PDA

View Full Version : Jingle voor radioprogramma



gitaarhaantje
12 maart 2008, 13:09
Hey allemaal,

Hierbij ook iets wat ik heb ingespeeld. Tis de bedoeling dat dit voor een radioprogramma gebruikt gaat worden ( als intro). De zang ontbreekt nog helaas..

Graag hoor ik wat jullie er van vinden....
Ik vind het geheel nogal dof klinken en hoe zorg ik er voor dat het de speakers "uitknald"..

oh ja en de link:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=561413

Groeten Laurens

Gert-Jan
12 maart 2008, 14:26
Hey allemaal,

Hierbij ook iets wat ik heb ingespeeld. Tis de bedoeling dat dit voor een radioprogramma gebruikt gaat worden ( als intro). De zang ontbreekt nog helaas..

Graag hoor ik wat jullie er van vinden....
Ik vind het geheel nogal dof klinken en hoe zorg ik er voor dat het de speakers "uitknald"..

oh ja en de link:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=561413

Groeten Laurens


Trek hem eens door Isotope of T-Racks......

HvV
12 maart 2008, 19:16
Leuke jingle. Wat dat knallen betreft, het klinkt hier toch wel aardig uit mijn speakers. Kan de studio je sample niet bewerken met een of ander progje? Wat is dat voor radio programma, Blender?

gitaarhaantje
12 maart 2008, 22:07
Leuke jingle. Wat dat knallen betreft, het klinkt hier toch wel aardig uit mijn speakers. Kan de studio je sample niet bewerken met een of ander progje? Wat is dat voor radio programma, Blender?


Dank je.. de studio ben ik zelf op dit moment...heb niet echt de faciliteiten.
Het zit namelijk zo, ik ben stagiare bij Veronica en samen met 3 andere stagaires hebben we een radioprogramma op internet.

Hiervoor heb ik dus het format moeten schrijven en daarnaast mocht ik eigen jingles maken.

Erg leuk allemaal !:D:D
Oh ja blender is eigenlijk een radioprogramma met 4 onderwerpen( Nieuwe media, sport, music en de geschiedenis van Veronica) Deze 4 onderwerpen hebben op hun beurt verschillende items en deze komen allemaal aan bod....

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik graag...

Groeten Laurens

MjS
13 maart 2008, 01:28
Ik vind de gitaren niet zo goed te volgen, zou het wat strakker en simpeler doen.

Qua klank kan ik nu moeilijk oordelen (koptelefoon), maar de bas mag misschien wel wat helderder. Misschien wat minder gain op de gitaren, helpt vaak wel bij het knallen. Verder compressie/limiting op de eindmix, dat is denk ik wat je mist.

Wel leuk einde van de jingle! Succes.

bass blom
13 maart 2008, 08:31
dof? echnie.
harder? lekker platgecompressed bedoel je?

http://www.hetgelegevaar.nl/haantje.mp3

gitaarhaantje
13 maart 2008, 09:24
dof? echnie.
harder? lekker platgecompressed bedoel je?

http://www.hetgelegevaar.nl/haantje.mp3

Mag ik vragen wat je er mee gedaan hebt??

Het is moeilijk uit te leggen wat ik mis maar als ik het vergelijk met bestaande jingles dan knallen die net wat meer..
Zoals gezegd moet de zang er nog over heen en ik denk dat dit ook nog wel wat toevoegd maar het moet zo ook al mogelijk zijn om het te laten knallen...

bass blom
13 maart 2008, 09:28
PSP vintage warmer

gitaarhaantje
13 maart 2008, 09:39
Ik vind de gitaren niet zo goed te volgen, zou het wat strakker en simpeler doen.



Ik heb ook nog een andere gemaakt.. Is deze beter..??( zie bovenstaande link) Ik vond het hem zelf namelijk wat saaier..


Groeten Laurens

Rutger
13 maart 2008, 09:42
Het is moeilijk uit te leggen wat ik mis maar als ik het vergelijk met bestaande jingles dan knallen die net wat meer...
Komt waarschijnlijk omdat er op de radio ontzettend veel compressie wordt gebruikt. Experimenteer daar ns wat mee

bass blom
13 maart 2008, 09:49
Ik heb ook nog een andere gemaakt.. Is deze beter..??( zie bovenstaande link) Ik vond het hem zelf namelijk wat saaier..


Groeten Laurens

kwa compositie veel minder interessant dan de eerste.
veel te standaard :stop:

Kim Wilson
13 maart 2008, 10:02
Mag ik vragen wat je er mee gedaan hebt??

Het is moeilijk uit te leggen wat ik mis maar als ik het vergelijk met bestaande jingles dan knallen die net wat meer..
Zoals gezegd moet de zang er nog over heen en ik denk dat dit ook nog wel wat toevoegd maar het moet zo ook al mogelijk zijn om het te laten knallen...
Dat knallen komt straks als het de zender op gaat. Dan wordt het door een compressor-limiter heengehaald, en soms ook nog door een Optimod. Maar als het nu al meer moet knallen, moet je het nog meer platcompressen en zo hard mogelijk zetten. Althans, dit is wat ik ervan begrepen heb.

gitaarhaantje
14 maart 2008, 10:38
Mischien moet ik het anders gewoon een keer beluisteren in de studio, naja dat heb ik al een keer gedaan en toen vond ik het niet zo "bruut" klinken als die andere jingles. Vandaar deze vraag..

Kan het ook zo zijn dat als je zang toevoegd dat het geheel meer power krijgt?

Groeten Laurens

bass blom
14 maart 2008, 10:47
Mischien moet ik het anders gewoon een keer beluisteren in de studio, naja dat heb ik al een keer gedaan en toen vond ik het niet zo "bruut" klinken als die andere jingles. Vandaar deze vraag..

Kan het ook zo zijn dat als je zang toevoegd dat het geheel meer power krijgt?

Groeten Laurens

tuurlijk, zang op jingles is vaak meerstemmig en gedubbeld.
dan gaat de hele meuk door exiter en compressor limiter.
elk gaatje in de zang wordt dan direct volgesmeerd met onderliggende muziek.

shredbeast
18 maart 2008, 07:45
Ik heb zowat hetzelfde probleem, en dit komt vooral door het gebruik van de verkeerde Boxen, koptelefoons,...

Bloody island/fighting in the shade of love/...


Maar het helpt ook enorm goed als je de v-amp (gebruik ik meestal) redelijk hoog zet maar de opname input van de computer laag houdt.
De record input van je opnameprogramma op z'en beurt weer hoog zetten.
Mss kunnen (compressor en midi, bas wel helpen)

zie '(Courage of the heart)'


www.myspace.com/allthesoundsarebrilliant


Btw, Die micro uit de Aldi vervang ik best maar even :p