PDA

View Full Version : Jeff Buckley: Tele Neck of Bridge pickup?



Postov
11 maart 2008, 23:46
Simpele vraag. Wat gebruikte Buckley meestal op zijn Tele? Tuurlijk varieert het wel eens, maar als ik nou even Live at Sin-e als voorbeeld neem.

Hier (http://members.home.nl/rgj.post/Jeff%20Buckley%20-%20Live%20At%20Sin-%e9-%20Legacy%20Edition%20(Disc%2001)%20-%2015%20-%20Eternal%20Life.mp3) een stukje van Eternal Life door volgensmij een Fender Vibroverb of een Twin.

Ik weet dat het een 1983 Fender Standaard USA Top-loader is en dat hij z'n brug pickup heeft vervangen door volgensmij een Seymour Duncan HotStack of een Carvin S60TB.

Het is gewoon erg lastig vind ik. Hij heeft soms de bite van een brug pickup (helemaal in het snelle stuk in Mojo Pin b.v.) of in dit geval de raspende intro van Eternal Life, maar ook gelijk een warm zwoel drukkend geluid dat meer bij de neckpickup past.

BamBuFan1
12 maart 2008, 00:53
Hij heeft soms de bite van een brug pickup (helemaal in het snelle stuk in Mojo Pin b.v.) of in dit geval de raspende intro van Eternal Life, maar ook gelijk een warm zwoel drukkend geluid dat meer bij de neckpickup past.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon alle drie de standen van de Tele gebruikt. Het begin van Eternal life kan gewoon niet met enkel het brugelement zijn gespeeld (dan zou het meteen het warmst klinkende Tele brug-element ooit zijn) maar eerder in de middenstand.