PDA

View Full Version : VHsologitarist ==> "Beat It"



Eddie van Halen
12 februari 2003, 22:29
Hier is ie dan, lang verwacht... :smile:

http://www.onlinerock.com/musicians/fringe/beatit.mp3

VHsologitarist
13 februari 2003, 09:47
Thanx Ed

Negative K3 fan
13 februari 2003, 16:49
kut kwaliteit, maar goed gespeeld.

the_trooper
13 februari 2003, 18:32
Gaaf gespeeld. Toen de "dive bomb" voorafgaand aan de solo kwam dacht ik nog dit wordt niks maar als ik dan hoor hoe soepel je die solo speelt...klasse

Fluffy
13 februari 2003, 19:02
goed gespeeld, klinkt goed

RaNk
13 februari 2003, 22:58
Goed gespeeld hoor, soms lijkt het wel of je hem in delen hebt ingespeeld maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk.

aadplagiaat
14 februari 2003, 00:47
Nou daar heb je goed aan gewerkt. Hoor ik daar een gemis aan echte power? Ik zou je dit wel eens willen horen spelen met het geweld op een podium. Prachtig gewoon.

Ach ja ik hoor wel een verschil natuurlijk, laten we eerlijk zijn: welke Eddie ben je.
Wat ik wel kan zeggen als kritiek: Af en toe heb ik het gevoel dat je Eddie's "groove" een beetje kwijt bent en dan vind ik je spel een beetje onzeker of zoiets worden. Als ik dat goed gehoord heb weet je denk ik wel wat ik bedoel en anders denk je maar "waar heeft-ie het over". Toch heb je de groove even later weer helemaal te pakken.

Ik heb het nu een tweede keer gehoord en ik vind dit nog steeds.

Mooi hoor!

VHsologitarist
14 februari 2003, 09:40
HA ja, das n goeie welke eddie ik ben:
chee.... eddie zoey????
maar bij lange na geen Eddie Van Halen. (daar kan ik alleen maar van dromen, en weet wel dat het bij dromen blijft).
Ik heb deze solo wel in 1 keer ingespeeld, maar heb er best lang over gedaan om deze op gehoor uit te zoeken.
idd. ik heb een kut geluid in mn gitaar.
Maar ik kom ook weer elk jaar met een probleem: Op vakantie of gitaar-gear kopen, ik kies altijd voor ontspanning op vakantie.......(k ben maar een arme student).
Maar kweet niet of een van jullie het heeft opgemerkt: de backing track van deze solo heb ik drum met ouwe koekepannen en cd-hoesjes opgenomen (en tamboerijn als hi-hat)
Ach ja.... beetje creatief is nooit weggegooid.

Greetz
VH

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-02-14 08:56 ]</font>

savecracker85
14 februari 2003, 16:38
de backing track van deze solo heb ik drum met ouwe koekepannen en cd-hoesjes opgenomen (en tamboerijn als hi-hat)
Ach ja.... beetje creatief is nooit weggegooid.


whaha cool hoor :grin:

unknown
14 februari 2003, 23:43
Wat nou arme student, en je hebt nog wel zo'n goede baan als assistent hamburgersbakker. Wel super cool gespeeld dude.

Negative K3 fan
15 februari 2003, 01:05
Op 2003-02-14 08:40, schreef VHsologitarist:
Maar kweet niet of een van jullie het heeft opgemerkt: de backing track van deze solo heb ik drum met ouwe koekepannen en cd-hoesjes opgenomen (en tamboerijn als hi-hat)
Ach ja.... beetje creatief is nooit weggegooid.

:grin::D:D!!11

ColtraneMatrix
16 februari 2003, 12:23
impressive :smile: en zeker met de middelen waarmee je het opnam!

op http://perso.wanadoo.fr/stephane.herbuel/accueil/cadre2francais.htm
kan je een videootje downloaden van Stephane Herbuel (semi-pro) die de solo speelt.. vind'k echt wel vet ook :smile:

BLOK182
16 februari 2003, 17:28
shit die vent speelt ook lekker man!!

VHsologitarist
19 februari 2003, 10:33
heje unknown: Ni gaan ligge zeikballuh hier he..... Anders zal ik je s bij je balle pakken op het werk.. Dan word het Twist and Shout!! GGrrrrrrrrrrrr hamburgersassistent, flikkerds op!! Ik run de zaak man.... Martijntje toch!!!!!!!!!!!!
Greetz
VH

Negative K3 fan
19 februari 2003, 10:43
Op 2003-02-16 11:23, schreef ColtraneMatrix:
impressive :smile: en zeker met de middelen waarmee je het opnam!

op http://perso.wanadoo.fr/stephane.herbuel/accueil/cadre2francais.htm
kan je een videootje downloaden van Stephane Herbuel (semi-pro) die de solo speelt.. vind'k echt wel vet ook :smile:


offtopic: die gast speelt bij hot for teacher een paar rare harmonics, in het begin waar hij met zn linekrhand in de 3e p[ositie zit en met zn rechter hand een rare beweging over de snaren richting de kop maakt. Kan iemand daar meer info voer geven?

ColtraneMatrix
19 februari 2003, 11:42
Op 2003-02-19 09:43, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-02-16 11:23, schreef ColtraneMatrix:
impressive :smile: en zeker met de middelen waarmee je het opnam!

op http://perso.wanadoo.fr/stephane.herbuel/accueil/cadre2francais.htm
kan je een videootje downloaden van Stephane Herbuel (semi-pro) die de solo speelt.. vind'k echt wel vet ook :smile:


offtopic: die gast speelt bij hot for teacher een paar rare harmonics, in het begin waar hij met zn linekrhand in de 3e p[ositie zit en met zn rechter hand een rare beweging over de snaren richting de kop maakt. Kan iemand daar meer info voer geven?


hij maakt een legato beweging terwijl hij met zn pink over de snaar schuift
Klinkt veel moeilijker dan het is :smile:

VHsologitarist
19 februari 2003, 12:51
iets concreter a.u.b. ik neem aan dat jij die techniek ook beheerst, ik namelijk niet. Wil dit graag leren door meer info van jou!!
Greetz
VH

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-02-19 11:53 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-02-19 12:01 ]</font>

VHsologitarist
19 februari 2003, 13:04
geef s een voorbeeld van die legato!!
wat ie met de rechterhand flikt weet ik wel.
Het zijn toch kunstmatige flageolet tonen, toch??

VHsologitarist
19 februari 2003, 13:11
uh Coltrane, nog een vraagje,
ik heb die files zitten kijken, maar hoe the fuck komt ie aan die mooie backing-tracks zonder gitaar!!
Klinkt als de plaat!
Greetz VH

ColtraneMatrix
19 februari 2003, 14:03
een vb lick is
e|---------------|
B|---------------|
G|---------------|
D|-2h4p2h4p2h4p2-|
A|---------------|
E|---------------|

terwijl je deze beweging doet schuif je met je hele hand,in palm mute positie, je fretboard af (tot ergens halfweg)
druk wel niet te hard en zorg dat je pink alleen de snaar raakt.. hopelijk helpt dit :smile:

Om deze backingtracks te verkrijgen gebruik je midi. Hij gebruikt een Roland Pma-5 http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=132
volgens mij is dat het geheim :smile: Geluidskaarten die soundfonts gebruiken kunnen hetzelfde effect verkrijgen maar daar tel je heel wat geld voor neer

VHsologitarist
19 februari 2003, 14:34
ja, ik zal t thuis proberen!!!!
Ik denk dak dr veel distortion op moet zetten, toch?
Maar thanx voor de moeite om het uit te leggen.
Greetz VH

ColtraneMatrix
19 februari 2003, 15:14
denk het wel
zo weinig mogelijk reverb ook :smile:

VHsologitarist
19 februari 2003, 18:04
thanx

aadtos
19 februari 2003, 18:41
ik zou de drums ff wat beter eruit laten komen in dit nummer, klinkt zo vaag op de achtergrond...

en ja voor de rest is het zeker wel goed gespeelt, al houd ik persoonlijk niet van zo'n gitaarsolonummer; dat laatste stuk van die solo vond ik het mooist van 00:46 / einde