PDA

View Full Version : Roest op elementen, wat te doen?



arcane
12 maart 2008, 10:25
Hoi,

Mijn Epiphone SG heeft nogal last van roest op de elementen. Ik ken de truc met cola, echter lijkt me dit hiervoor niet toepasbaar. Ik heb wel eens geprobeerd de roest er af te schrapen, wat op zich wel werkte, maar de roest komt snel weet terug. Heeft iemand een idee of er een bepaalde mogelijkheid is om, nadat ik de roest heb verwijderd, de elementen tegen roest kan beschermen, door er een of ander goedje over heen te smeren?

Dirkdewaard
12 maart 2008, 10:41
psssssst roest is cool :cooler:

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/4734a7ca.jpg

arcane
12 maart 2008, 11:06
tja, voor een vintage look is de gitaar nog wat te jong, hij is van 95, dus dat heeft het ding nog niet verdiend.
Bij mij gaat het trouwens niet om het hele element, maar alleen om de pole pieces.

josszee
12 maart 2008, 11:14
tja, voor een vintage look is de gitaar nog wat te jong, hij is van 95, dus dat heeft het ding nog niet verdiend.
Bij mij gaat het trouwens niet om het hele element, maar alleen om de pole pieces.


Zijn dat die vijsjes ? Anders dat heb ik ook met mijn epi... ik vindt het wel cool en de mijne is van 96.. :hippie:

bass blom
12 maart 2008, 11:40
kromme wereld ja, de een betaalt kapitalen voor verroeste schroefjes en meer
en de ander miept dat het vanzelf gaat :D

no 1 hops
12 maart 2008, 12:54
haal bij de electronica zaak een zgn glasborsteltje.
dat is een pen met daarin een staaf fijn glasvezel.
daarmee krijg je ze redelijk schoon, evt chrome komt natuurlijk niet terug als dat eraf is.
wel oppassen , want die glasvezels kunne ook in je finger komen en die krijg je er niet uit.
moeten er dan uitgroeien en blijven tot dan pijnlijk
zie ook deze topic
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95220

janpetrarca
12 maart 2008, 12:57
misschien een dun laagje vaseline? Of zeg ik nu heel iets doms? 8)

looneycooney
12 maart 2008, 13:01
buske wd-40 overheen spuiten! direct roest weg :p
of de gitaar in 'coca-cola' leggen en de roest lost zo op :cooler:

nee nee ff serieus ...
ik heb hier zo'n soort van kleine polierdoekjes , heel zachte . feitelijk bedoeld om zilver of zo op te poetsen en daar gaat het dus ook mee . Is wel veel wrijven dan ...maar dan blinken ze als een spiegel! Het betreft hier dan ook om aanslag of oppervlakteroest zoals men zegt.

ps: vaseline kan helpen als voorzorg tegen roest , maar op een gitaar zou ik het niet doen, denk dat je hele guitaar vettig word na een tijdje daarvan.

Mvg