PDA

View Full Version : Eerste akoestische nummer



Mattijs
12 maart 2008, 13:50
Welk akoestisch nummer speelde jullie voor het eerst voor publiek en op welke gitaar?
Ik zal beginnen: Hallelujah van Jeff Buckley op een Ovation Celebrity.

Pais
12 maart 2008, 15:02
Een Solea op mn Vicente Sanchis :noob: Voor een groep verstandelijk gehandicapten. Ze dachten dat ik al begonnen was toen zat te stemmen :D

En een stukje swing (ik als begeleiding) voor de vakgroep waar ik werk op de universiteit, tijdens een borrel. Dat ging voor geen meter eigenlijk; ik speel geen swing maar ik begeleide een stuk van mn collega. We hebben het alleen een half uurtje kunnen oefenen en we gingen twee keer tijdens een stukje van 3 minuten flink onderuit.

peter_heijnen
12 maart 2008, 15:20
Een bluf fingerpickstuk met dropped D stemming in de klas op de middelbare school op een aria studiegitaartje. Ik kon er de onvoldoende voor mijn zojuist verprutste spreekbeurt over de gitaar mee wegpoetsen. Het was goed genoeg voor een zeventje.

30 jaar geleden inmiddels maar ik herinner het me nog steeds. :)

looneycooney
12 maart 2008, 15:38
hehe Peter , tof verhaal in feite! Nog goed dat je erop kon spelen dan! :satisfie:
Mijn eerste nr was Europe - the final countdown
Ik schaam me er een beetje voor, nuja dat was een nummertje van mijne schooltijd dusja :cooler: Ik speelde het (vrij vals) tijdens de muziekles infeite , ik haatte blokfluit dus mocht ik de guitaar meenemen . :gitarist:
Daar heb ik denk ik wel heel wat snaren naar de vaantjes geholpen , maar rammen erop was zo leuk heh!
De goeie ouwe tijd heh *zucht*

Mvg

Flipkoos
12 maart 2008, 18:14
Hotel California van de Eagles samen met meester van der Hoeven in de 5e klas (groep 7)

hendrix2
12 maart 2008, 18:41
Wild thing; in de klas voor een toneelstukje. (4de middelbaar)

Eerste maal dat ik zong :) sindsdien alleen maar meer gezongen en meer en meer akoestisch gaan spelen.

nevyn292
12 maart 2008, 19:41
wish you were here-pink floyd :hippie:

Blend
12 maart 2008, 22:06
Eric Clapton - Tears in heaven

Nadat ik toch zeker wel eerst 4 akkoorden had geleerd!

chris c
13 maart 2008, 09:40
Neil Young - My My Hey Hey.
Op een feestje van de jeugdbeweging, uitgedost als valse hippie met pruik en al !

Simoon
13 maart 2008, 16:35
MM Misschien iets minder impressionant ! :chicken:
SEASIDE - THE KOOKS =)

op een Fendertje

Don Capo
13 maart 2008, 16:49
Nothing else matters... Veel verder kom ik eigenlijk nog steeds niet.

frankiiee
13 maart 2008, 19:30
wonderwall van oasis aan het kampvuur op een beginnersgitaar van nashville.

LaurentB
13 maart 2008, 21:31
Dat waren twee spaanse stukjes (ik meen een Bulerias en een Fandango; ik heb de fotokopieën van de bladmuziek nog, van dat rare, gladde kopieerpapier uit begin jaren zeventig), tweestemmig met een andere gitaarleerling op een voordrachtsavond op de muziekschool, op mijn dertiende of zo.
Dat is op de enige gitaar geweest die ik ooit verkocht heb, een nylonsnarige Suzuki.

greencharlie
14 maart 2008, 12:52
ik heb geen flauw idee meer

CarlosRocks
4 mei 2008, 03:03
Mijn eerste liedje was Betterman van Robbie Williams (de live at knebworth versie) bij een presentatie van muziek, ik zelf zong natuurlijk niet :hippie:

Jim Haagmans
6 mei 2008, 22:42
Ik schaam me diep maar dat was toch echt breakfast at tiffanies van deep blue something bij mij thuis op de pinkpop preparty (tentjes, op de grond zitten en vuur in het midden, cliché?)

RAW
10 mei 2008, 22:19
Last Steam Engine Train.....origineel van John Fahey, maar ik vond de snellere versie van Leo Kottke een grotere uitdaging. Heerlijk nummer om je cadans mee te oefenen ;)

Spores
17 mei 2008, 04:01
Zit ik afgelopen maandag in m'n kamer te spelen met het raam open, belt de buurvrouw aan (die met andere buren buiten zat te chillen); kan je niet ff voor ons komen spelen?
Maarja ik moest eigenlijk bijna weg, naar Explosions in the Sky & Eluvium in Paradiso.
Plus dat ik eigenlijk pas een half jaar echt speel en oefen en ik nog niet echt zeker ben van m'n kunnen, maargoed toch maar heel ff een 15 minute mini concert gegeven en het eerste nr, dus eigenlijk m'n eerste nr voor publiek was Grey Room van Damien Rice, inclusief zang (ging beter dan ik had verwacht met m'n trillerige handjes).
Daarna nog ff korte mix van eigen dingen en nog Cannonbal (ook van Damien Rice) gedaan en ze waren best impressed.
Komt natuurlijk van mensen die geen flauw benul hebben van gitaarspelen enzo
Maar wel grappig dat de buurvrouw die aanbelde letterlijk zei: Veel beter als die Jack Johnson gozer, wat word ik daar moe van, jij speelt tenminste serieuze shit.
Kortom, ik piste zowat in m'n broek :P

peter_heijnen
17 mei 2008, 14:09
Haha, mooi verhaal, en welkom btw.

Sterik
17 mei 2008, 16:32
street spirit van radiohead, klinkt fascinerend, maar stelt technisch niks voor
speelde ik voor een paar vrienden, die me toen nog uitlachten trouwens
heb nog nooit voor een echt groot publiek gespeeld, maar komt over een poosje wel, ik verkloot het niet meer als mensen kijken in ieder geval
behalve als ik een gitaar krijg waarna ze zeggen "speel maar wat", dan gaat het sowieso fout :satisfie: