PDA

View Full Version : Italia Maranello speedster II, iemand?



MarkV
11 maart 2008, 21:26
Ik zag van het weekeinde een rode Italia Maranello Speedster II (II staat voor 2 humbuckers begreep ik) staan.

Het is een 2de handse, dus niet al te duur. Zag er goed uit en speelde (on-versterkt) best goed. Makkelijke hals, wel erg kort vond ik. Vond het voor de rest er wel gelikt en uniek uitzien.

Heeft iemand ervaringen met die dingen? Leek me een leuk gitaartje voor erbij. Misschien de snaren omhoog en eens de slide oppakken? Misschien zit de verkopende partij hier wel op gitaarnet?

Wel gezocht, maar kon weinig echte ervaringen ermee vinden.

hezz
11 maart 2008, 23:48
Ik heb alleen wat test-ervaring met een andere Italia gitaar. Looks moet je van houden, soms vind ik het enorm fout (het woordmerk is gewoon verschrikkelijk in vormgeving en uitvoering), soms ook weer heel mooi. De Speedster is een van de leukste gitaren uit hun assortiment. Qua sound klonk het wel erg lekker (nogmaals, ander model maar misschien toch overeenkomend), erg geschikt voor jazz vond ik het en de wat meer vintage muziek genres. Wel enorm een zwaar ding voor een gitaar van dat formaat, naar mijn idee zwaarder dan een LP.

In ieder geval wel een toffe gitaar, maar meer voor erbij dan een main-axe en bij voorkeur zittend :chicken:

Rormo
12 maart 2008, 09:30
Heb er ooit eentje getest en die vond ik wel lekker spelen. Maar het uiterlijk moet je wel echt van houden, ze zien er allemaal een beetje alternatief uit. Vond de klank erg lekker voor blues en rock n roll.