PDA

View Full Version : Versterker +/-600euro



Pim_Rashness
11 maart 2008, 23:34
Hallo allemaal,

ik heb net mijn marshall jcm900 verkocht want het sjouwen werd mij een beetje teveel nu ben ik op zoek naar een versterker van plus minus 600euro.
Fender vind ik niks, en heb al een beetje naar Hughes & Kettner gekeken.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Ik speel rock,pop, geen metal.

alvast bedankt!

Pim

Rude Perception
11 maart 2008, 23:50
Wat voor jcm900 had je? Top of Combo? Een top + cab is 2x lopen, maar wel minder zwaar dan een combo. Door dat tillen neem ik aan dat je in een band speelt. Je wilt er dus wel mee kunnen optreden?

humbucker
11 maart 2008, 23:52
Vox AC15 ;)

diengeman
12 maart 2008, 10:29
Marshall 1 kanaals 50 watt combo JCM800 of JMP met 1 speaker. = 24 kg.
Klinkt ook veel meer recht voor je raap en heeft veel meer dynamiek, enz, enz. dan de JCM900.

Bart_Blueprint
12 maart 2008, 11:05
Als je een compleet nieuwe wilt kopen: Peavey Valveking?!

Kim Wilson
12 maart 2008, 11:18
Wat voor jcm900 had je? Top of Combo? Een top + cab is 2x lopen, maar wel minder zwaar dan een combo. Door dat tillen neem ik aan dat je in een band speelt. Je wilt er dus wel mee kunnen optreden?
Een combo is toch nog steeds handiger dan een top met 4x12. :)

Bart_Blueprint
12 maart 2008, 11:28
Een combo is toch nog steeds handiger dan een top met 4x12. :)

Slightly offtopic:
Of een top met een gigantische 2x12 :D

Pim_Rashness
12 maart 2008, 11:36
Wat voor jcm900 had je? Top of Combo? Een top + cab is 2x lopen, maar wel minder zwaar dan een combo. Door dat tillen neem ik aan dat je in een band speelt. Je wilt er dus wel mee kunnen optreden?


ja dat klopt, ik had een full stack jcm900 Hi Gain Dual Reverb 100/50 watt. Maaar ik speelde eigenlijk altijd op 50, vond ik hard zat!

Wat vinden jullie van de Vox ac15? Die zit volgens mij wel binnen het budget en is goed voor het reperteren en optreden toch?

Heibel
12 maart 2008, 13:06
Ik zou eens kijken naar de Kustom High Voltage serie. Ben zelf ook in dezelfde prijscategorie op zoek en lijkt mij een veelzijdige en goede hybride versterker (12ax7 buis gedeeld door beide kanalen) met een eigen geluid. Hier een positieve review. http://www.kustom.com/Content/HV65-review.pdf

Nb. Ik speel al jaren over een Valvestate 8080 en zijn idd prima, maar de potmeters zijn versleten en ik ben een beetje uitgekeken op het geluid en de mogelijkheden.

Rude Perception
12 maart 2008, 13:22
Een combo is toch nog steeds handiger dan een top met 4x12. :)

Ligt eraan. Stel, je rug trekt een 2x12 combo niet, kan je met top + 2x12 het gewicht wat je in 1 keer moet tillen flink verlagen. Maar blijkbaar moet het echt klein worden. Dan zou ik inderdaad ook denken aan een Vox AC15, of een kleinere buizencombo zoals bijvoorbeeld een dsl401. Hoewel dat ook al 25 kilo is. Ik denk dat je niet onder tillen uit kan komen als je een gigbare versterker wilt hebben. Misschien is dan zo'n steekwagentje een betere oplossing.

Pim_Rashness
12 maart 2008, 15:44
En bijvoorbeel een kustom defender 50 watt?

heeft hier iemand ervaring mee?

Squier4ever
12 maart 2008, 16:07
Ik zou eens kijken naar de Kustom High Voltage serie. Ben zelf ook in dezelfde prijscategorie op zoek en lijkt mij een veelzijdige en goede hybride versterker (12ax7 buis gedeeld door beide kanalen) met een eigen geluid. Hier een positieve review. http://www.kustom.com/Content/HV65-review.pdf

Nb. Ik speel al jaren over een Valvestate 8080 en zijn idd prima, maar de potmeters zijn versleten en ik ben een beetje uitgekeken op het geluid en de mogelijkheden.

Die zou ik dus niet kopen. is een transistorbak. ook die andere Kustom niet. kijk lekker voor zo'n vox, of een H&K statesman.

Pim_Rashness
12 maart 2008, 16:26
Ow oke. Is de Vox ac12 luid genoeg om mee te reperteren ( of te wel, kan ik een beetje boven de drums uitkomen?:p)en om mee op te treden? ( met optreden staat er meestal een microfoon voor)

Heibel
12 maart 2008, 16:39
Ik weet het is vloeken in de kerk en ik wil liefst ook een buizenbak van € 1000, maar als je daar het geld niet voor hebt (of je wilt het er niet aan uitgeven) zijn er meer dan voldoende goede alternatieven. Sessionette en Lab zijn voorbeelden dat het wel degelijk mogelijk is om een goede transistor te bouwen. Deze nieuwe Kustoms proberen een brug te slaan tussen beide en dat is prijzenswaardig.
Daarnaast heb ik menig gitarist gehoord op dure Boutique versterkers met een dramatische sound omdat ze niet kunnen spelen en geen idee hebben waar die EQ knoppen voor dienen op de versterker.
Als je sound goed is, maakt het niet uit waarover je speelt, want het zit in de vingers en in de oren en niet in de lampen.

NB. ik wil niemand dissen, maar het gaat soms wel erg kort door de bocht..

humbucker
12 maart 2008, 16:55
Ow oke. Is de Vox ac12 luid genoeg om mee te reperteren ( of te wel, kan ik een beetje boven de drums uitkomen?:p)en om mee op te treden? ( met optreden staat er meestal een microfoon voor)

Met een ac15 kom je zeker boven de drum uit. Om op te treden in cafétjes enzo voldoet hij ook nog wel. Wil je echter groter dan zal je er toch een mic voor moeten hangen denk ik. Maar dit neemt niet weg dat je voor 600 euro (voor 200 euro meer heb je een met blue alnico speaker, deze moet je zeker eens testen voordat je gaat kopen) een heeeele goeie amp hebt.

grtn

Pim_Rashness
12 maart 2008, 16:59
Ik denk dat de vox ac15 maar eens ga testen.

bedankt!

humbucker
12 maart 2008, 17:26
goeie keuze!

succes!

Kim Wilson
12 maart 2008, 21:23
Ligt eraan. Stel, je rug trekt een 2x12 combo niet, kan je met top + 2x12 het gewicht wat je in 1 keer moet tillen flink verlagen. ...
Ik had het ook over een 4x12. ;)

Pim_Rashness
12 maart 2008, 23:12
Mhm..weet iemand hoe duur de ac30 is? of gaat die echt té hard? like als in fenders?

Kaďn
12 maart 2008, 23:17
Mhm..weet iemand hoe duur de ac30 is? of gaat die echt té hard? like als in fenders?
Die gaat wel achterlijk hard ja.

crapton
13 maart 2008, 08:30
Hallo allemaal,

ik heb net mijn marshall jcm900 verkocht want het sjouwen werd mij een beetje teveel nu ben ik op zoek naar een versterker van plus minus 600euro.
Fender vind ik niks, en heb al een beetje naar Hughes & Kettner gekeken.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Ik speel rock,pop, geen metal.

alvast bedankt!

Pim


Ik heb zelf een H&K Statesman Quad EL84. Bevalt heel goed, lekker sound. Heel dynamisch, duidelijk, transparant en toch vol. Collega bandlid heeft een JVM410 + 1936 4x12 cab en deze Statesman is echt niet minder vol. Volume is ook ruim voldoende voor bandsituatie, natuurlijk niet zo hard als die JVM...

Ook clean heel mooi, zeker hogere volumes komt er net een randje aan.

Crunch is het sterke punt van deze amp, daarbij kan je nog boost aanzetten - ik bedoel kijk zelf maar op www.wils.nl of H&K website. Zeker geen high gain sound. Wordt ook wel gezegd dat ie op crunch Vox achtig klinkt, en op boost meer Marshall.

Dit ampje is uiteraard zeer goed te dragen. Er is ook een krachtiger versie ik geloof 60W met 6L6 buizen en 2x12".

Bij Piens kan je m krijgen voor een goede prijs, kost wel iets moeite.

humbucker
13 maart 2008, 09:48
Mhm..weet iemand hoe duur de ac30 is? of gaat die echt té hard? like als in fenders?

de goedkoopste AC-30 top kost 845,- €, de goedkoopste combo versie kost 1055,- € bij Thomann..

grtn

Pim_Rashness
13 maart 2008, 10:46
oke, dat wordt dus de ac15 wss:p

Pim_Rashness
15 maart 2008, 18:58
Vandaag ac15 gekocht bij Feedback in Eindhoven (Mooie zaak!) Hij bevalt zeer goed en ik ga hem morgen uitgebreider testen bij de repetitie.

Bedankt voor de reacties!

humbucker
15 maart 2008, 20:41
Gefeliciteerd !!!

Goede keuze !

Laat zeker weten wat je er van vindt !

pannekoek
15 maart 2008, 20:51
gefeliciteerd!!!

foto's!!! :D

hopelijk is het precies waar je op hoopte:D

crapton
15 maart 2008, 21:56
gefeliciteerd!!!

foto's!!! :D



Foto's : http://www.voxamps.co.uk/acseries/ac15cc.asp :seriousf:

~Dimitri~
16 maart 2008, 17:44
Is het ene met een Alnico Blue speaker ?

Pim_Rashness
16 maart 2008, 17:45
Nope.. €