PDA

View Full Version : Het verschil tussen de Squier Tele Custom - P90



Frenk95
11 maart 2008, 20:59
Wat is nou exact het verschil tussen de Squier Tele Custom met P-90 en die zonder? Bij beide heb je toch 2 humbuckers?

Wickerman
11 maart 2008, 21:00
Wat is nou exact het verschil tussen de Squier Tele Custom met P-90 en die zonder? Bij beide heb je toch 2 humbuckers?

P-90's geven gewoon een totaal andere sound.

Squier4ever
11 maart 2008, 21:08
P90's zijn single coil, dus geen humbuckers.

Frenk95
11 maart 2008, 21:12
En wat voor sound geeft P-90 dan? En beter?

Rude Perception
11 maart 2008, 21:15
ANders is dus niet beter.
P90's zijn zwaar overwonden single-coils. Het geluid zit er dus ook een beetje tussenin.

Frenk95
11 maart 2008, 21:24
Ik zag op feedback dat ze zorgen voor een 'warm bluesy' sound.. Meer blues dan met P-90?

nevyn292
11 maart 2008, 21:46
ga ze testen. blues kan mooi klinken met P-90, en met Humb. hangt van de gitaar af, van je vingers en wat je zelf moi vind. gewoon testen, P-90 zijn niet per definitie 'bluesier' dan een Humb of andersom.

en als je graag blues wilt kun je denk ik beter kijken naar een strat, maar dat is ook geheel persoonlijk, gezien muddy waters ook op een tele speelde.

en de beschrijving van feedback is schijt.

Spitfire
11 maart 2008, 21:52
Dit lijkt me dus precies een gevalletje van probeer beide eens.

Ik bedoel, jij kan ook niet aan mij uitleggen of een Snickers of een Mars lekkerder is.

Herman
11 maart 2008, 22:00
Jawel joh...een Mars, want die is toch veel romiger! :D

Om dan ook nog maar even iets inhoudelijks te zeggen: Ik zou ze inderdaad beide even testen. Ik heb overigens zelf een keer die met humbuckers getest, en dat vond ik echt een leuk gitaartje, zeker voor 200euries.

bassej
11 maart 2008, 22:01
p 90 is warme single coil, bredere windingen en magneet. maar dus geen humcanceling :satisfie:

bass blom
11 maart 2008, 22:32
pak m beet ongeveer tussen single coil strat pups en humbuckers.
daar zit P90 soortvan.

Frenk95
11 maart 2008, 22:59
Oke! Ik denk dat ik (eindelijk) eens naar de Feedback ga en ze allebei ga testen :satisfie: Btw, Tele's hebben toch normaal gesproken geen 2 humbuckers?

Orgasmocaster
11 maart 2008, 23:05
P-90 zijn van die warme worsten sc's !

serieuze vraag, weet iemand of de Squier Tele custom bodies van normale dikte zijn? ik kan een losse body daarvan kopen voor een prikje, en zag daar wel een leuk projectje in.. tenzij het zo'n dun plywood plankje is natuurlijk.

Yannicks
11 maart 2008, 23:45
Ik heb een Squier custom p90 en dat ding is geweldig. Mooi dikke hals en het geluid is weergaloos. Omdat je de elementen én de paaltjes in de elementen kan verstellen kun je je gitaar echt precies laten klinken zoals je wilt. Het brugelement is heerlijk fel maar klinkt wat warmer als een normale tele. Het hals element klinkt heerlijk warm en klinkt clean het lekkerste.

Wel merk ik dat het moeilijk is om je geluid clean te houden op een buizenbak. Maar dat komt vooral omdat ik een redelijk sterke aanslag heb.

Yannicks
11 maart 2008, 23:46
P-90 zijn van die warme worsten sc's !

serieuze vraag, weet iemand of de Squier Tele custom bodies van normale dikte zijn? ik kan een losse body daarvan kopen voor een prikje, en zag daar wel een leuk projectje in.. tenzij het zo'n dun plywood plankje is natuurlijk.

Die van mij is van gewone dikte. Het zelfde als me LC comet in ieder geval.

zoon van Piet
11 maart 2008, 23:50
Oke! Ik denk dat ik (eindelijk) eens naar de Feedback ga en ze allebei ga testen :satisfie:

Ik denk het niet..
althans niet als je naar frietbek in Rockcity gaat.
want die tele met p90's staat nu hier in huis..

Lexvandoef
12 maart 2008, 03:10
Ik denk het niet..
althans niet als je naar frietbek in Rockcity gaat.
want die tele met p90's staat nu hier in huis..

Hoe vind je hem?

