDA

View Full Version : Volume wegvallen gitaar?



Wiellem
12 maart 2008, 17:32
Wanneer ik speel valt af en toe het volumevan mijn gitaar een beetje weg, ik heb zelf het gevoel dat dit aan de potmeters ligt en het is volgens mij weg als ik beiden open heb staan en er niet aanzit.

Hoe kan ik het (zelf) repareren of controleren of het wel daadwerkelijk de potmeters zijn en niet de nieuwe kabel (waar ik geen breuken in kan vinden)?

no 1 hops
12 maart 2008, 17:38
Wanneer ik speel valt af en toe het volumevan mijn gitaar een beetje weg, ik heb zelf het gevoel dat dit aan de potmeters ligt en het is volgens mij weg als ik beiden open heb staan en er niet aanzit.

Hoe kan ik het (zelf) repareren of controleren of het wel daadwerkelijk de potmeters zijn en niet de nieuwe kabel (waar ik geen breuken in kan vinden)?koop een multimeter met ohmse waarde.
meet het snoer door, en zo mogelijk kun je de potmeters loshalen en doormeten.
het kan ook zijn dat de jackplug teveel ruimte heeft in de jack aansluiting op de gitaar.
verder kan er oxidatie op de schakelaar zitten en andere aansluitingen

Wiellem
12 maart 2008, 17:42
Ik zal zsm eens naar een multimeter kijken kan altijd van pas komen, en de jack zit echt goed in de jackplug, misschien een keer de contacten reinigen ofzo?

Eko
12 maart 2008, 18:26
Geen acieve gitaar met battewatjes?

Wiellem
12 maart 2008, 23:03
Nee niet aktief

F as in FritZ
12 maart 2008, 23:49
zit je plug wel goed vast? Ik heb zelf namelijk een paar keer gehad dat het geluid wegviel door een wat losse plug (ff vastdraaien et voila)

Wiellem
13 maart 2008, 09:00
Ik ga dat toch nog maar eens een keer checken bedankt