Harry
12 maart 2008, 10:40
ben even in de war; wat bedoel je: klinkt als een normale tele, of klinkt warmer dan een normale tele?
Ik heb een Squier custom p90 en dat ding is geweldig. Mooi dikke hals en het geluid is weergaloos. Omdat je de elementen én de paaltjes in de elementen kan verstellen kun je je gitaar echt precies laten klinken zoals je wilt. Het brugelement is heerlijk fel maar klinkt wat warmer als een normale tele. Het hals element klinkt heerlijk warm en klinkt clean het lekkerste.

Wel merk ik dat het moeilijk is om je geluid clean te houden op een buizenbak. Maar dat komt vooral omdat ik een redelijk sterke aanslag heb.

zoon van Piet
12 maart 2008, 10:50
Hoe vind je hem?

Hij is niet van mij.. maar van mn zoon, die het nodig vond om een spiksplinterbieuwe gitaar te kopen. (tegen mijn ouderlijke adviezen in, want 2ehands is meer gitaar voor je geld). Voordeel is wel dat je een heel sjiek gitaartje hebt, zonder krasjes of wat dan ook. Nu nog even reliccen...;)

Ik moet zeggen dat dit ding heel veel gitaar levert voor een klein prijsje. Een rechtstreekse vergelijking met o.m. een JV-squier, Gibson LPJr kan ie nét niet aan, maar hij houdt zich aardig staande. De 'Duncan designed' P90's houden zich goed tov de originele in mn Junior.
Het Squiertje is standaard goed afgewerkt en geďntoneerd. Speelt als een trein. Het geluid is heel bruikbaar, als een dikkere fender. De kindalike Tele Deluxe opzet, met vol/tone per pu en schakelaar boven, maakt dat de gitaar een mooie aanvulling is voor de LP Studio van mn zoon: overstappen zonder problemen.
In zijn band bleek het ding toch wel aanmerkelijk lichter en dunner te klinken dan die LP. Is ook geen eerlijke vergelijking, natuurlijk. Maar met wat gevogel aan de knoppen van amp en pedalen, kom je een heel eind met deze rauwe, ruige, maar gedistingeerd uitziende ( zwart met maple) tele.

Orgasmocaster
12 maart 2008, 16:01
Hij is niet van mij.. maar van mn zoon, die het nodig vond om een spiksplinterbieuwe gitaar te kopen. (tegen mijn ouderlijke adviezen in, want 2ehands is meer gitaar voor je geld).

Oooooooh, je bedoeld de kleinzoon van Piet!?

Yannicks
12 maart 2008, 16:19
ben even in de war; wat bedoel je: klinkt als een normale tele, of klinkt warmer dan een normale tele?

Nou, het wezelijke tele geluid zit er natuurlijk niet in omdat p90 tussen humbuckers en singlecoils inhangen. Maar hij heeft lekker veel twang en klinkt op die manier als een tele.

Een p90 is zeg maar een single coil die meer windingen en daarom meer laag heeft.

Orgasmocaster
13 maart 2008, 16:31
ik zat opeens te denken.. is de Squier Tele Custom niet stieken een custom/deluxe hybrid?
als ik die body koop heb ik in principe geen custom body, maar een deluxe body.. de neck zou dan wel weer correct zijn...hmm

Vince247
15 april 2011, 11:53
Zit te twijfelen tussen deze twee. Heeft iemand een idee welke winkel in de buurt van Delft deze beiden verkoopt zodat ik ze IRL kan uitproberen?

Mike999999999
15 april 2011, 12:24
we nemen wel de fender singlecoil wel gewoon als de standaard he. Een p-90 is gewoon een singlecoil van gibson, de eerste, die in de 1952-1956 les pauls zaten.

Ik vind persoonlijk een p-90 voor blues geweldig, een humbucker is te vet. een gibson met p-90's is voor mij een verbeterd strat blues sound. Het lekkere van zo'n strat zit erin zonder die te schelle tonen. Maar ik heb daarmee alleen ervaring met gibson. De body en houtsoort van zo'n instrument is ook belangrijk. Is er trouwens een strat met p-90's ben wel benieuwd hoe dat klinkt.

Barloef
15 april 2011, 21:03
Ik bedoel, jij kan ook niet aan mij uitleggen of een Snickers of een Mars lekkerder is.


Een mars is gewoon een snicker zonder pinda's.

Mitch
15 april 2011, 21:44
Jongens, jullie reageren op vragen en opmerkingen uit 2008. Topic werd gebumpt met deze vraag:

Zit te twijfelen tussen deze twee. Heeft iemand een idee welke winkel in de buurt van Delft deze beiden verkoopt zodat ik ze IRL kan uitproberen?
Ik heb ze een keer allebei bij Feedback Rotterdam zien hangen, maar da's een tijdje geleden.

DaveItUp
15 april 2011, 22:35
Hebben ze zeker wel daar.